Premiile Comerțului Online Românesc acordate în cadrul ediției de 19 ani a Galei Premiilor eCommerce
PARTENERIAT Aflată la a XIX-a ediție anuală, Gala Premiilor eCommerce 2024 s-a desfășurat pe 8 octombrie la Teatrul Național București, acordând cele mai importante premii companiilor care activează în comerțul online românesc.
eMAG, FAN Courier, Sezamo, Dr. Max, Decathlon, Cărturești, Deichmann, Aosom, MatHaus și Cupio - printre companiile premiate la această ediție. Câștigătorii celei de-a XIX-a ediții a Galei Premiilor eCommerce au fost anunțați pe 8 Octombrie, în spectacolul de Gală care a avut loc la Teatrul Național București.
Premiile au fost decernate pe 3 categorii: în funcție de votul consumatorilor online, în funcție de evaluarea făcută de 25+ de specialiști în cadrul programului GPeC Proficiency, precum și în funcție de votul Comunității GPeC formată din principalele companii care activează în domeniu.
Magazinul online preferat de clienții online: eMAG
Potrivit studiului eComm Pulse, eMAG continuă să fie magazinul preferat de către consumatorii online din România pe multiple categorii de produse comercializate.
Dr. Max, Decathlon, Cărturești, Deichmann,au fost premiate în calitate de magazine favorite la categoriile specifice:
● Farmacia Online Preferată: Dr. Max
● Magazin Online de Articole Sportive Preferat: Decathlon România
● Libraria Online Preferată: Cărturești
● Magazinul Online de Încălțăminte preferat: Deichmann
Studiul eComm Pulse care monitorizează evoluția comerțului online din perspectiva cumpărătorilor români - derulat de 8 ani de iSense Solutions împreună cu GPeC - este reprezentativ la nivel urban cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, utilizatori de internet. Datele au fost culese online din panelul iSense Solutions, în luna septembrie 2024, cu un grad de eroare de +/ - 4,37%, la un nivel de încredere de 95%.
FAN Courier - Cea mai bună companie de curierat votată de Comunitatea GPeC
Comunitatea GPeC - formată din cele mai relevante companii din domeniu a votat cei mai buni furnizori de servicii dedicate industriei de comerț electronic - iar la categoria curierat a fost desemnata compania FAN Courier
Aosom, Zodiacool.ro si Caffe Culinarte - magazinele premiate pentru cel mai mare punctaj în cadrul programului GPeC Proficiency
Anul acesta, în programul GPeC E-Commerce Proficiencys-au înscris 58 de magazine online care, timp de 6 luni, au fost auditate conform celor peste 200 de criterii de evaluareși au avut ocazia să își optimizeze website-urile, implementând recomandările Auditorilor GPeC - 28 de specialiști în E-Commerce și Digital Marketing.
La finalul acestui program la categoria Start-up s-a remarcat magazinul CaffeCulinarte - evaluat de auditori cu cel mai mare punctaj la categoria lui - indicând o bună implementare a recomandărilor auditorilor, în timp ce la categoriile Experienced și Professional cele mai mari punctaje au fost obținute de magazinul Zodiacool, respectiv Aosom - indicând consecvență în acțiuni de dezvoltare continuă.
Pe celelalte categorii de produse în care se încadrează magazinele online incluse în programul GPeC Proficiency câștigători au fost:
● Cel mai bun NPS și GMV al unui seller eMAG Marketplace înscris în programul GPeC Proficiency 2024: Aosom
● Home, Garden: Aosom
● Bricolaj: Mathaus
● Hobby, Timp Liber și Divertisment: Zodiacool
● Home Wellbeing: Filtro
● Alimentare si Bauturi: Caffeculinarte
● IT&C, Electronice & Electrocasnice: Globstar
● Produse Organice, Naturale și BIO: Aronia-Charlottenburg
● Auto, Moto & Servicii conexe: Cauciucuri Direct
● Health & Beauty:Cupio
● B2B: MDPromo
● Fashion & Style: Shopika
Dintre magazinele online înscrise în Programul GPeC Proficiency 2024 care au implementat Sistemul de Feedback Opinii de Încredere TRUSTED.ro și au primit minimum 100 de opinii de la clienți inregistrate în intervalul 1 noiembrie 2023 – 15 septembrie 2024 câștigătorul categoriei Voice of the Customer Award 2024 este RepublicaBio
GPeC Proficiency este un program de Mentorship care încurajează competiția prin dezvoltarea și îmbunătățirea continuă a magazinelor online și constă într-un proces complex de auditare, consultanță și optimizare a magazinelor în scopul îmbunătățirii UX și a ratei de conversie.
Scopul programului este de a sprijini echipele din spatele magazinelor online să se specializeze în tot ce este actual în E-Commerce și Digital Marketing pentru a stăpâni tehnicile esențiale de creștere a ratei de conversie.
Alături de magazinele online desemnate câștigătoare la Gala Premiilor eCommerce 2024, au fost menționate și apreciate meritele Platformelor E-Commerce și ale Agențiilor de Digital care au lucrat împreună cu cele mai bune magazine online ale anului:
● Platforme și Agenții de Dezvoltare E-Commerce: VTEX, MerchantPro, Gomag, easySales, SAP Commerce, Pronet Design
● Agenții de Digital Marketing & SEO: Artvertising, MTH Digital, DWF, five elements, Limitless Agency, ASM Agency, ContentSpeed, Evozon, Conversion.
Despre eveniment
Gala Premiilor eCommerce 2024 s-a desfășurat în cadrul celei de-a 19 editii anuale a GPeC SUMMIT din 8 Octombrie, la Teatrul Național București. Evenimentul a reunit speakeri de top români și internaționali care au furnizat un total de peste 9 de ore de conținut practic pentru toți cei interesați de E-Commerce și Digital Marketing.