Adevarul despre cum a ajuns Romania la cea mai mare crestere a inmatricularilor din UE. TOPUL masinilor vandute in tara
Romania a inregistrat, in luna mai, cea mai mare crestere a inmatricularilor de autoturisme noi din intreaga Uniune Europeana, cu 46 la suta mai mult, fata de aceeasi perioada, a anului trecut.
Jumatatea goala a paharului este ca piata auto de la noi este foarte jos, dupa ce vanzarile s-au prabusit la o cincime, fata de valoarea dinaintea crizei.
Noi si grecii avem cea mai mare crestere a inmatricularilor : un salt de peste 40% in luna mai fata de aceeasi perioada a anului trecut. Asta in timp ce in Italia vanzarile sunt in scadere, iar in Germania si Franta, stagneaza.
Sa nu ne imbatam insa cu apa rece. Cresterea este mare pentru ca am ajuns foarte jos. Din 2007, piata auto din Romania s-a tot prabusit de la 315 mii de masini pe an, la 60 de mii anul trecut.
O scadere de aproape 80% in 7 ani, depasita doar de cea din Grecia. In aceeasi perioada, pietele auto din Franta sau Germania au scazut cu mai putin de 15%, iar Danemarca si Austria, de exemplu, au crescut usor.
Si Asociatia Producatorilor Auto din Romania spune ca vanzarile au crescut in mai pentru a 11-a luna consecutiv, la peste 8.000 de masini. Daca tendinta se pastreaza, atunci 2014 va fi primul an de crestere de dupa 2007. Cele mai vandute au fost Dacia, cu aproape 10 mii de masini de la inceputul anului, Volkswagen, Skoda, Renault si Ford.
Dacia are performante chiar mai bune in restul Europei. In primele 5 luni s-au inmatriculat in toata Uniunea 155 de mii de Dacii, cu 37% mai multe decat in anul precedent. Cresterea este mai mare decat a celor de la Mazda, Skoda, Suzuki sau SEAT.