Aceasta este HARTA celui mai scump si dificil drum din Romania, cu tuneluri prin munte si viaducte
Constructia autostrazii Comarnic-Brasov intra in linie dreapta. Nimeni nu a depus contestatie pana astazi, cand a expirat termenul, asa ca firmele care au castigat licitatia vor realiza cel mai greu si complicat segment de autostrada din Romania.
Este prima pentru care vom plati taxa, pentru ca nu ia niciun leu de la buget. Proiectul ajunge la 1,3 miliarde de euro.
"Vor fi prevazute un tunel de ocolire a orasului Sinaia si un tunel de ocolire a orasului Busteni pana la Azuga, in felul acesta rezolvandu-se si problemele locuintelor care au aparut", a spus Mircea Cosma, presedinte Cosiliul Judetean Prahova.
Alegeri 2024
16:00
„România în şoc”. AP: Un populist de extremă dreapta intră în turul doi al alegerilor prezidenţiale din România
15:55
Rezultate alegeri prezidențiale, turul 1: Georgescu pe primul loc, Lasconi urcă pe doi, iar Ciolacu demisionează din PSD
15:54
Dăncilă, atac la Ciolacu: "PSD a ratat intrarea în turul 2 al prezidenţialelor pentru că nu a avut candidat"
15:49
Valeriu Iftime: Iohannis a stricat PNL, are o vină enormă în eșecul lui Nicolae Ciucă la prezidențiale
Oficialii spun ca autostrada care va strabate muntii va porni de la Comarnic la 1,5 kilometri de podul de la Breaza, apoi pe malul raului Prahova cu viaducte si tunele si va ocoli orasele Sinaia si Busteni pentru a iesi la Azuga spre Parul Rece.
Autostrada va trece apoi pe langa Rasnov si se termina la Cristian langa Brasov. Va avea in total 58 de kilometri.
Prima bucata de beton va putea fi turnata dupa 15 aprilie, spune presedintele Consiliului Judetean Prahova.
Acum se discuta despre organizarea de santier. Primul va fi la Comarnic, langa Fabrica Vulturul, iar al doilea in Azuga, la fosta fabrica de sticla.
Pentru ca tunelurile vor fi mai greu de facut, iar o parte din autostrada va fi suspendata pe piloni, costurile vor fi mai mari fata de cele planuite initial, spun autoritatile. Aproximativ 1,3 miliarde de euro.
Constructorul este un grup format din francezii de la Vinci, austriecii de la Strabag si grecii de la Aktor.
Aceste companii vor taxa intrarea pe autostrada construita pe banii lor - fiecare masina va plati in medie 3 euro pe fiecare 100 de kilometri.