Comisia Europeană acordă 900 de mil. € pentru autostrada Sibiu - Pitești. Când va fi gata

×
Codul embed a fost copiat

Comisia Europeană a aprobat o investiție de aproape 900 de milioane de euro pentru prima fază a construcției autostrăzii Sibiu - Pitești.

Proiectul ar trebui să fie finalizat până în 2026, potrivit Comisarului European pentru Transporturi și ar urma să lege centrul și vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi. Vestea bună este că lucrările la primul lot, dintre Sibiu și Boița au început în martie și sunt destul de avansate. Specialiștii în infrastructură spun, însă, că mai este nevoie de nenumărate verificări pentru a duce la bun sfârșit acest proiect și că va fi cu siguranță nevoie de mai mulți bani.

Autostrada Sibiu - Pitești, un proiect despre care s-a vorbit de nenumărate ori în ultimii ani, are acum o şansă în plus. Comisia Europeană a aprobat o investiţie de aproape 900 de milioane de euro, de la Fondul de Coeziune.

Adina Vălean, comisarul european pentru transporturi: "Previziunea este ca proiectul să fie gata în 2025. Comisia Europeană acordă o foarte mare importanță acestei finanțări pentru că asta înseamnă să închidem un tronson lipsă pe coridorul pe care îl avem lipsă, pe coridorul de rețele de transport europene în România. Avem siguranța rutieră, traficul de mărfuri, calitatea vieții. Toate aceste lucruri care sunt extrem de importante pentru completarea acestui tronson. Este una dintre cele mai dorite autostrăzi, poate chiar și cea mai necesară. De ce a durat atât de mult? Este pentru prima dată când se cere finanțare europeană. Cred că ceea ce s-a întâmplat până acum este că România a încercat întotdeuna să găsească alternative financiare, care în cele din urmă nu s-au finalizat."

Autostrada Sibiu - Pitești va avea o lungime de 122 de kilometri și va fi împărțită în cinci loturi: Sibiu - Boița, Boița - Cornetu, Cornetu - Tigveni, Tigveni - Curtea de Argeș și Curtea de Argeș - Pitești. În plus, va avea și opt noduri rutiere și nouă tuneluri, fiind prima autostradă din România care va traversa Carpații.

Citește și
Accident pe Autostrada Transilvaniei: o mașină a intrat violent într-un utilaj de 18 tone
Accident pe Autostrada Transilvania: o mașină a intrat violent într-un utilaj de 18 tone
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Ionuț Ciurea, ProInfrastructura: "Este o veste bună că ne-au aprobat această primă tranșă, dar, din păcate, nu o să fie suficientă. Va fi nevoie să mai vină și alți bani. Nu știm exact cât de greu va fi să ducem autostrada prin creierii munților și pentru că nu știm lucrul ăsta, implicit și finanțarea și aprobările aferente de la minister întârzie și atunci mai durează ceva timp până când câți bani o să bagăm în autostradă. Până nu intrăm cu buldozărele și punem asfaltul nu o să ne dăm seama cât o să ne coste."

Lucrările la primul lot al autostrăzii, de 13,17 kilometri, dintre Sibiu și Boița au început în luna martie a acestui an. Valoarea contractului de proiectare şi execuţie pentru acest lot se ridica la peste 612 milioane de lei, fără TVA. Cea mai dificila porţiune este cea care traversează munţii, pentru că trebuie construite mai multe tuneluri.

Ionuț Ciurea, ProInfrastructura: "Vorbim aici doar de 13 km, între Sibiu și Boița, până la intrarea în defileu. După aceea mai avem aproximativ 30 km pentru secțiunea 5, de la Pitești la Curtea de Argeș.Vorbim de 30 + 13 km din 123 km. Secțiunea 4 este în continure în chinurile facerii, în licitație, nu avem constructor, iar restu de 70 km, de departe cei mai dificili, în creierii munţilor, secțiunile 2 și 3, sunt în plop."

În acest moment, în România, sunt în lucru 164 de km de autostradă și drumuri expres. Dacă toate termenele vor fi respectate, în 6 ani, am putea merge între Sibiu și Pitești pe autostradă. Dar specialiștii în infrastructură spun că proiectul ar putea fi gata mult mai târziu.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Accident grav pe autostrada A1 Deva - Nădlac. O femeie însărcinată şi-a pierdut viaţa
Accident grav pe autostrada A1 Deva - Nădlac. O femeie însărcinată şi-a pierdut viaţa

O femeie de 37 de ani însărcinată şi-a pierdut viaţa într-un accident pe autostrada Deva-Nadlac. Tânăra, cetăţean bulgar, se afla într-un microbuz care transporta persoane la muncă în străinătate.

Accident pe Autostrada Transilvania: o mașină a intrat violent într-un utilaj de 18 tone
Accident pe Autostrada Transilvania: o mașină a intrat violent într-un utilaj de 18 tone

Momente de cumpănă pentru o familie din Mureș, care mergea în concediu.

Face live pe Facebook în timp ce gonește nebunește prin Timiș. La ultima transmisiune avea 230 km/h
Face live pe Facebook în timp ce gonește nebunește prin Timiș. La ultima transmisiune avea 230 km/h

Un tânăr din Timișoara și-a făcut un obicei din a transmite live pe Facebook cursele sale în care depășește viteze de 200 km/h, pe drumurile din județ.

Un român beat și dezbrăcat, reținut în Germania. Stătea pe suportul unei biciclete într-un autocar de pe autostradă
Un român beat și dezbrăcat, reținut în Germania. Stătea pe suportul unei biciclete într-un autocar de pe autostradă

Un român în stare de ebrietate şi cu bustul gol a fost reţinut de poliţia germană după ce a fost observat stând pe suportul pentru biciclete din spatele unui autocar pe o autostradă din apropiere de Berlin, scrie marţi 7sur7.be.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.