Sergiu Mircea, directorul de marketing al Băncii Transilvania, la BizPower: ”Contează foarte mult că suntem un brand local”

×
Codul embed a fost copiat

Sergiu Mircea, directorul de marketing și comunicare al Băncii Transilvania, a fost invitat la BizPower, emisiune realizată de Marta Ușurelu, difuzată exclusiv online pe www.stirileprotv.ro.

Tema discuției: cum se face marketing și comunicare la cea mai importantă bancă din România în acest moment. Sergiu Mircea este unul dintre cei mai importanți profesioniști din domeniu.

Marta Ușurelu: Cum este să faci marketing bancar? Știi că toată lumea când intră în acest domeniu - comunicare, marketing - visează că face marketing pentru un love brand, pentru un brand care să fie foarte atractiv. Așa este? Sau este mai greu...

Sergiu Mircea: ”Mie mi-ar fi foarte greu să compar cu alt brand sau cu altă industrie, pentru că fac marketing, mă rog, marketing în comunicare și alte lucruri pentru Banca Transială, de 21 de ani eram student, deci mi-e relativ greu să compar cu ceva ce nu știu, dar pot să-ți spun că noi cred că am ieșit, sper, cel puțin, sau asta cred noi despre noi, că am ieșit din categoria noastră. Am ieșit destul de mult și nu simțim că ne batem într-o categorie în care luptăm pentru niște clienți captivi sau pentru niște clienți bancari, ci luptăm în piața liberă.

Citește și
business
Valer Hancaș, director de comunicare în retail, invitat la BizPower: În prezent, sustenabilitatea reprezintă un mare interes
„Plătește-ne 184 de miliarde de dolari înapoi, Zelenski. Atunci Ucraina va putea fi numită din nou o țară independentă”

Cred că asta se și vede în rezultatele pe care le are BT, pentru că suntem banca cu de departe cel mai mare magnetism din piață, banca care aduce clienți, care aduce clienți noi în fiecare lună, cam cât toate restul băncilor la un loc. Noi credem că am ieșit din categoria ... Adică, nu simțim că e neapărat marketing bancar.”

Marta Ușurelu: Am vrut să punctez acest lucru tocmai pentru că noi facem topul directorilor de marketing și analizăm piața de marketing, după cum bine știi, de 25 de ani, cunoaștem foarte bine acest domeniu și noi ne știm de aproape de când ai început tu. Și am văzut cât de mult a contat comunicarea voastră și aș vrea să te întreb care crezi că sunt ingredientele pentru care BT a reușit să iasă din zona bancară și să fie un love brand în momentul ăsta?

Sergiu Mircea: ”E o combinație de factori și marketing, doar un ingredient în toată rețeta asta.Cred că contează foarte mult că suntem un brand local și am văzut și acuma recent, fac o paranteză, s-a publicat un top al brand-urilor, al valorii brand-urilor bancare, top 500 bănci din întreaga lume, BT este situat foarte bine ca și valoare. Evident, nu putem să fim între primele, pentru că sunt bănci foarte mari în lume, dar suntem pe locul trei în lume ca și forță a brand-ului. Și cumva, analizând în spate datele, pentru că sunt niște date incredibile, ne-am uitat să vedem de ce se întâmplă lucrurile astea. Și cumva, acolo se vede destul de clar că brand-urile locale au un avantaj față de brand-urile internaționale sau care operează în zeci de țări, deci, evident, localizarea ne ajută.

Pe de altă parte, cred că ce reușește Banca Transilvania e să aibă un patriotism, îi zicem noi, un devotament și un engagement al colegilor mult mai mare decât alte brand-uri, decât alte bănci. Și lucrul ăsta e și ușor sau e mai ușor de făcut atunci când crești. BT a crescut de când ne știm, banca a crescut și asta înseamnă mai multe oportunități pentru clienți, mai multe oportunități pentru angajați. Și cumva toată lumea este mult mai engage, mult mai implicată și își dorește să facă treabă. Evident, dacă e să ne uităm la la parte de marketing, probabil că sunt și acolo, un diferențiator, lucruri pe care am reușit să le facem altfel decât alte companii.

Probabil unul dintre ele, că am ieșit de mult din logica unor campanii pregătite extrem de mult timp înainte și care merg pe mediile clasice, în campanii pregătite tactic cu câteva zile înainte și care merg mai degrabă pe mediile trending și pe ce e la modă în momentul ăsta.

Urmăriți discuția integrală cu Sergiu Mircea, directorul de marketing și comunicare al Băncii Transilvania, în înregistrarea VIDEO a emisiunii!

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii se laudă că au găsit imaginile care pot schimba tot: "Adevărata față a românilor a ieșit la iveală"
Kosovarii se laudă că au găsit imaginile care pot schimba tot: "Adevărata față a românilor a ieșit la iveală"
Citește și...
Valentin Suciu, unul dintre cei mai creativi directori de creație din țară, la BizPower: „Este ceea ce ne face umani”
Valentin Suciu, unul dintre cei mai creativi directori de creație din țară, la BizPower: „Este ceea ce ne face umani”

Creativitate. Nu există business fără să fie și antreprenorul creativ sau să fie cineva creativ în corul companiei.  

Valer Hancaș, director de comunicare în retail, invitat la BizPower: În prezent, sustenabilitatea reprezintă un mare interes
Valer Hancaș, director de comunicare în retail, invitat la BizPower: În prezent, sustenabilitatea reprezintă un mare interes

Business, sustenabilitate și puterea de a schimba lucrurile. Unul dintre oamenii care a arătat că se poate face performanță în business sustenabil în România este Valer Hancaș, director de comunicare și public affairs la Kaufland România.  

BizPower. Camelia Șucu, antreprenor: „Banul este o monedă, un bun pe care trebuie să îl respecți, nu să îl divinizezi”
BizPower. Camelia Șucu, antreprenor: „Banul este o monedă, un bun pe care trebuie să îl respecți, nu să îl divinizezi”

Camelia Șucu, antreprenor de succes este invitata Martei Ușurelu, la BizPower.

Recomandări
La Agenția pentru Mediu București, șefii le cer angajaților să mintă când întrebăm despre arderile ilegale din Capitală
La Agenția pentru Mediu București, șefii le cer angajaților să mintă când întrebăm despre arderile ilegale din Capitală

De departe, cea mai poluată zonă din România este regiunea București-Ilfov.

Nicolae Ciucă, atac sub centură la George Simion: e „o țeapă” la fel de mare ca Nordisul. Ce a putut să mai spună despre el
Nicolae Ciucă, atac sub centură la George Simion: e „o țeapă” la fel de mare ca Nordisul. Ce a putut să mai spună despre el

George Simion este „o țeapă” la fel de mare ca Nordisul, afirmă contracandidatul său, liberalul Nicolae Ciucă. Mai mult, liderul AUR este considerat și „cel mai tânăr nostalgic” după Nicolae Ceaușescu.

Ce spune Olaf Scholz, după ce a fost criticat de țara sa că a vorbit cu Vladimir Putin. „Nu putem ignora”
Ce spune Olaf Scholz, după ce a fost criticat de țara sa că a vorbit cu Vladimir Putin. „Nu putem ignora”

Cancelarul german Olaf Scholz a declarat că Vladimir Putin de nu a oferit niciun indiciu despre o schimbare cu privire la războiul din Ucraina în conversația lor de vineri, dar şi-a apărat decizia mult criticată de a suna la Kremlin, transmite Reuters.