Afacerile companiilor din România ajung la 4,3 miliarde de lei pe an, prin utilizarea Google
Utilizarea serviciilor şi produselor Google aduce companiilor din România afaceri anuale de 4,3 miliarde de lei, în special în urma utilizării Google Search şi Google Ads.
Conform raportului „Impactul Google în România”, realizat de compania britanica Public First, activitatea economică sprijinită de Google Search și Ads a crescut mai mult decât dublu în termeni nominali, în ultimii cinci ani.
Pentru fiecare utilizator de internet din România, valoarea medie aferentă utilizării produselor Google Search, Maps şi YouTube este estimată la 130 de lei/lună. Suma a fost calculată folosind estimări privind timpul economisit, facilitarea accesului la informaţii, conexiunile create, precum şi date din sondaje privind suma minimă cu care consumatorii cred că ar trebui să fie despăgubiţi dacă ar pierde accesul la fiecare dintre produse.
În plus, 80% dintre exportatori consideră că afacerea lor ar fi avut un număr semnificativ mai mic de clienți internaționali fără căutările online și fără publicitatea online. Astfel, mai puțin de jumătate din cheltuielile cu Google Ads în România sunt cheltuieli pentru publicitate internațională, ceea ce sugerează că Google Ads contribuie la exporturi de 1,9 miliarde lei pe an.
La nivelul companiilor din România, utilizarea produselor şi serviciilor Google este văzută ca un sprijin pentru dezvoltare şi inovare, căutarea online reprezentând în prezent modalitatea cea mai importantă prin care clienţii ajung la companii, se arată în concluziile studiului.
Calculele estimative ale Public First pentru România arată că, în medie, fiecare leu cheltuit în Google Ads generează companiilor câştiguri de 8 lei.
Potrivit aceloraşi estimări, beneficiile obţinute de firmele din România din economia de timp şi creşterea productivităţii, generate de utilizarea Google Search and G Suite, se ridică la cel puţin 14 miliarde de lei, anual.
Internetul a adus un plus de transparență și siguranță în comerț: 92% dintre cumpărători consideră că iau decizii de cumpărare mai bune datorită informațiilor online, iar 91% dintre firme consideră că internetul a contribuit la reducerea comercializării de bunuri, alimente sau servicii de proastă calitate.
Cât timp economisesc românii utilizând produsele Google
În plus, studiul relevă şi faptul că românii economisesc cel puţin 23 de ore anual folosind Google Search şi trei ore pe an prin Google Maps.
Google Search este folosit de oameni de toate vârstele pentru a învăţa lucruri noi. Astfel, raportul scoate în evidenţă faptul că 93% dintre utilizatorii de Google Search caută pe Google informaţii despre un anumit subiect cel puţin o dată pe lună.
În acelaşi timp, 59% dintre utilizatorii de Google Search cu vârste de peste 65 de ani spun că îl folosesc în mod regulat pentru a învăţa lucruri noi.
În ceea ce priveşte cariera, aproape trei sferturi (74%) dintre utilizatorii de Search din România cu vârste între 18 şi 24 ani spun că folosesc Google pentru a găsi un loc de muncă, iar 63% îl folosesc pentru a găsi sfaturi cu privire la CV-ul lor.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: google, google maps, internet, utilizatori,
Dată publicare:
05-12-2019 09:23