eMAG, decretat cel mai valoros brand românesc, la peste un miliard de euro. A reușit să depășească Dacia
eMAG este cel mai valoros brand românesc, trecând de pragul de 1 miliard de euro. În acest mod a reușit să detroneze Dacia, cea mai profitabilă marcă românească- cel puțin până acum.
Brand Finance, cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand a stabilit că eMAG este cel mai valoros brand românesc, relatează profit.ro.
Valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obține un proprietar prin licențierea brandului pe piața liberă.
„Până foarte recent, brandul Dacia părea abonat la primul loc în clasament. Ascensiunea fermă a brandului eMAG marchează și un simbolic schimb de ștafetă, de la un brand cu vechime către un brand inventat cu mai puțin de 30 de ani în urmă. Pe această notă, ar fi un semn pozitiv pentru România dacă tot mai multe branduri din “noua economie” ar urca in Top 50”, spune Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania.
Brandul eMAG a crescut însă în valoare cu 29% și a devenit cel mai valoros brand românesc, fiind calculat la 1.027 milioane euro și depășind pentru prima dată brandul Dacia ((în scădere cu 28%, la 815 milioane euro, arată sursa citată.
"Consumatorii devin tot mai familiarizați cu comerțul online în piețele cheie (România, Ungaria și Bulgaria), iar potențialul de creștere al brandului rămâne ridicat, chiar dacă sectorul online este foarte competitiv și în continuă schimbare. Această recunoaștere reprezintă o confirmare a rolului transformator pe care comerțul online îl are în viețile oamenilor și ne motivează să ne continuăm investițiile accelerate în infrastructură și tehnologie pentru a susține evoluția stilului de viață al românilor și a transformării eMAG în ecosistem regional de ecommerce", a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.
Deținătorul eMAG, grupul sud-african Naspers, evalua în 2018 Dante Internațional, compania din spatele eMAG.ro la puțin peste 1 miliard de dolari, printr-o operațiune de majorare de capital, plasându-și compania, strict în baza propriei evaluări, în categoria unicornilor, țintă pe care o urmărea de mai mulți ani. Un “unicorn” reprezintă o companie privată, de regulă însă un startup, evaluată la cel puțin 1 miliard de dolari.
Clasamentul integral, pe profit.ro