Valentin Radu, CEO Omniconvert: „Jocul în e-commerce este să devenim foarte relevanți, cu cât mai puțină intervenție umană”

×
Codul embed a fost copiat

În cadrul unei noi ediții din cadrul emisiunii ePlan, Andrei Radu l-a avut în față pe Valentin Radu, CEO-ul Omnicovert. Cei doi au dezbătut impactul inteligenței artificiale (AI) în e-commerce și provocările asociate adoptării sale.

Prima observație, făcută de Valentin Radu, este cu privire la scăderea traficului pe motorul de căutare Google, în condițiile în care oamenii apelează cu o mai mare ușurință la Inteligența Artificială, în speță ChatGPT.

Valentin Radu: “Ne îndreptăm către o zonă de convenience - cât ne este de ușor. Deci de fapt, comportamentul uman s-a schimbat pe baza lipsei de fricțiune. Da, dacă ne este mai ușor să comandăm online, comandăm online. Dacă ne este mai ușor să căutăm pe GPT, acolo căutăm.”

Valentin subliniază rolul crucial al acestor tehnologii de AI în accelerarea și optimizarea serviciilor oferite clienților, reducând timpii de așteptare și personalizând experiențele utilizatorilor.
Valentin Radu: “Dacă ai unul, doi, trei, cinci, o sută de oameni care zic aceleași probleme de pe zona de customer journey, cu un AI poți să vezi foarte simplu lucrurile astea. Deci poți să iei pulsul pieței procesând feedback-ul deschis pe care ei ți-l dau și poți să afli că ai o problemă – că, nu știu, vin pachetele incomplete.”

Deși există servicii populare care ajută deja business-urile să se dezvolte, cum ar fi Google Analytics, Valentin Radu avertizează că, întâi de toate, trebuie ca cel care deține afacerea să fie un bun analist de date. Sau, în caz contrar, să își angajeze unul, deoarece informatiile pot păcăli necunoscătorii cu ușurință.

Citește și
„Oricât aș detesta un personaj”. CTP și-a ales „câștigătorul detașat” al dezbaterii candidaților la alegerile prezidențiale

Valentin Radu: “Trebuie să te și pricepi la analiză de date. Tu, sau să ai un analist de date, să ai pe cineva care se pricepe la date, ca să-ți valideze că "Da, exact, oportunitatea cea mai bună este să investești mai mult în orașele fără shopping malls", de exemplu. Că acolo e costul per click mai mic, ai mai multe click-uri, ai life-time value mai mare la clienți și tot așa. Lucrurile astea poți să ajungi să le determini doar dacă ai cunoașterea umană.”

Într-o industrie în continuă schimbare, singurul aspect care ar rămâne constant este interacțiunea cu clienți. Deși se migrează către o zonă în care și clienții sunt ajutați de A.I pentru a face cumpărături, trebuie ca business-urile să nu uite de interacțiunea, în mod direct, cu fiecare client. Și să o prioritizeze.

Valentin Radu: “Ar trebui să țină contactul foarte bine cu clienții lor, respectiv feedback-ul de la clienți - faptul că au clienți fericiți, care ajung să fie mult mai, cum să zic, să devină ambasadorii lor. Ăsta este neglijat în continuare. Deci există un soi de maturitate la care nu s-a ajuns la mulți jucători din România, pentru că focus-ul este pe a aduce trafic pe care speri să îl convertești, dar nu faci experimente pentru a vedea dacă tu poți să convertești mai mult.”

CEO-ul Omnivert ne oferă și o părere personală vizavi de viitorul acestor tehnologii AI în industria de e-commerce, argumentând că vor exista schimbări drastice în ce privește existența acestei industrii, dar și în direcția de alocare a bugetelor de către jucătorii de pe piață.

Valentin Radu: “Când se va migra către search-ul bazat pe un asistent care îți cumpără bilete de avion, știe că ai nevoie de iaurtul x și că ți se termină, fiindcă știe obiceiul de consum, deci când vor apărea acești agenți și aceste super-apps în device-urile tale, e-commerce-urile vor fi mult mai puține. Pe de altă parte, pe zona asta de impuls, eu cred foarte mult că social media va domina în continuare. Adică se vor migra bugetele de la zona de search, unde faci tot felul de tehnicalități ca să fii tu primul, fiindcă nu mai devine atât de relevant search-ul, ci devine foarte releva relevantă zona de social media.”

Articol recomandat de sport.ro
”Scandalos!” Kosovarii au ”explodat” după ce au văzut ce scrie în raportul meciului România - Kosovo
”Scandalos!” Kosovarii au ”explodat” după ce au văzut ce scrie în raportul meciului România - Kosovo
Citește și...
Strategii de marketing pentru magazinele online. Cum să supraviețuiești într-o piață competitivă
Strategii de marketing pentru magazinele online. Cum să supraviețuiești într-o piață competitivă

Industria de eCommerce devine din ce în ce mai competitivă, iar magazinele online trebuie să își adapteze strategiile pentru a rămâne relevante și profitabile.

Primele evenimente de la GPeC 2025 - ediția de 20 de ani- au fost anunțate: Școala de Iarnă, GPeC Proficiency și GPeC SUMMIT
Primele evenimente de la GPeC 2025 - ediția de 20 de ani- au fost anunțate: Școala de Iarnă, GPeC Proficiency și GPeC SUMMIT

PARTENERIAT | GPeC este considerată cea mai importantă serie de evenimente de E-Commerce și Digital Marketing din Europa Centrală și de Est, iar organizatorii au anunțat deja primele evenimente din 2025 care marchează ediția aniversară de 20 de ani.

Black Friday 2024: Ce oferte pregătește eMAG pentru români și care sunt categoriile vedetă
Black Friday 2024: Ce oferte pregătește eMAG pentru români și care sunt categoriile vedetă

Cu doar trei zile înainte de cel mai așteptat eveniment de reduceri al anului, aflăm ce produse vor fi la ofertă, ce buget au alocat românii și cum îi sprijină eMAG cu opțiuni de rate și livrare rapidă.

Recomandări
Cum arată platforma gigant Barents, care va fora sondele de gaze din Marea Neagră. Este mai mare decât un teren de fotbal
Cum arată platforma gigant Barents, care va fora sondele de gaze din Marea Neagră. Este mai mare decât un teren de fotbal

S-a făcut următorul pas în proiectul Neptun Deep. Platforma gigant Barents, care va fora cele 10 sonde de exploatare în Marea Neagră, a ajuns în Portul Constanța după un voiaj de 18 zile, din Spania.  

Câți bani a încasat statul, până acum, de pe urma amnistiei fiscale. Cea mai mare plată a fost de 2,4 miliarde de lei
Câți bani a încasat statul, până acum, de pe urma amnistiei fiscale. Cea mai mare plată a fost de 2,4 miliarde de lei

Amnistia fiscală a adus până acum în conturile Ministerului Finanțelor suma de 3,6 miliarde de lei, iar până la 20 decembrie aceasta poate aduce între 5,5 și 6 miliarde de lei, informează Profit.ro.

1000 de zile de război în Ucraina, în cifre. Orașe distruse, familii îndurerate și o țară transformată
1000 de zile de război în Ucraina, în cifre. Orașe distruse, familii îndurerate și o țară transformată

19 noiembrie 2024 marchează cea de-a 1000-a zi a invaziei pe scară largă a Ucrainei de către Rusia, o piatră de hotar devastatoare care a remodelat națiunea și a trecut de punctul fără întoarcere.