Boeing va desființa 17.000 de locuri de muncă, adică 10% din forța sa de muncă globală, ca răspuns la greva angajaților
Boeing va desființa 17.000 de locuri de muncă - adică 10% din forța sa de muncă globală - și va amâna cu un an primele livrări ale avionului său 777X.
Astfel, compania va înregistra pierderi de 5 miliarde de dolari în al treilea trimestru, în timp ce se confruntă cu o grevă de o lună.
Directorul general Kelly Ortberg a transmis într-un mesaj adresat angajaților că reducerea semnificativă este necesară "pentru a ne alinia la realitatea noastră financiară", după ce o grevă în curs de desfășurare a 33.000 de lucrători de pe Coasta de Vest a SUA a oprit producția avioanelor sale 737 MAX, 767 și 777.
"Am resetat nivelul forței de muncă pentru a ne alinia la realitatea noastră financiară și la un set de priorități mai concentrate. În următoarele luni, planificăm să reducem dimensiunea forței noastre de muncă totale cu aproximativ 10%. Aceste reduceri vor include directori, manageri și angajați", se arată în mesajul lui Ortberg, citat de Reuters.
Acțiunile Boeing au scăzut cu 1,1% în tranzacțiile de după închiderea pieței.
Schimbările radicale reprezintă o mișcare importantă a lui Ortberg, care a sosit în august la conducerea producătorului de avioane în dificultate, promițând să restabilească relațiile cu sindicatul și cu angajații săi.
Boeing a înregistrat cheltuieli înainte de impozitare în valoare totală de 5 miliarde de dolari pentru activitățile sale de apărare și pentru două programe de avioane comerciale. Pe 20 septembrie, Boeing l-a demis pe Ted Colbert, șeful unității sale de apărare și spațiu, care se confruntă cu probleme.
Boeing, care raportează rezultatele pentru trimestrul al treilea pe 23 octombrie, a anunțat într-un comunicat separat că se așteaptă acum la venituri de 17,8 miliarde de dolari, la o pierdere pe acțiune de 9,97 dolari și la un flux de numerar operațional negativ mai bun decât se aștepta, de 1,3 miliarde de dolari.
Analiștii se așteptau în medie ca Boeing să genereze un flux de numerar trimestrial negativ de 3,8 miliarde de dolari.
Thomas Hayes, manager de acțiuni la Great Hill Capital, a declarat că aceste concedieri ar putea pune presiune pe angajați pentru a pune capăt grevei. "Muncitorii în grevă care temporar nu au un salariu nu doresc să devină șomeri care permanent nu au un salariu", a afirmat Hayes într-un e-mail.
"Aș estima că greva va fi rezolvată într-o săptămână, deoarece acești lucrători nu doresc să se regăsească în următorul lot de 17 000 de reduceri." Ajungerea la un acord pentru a pune capăt întreruperii lucrului este esențială pentru Boeing, care a depus miercuri o plângere pentru practici neloiale de muncă la National Labor Relations Board, acuzând sindicatul mecanicilor că nu a negociat cu bună credință.
Agenția de rating S&P a estimat că greva îl costă pe Boeing 1 miliard de dolari pe lună, iar compania riscă să își piardă ratingul de credit valoros pentru investiții.
Ortberg a mai spus că Boeing a notificat clienții că acum se așteaptă ca prima livrare a modelului 777X să aibă loc în 2026, din cauza provocărilor legate de dezvoltare, a pauzei pentru testele de zbor și a întreruperii lucrului. Boeing s-a confruntat deja cu probleme legate de certificarea 777X, care a întârziat semnificativ lansarea avionului.
"În timp ce afacerea noastră se confruntă cu provocări pe termen scurt, luăm decizii strategice importante pentru viitorul nostru și avem o viziune clară asupra muncii pe care trebuie să o facem pentru a restabili compania noastră", a adăugat Ortberg. Boeing va încheia programul său de avioane de marfă 767 în 2027, când va finaliza și livra restul de 29 de avioane comandate, dar a precizat că producția pentru avionul cisternă KC-46A va continua.