Mihai Vânătoru, co-fondator DWF, la ePLAN. Tot ce trebuie să știți despre SEO în e-commerce

×
Codul embed a fost copiat

Invitatul de astăzi în emisiunea ePLAN este implicat în proiecte de digital marketing din 2005. În prezent, el este co-fondatorul DWF, probabil cea mai mare agenție de SEO din România, cu peste 250 de clienți activi și peste 70 de angajați.

 

Mihai Vânătoru este pasionat de marketing, statistică și lectură, iar astăzi discutăm despre SEO pentru e-commerce: ce este, cum se face, cât costă și ce ne așteaptă în 2022.

Prima întrebare, foarte importantă, este: ce înseamnă SEO? Acest acronim din limba engleză, care se referă la Search Engine Optimization.

Mihai Vânătoru, co-fondator DWF: ”Este, practic, un ansamblu de activități, de demersuri pe care le poți face, astfel încât site-ul tău să apară mai sus, respectiv în prima pagină, pe primele poziții, atunci când oamenii fac căutări relevante pentru business-ul tău. Dacă tu vinzi un anumit tip de produs, de obicei căută lucruri legate de acesta. Scopul activității de SEO este ca site-ul tău să apară în primele rezultate pe Google la astfel de căutări.”

Citește și
Freshful, cea mai nouă platformă de livrare online pentru produse alimentare proaspete din România lansată de eMAG
Freshful, cea mai nouă platformă de livrare online pentru produse alimentare proaspete din România lansată de eMAG
După ce cântăreața Anca Pop a plonjat în Dunăre cu mașina și a murit, șefii CNAIR au montat un parapet despre care inițial spuneau că „nu se justifică”

 

Andrei Radu, CEO & Founder GPeC: Cât e de important să faci SEO?

Mihai Vânătoru, co-fondator DWF:SEO face parte din tot arsenalul de marketing al unui magazin, alături de tehnici precum Google Ads, Facebook Ads, adică reclamă plătită, alături de inițiative din zona de branding, alături de newslettere și așa mai departe. În baza unui studiu pe care l-am finalizat relativ recent, uitându-ne la toate site-urile la care agenția noastră are acces și care cumulează undeva la 50 de milioane de vizite pe lună am ajuns la concluzia că peste 55 - 56 % din traficul pe care aceste site-uri îl atrag vine din acest canal numit SEO.

Așadar, deși mediile sunt foarte de discutat, de la fiecare caz în parte, aș îndrăzni să spun că undeva la jumătate din aportul de vizite pe care un magazin online îl are ar trebui să vină din zona asta de organic.”

Andrei Radu, CEO & Founder GPeC: Vreau să te întreb dacă SEO este potrivit pentru orice tip de business. Mă refer la magzine online, business-uri online. Deci dacă am un site de e-commerce, trebuie musai să fac SEO? Da sau nu.

 

Mihai Vânătoru, co-fondator DWF: ”Răspunsul, pe scurt, este că nu. Dacă ai un magazin online, depinde foarte mult de ce vinzi și de care este obiceiul de cumpărare al clienților tăi. Așadar, în primul rând să-ți cunoști foarte bine clienții. Și la ce mă refer aici: sun produse, sunt industrii la care decizia de cumpărare se ia foarte rapid și pe bază de impuls. Aoclo, oamenii nu stau neapărat să intre pe Google, să facă căutări, să compare lucruri, ci, nu știu, văd o reclamă în social media: dau click și cumpără. În cazul ăsta nu este foarte prioritară zona de SEO. Dacă ai, însă, un tip de produse pentru care oamenii fac o anumită documentare, caută puțin pe Google, atunci cu siguranță ai nevoie de lucrul ăsta.

Și mai e un aspect foarte important. Mai contează foarte tare și cât de mare este piața ta adresabilă, și există instrumente care îți permit să vezi cât de multe căutări sunt pe internet, pe Google, în special pe produsele pe care le vinzi. Dacă ești într-o piață cu foarte puține căutări, de exemplu aduci un produs foarte exotic, un tip de cafea de care n-a mai auzit nimeni sau un tip de jucărie care s-a inventat în România, cel mai probabil nu există deja cerere, oamenii nu știu să verbalizeze, să pună cererea sub formă de interogări în Google, intenția de a achiziționa acel produs. Și atunci, nu este neapărat prioritar să mergi pe SEO.”

 

 

 

 

 

Articol recomandat de sport.ro
Cine s-ar fi așteptat? Pe ce loc este pusă naționala României de The Guardian înainte de EURO 2024
Cine s-ar fi așteptat? Pe ce loc este pusă naționala României de The Guardian înainte de EURO 2024
Citește și...
Bogdan Axinia, Managing Director eMAG Ventures, despre programe de investiții pentru companiile de tehnologie
Bogdan Axinia, Managing Director eMAG Ventures, despre programe de investiții pentru companiile de tehnologie

Ce înseamnă venture capital și ce programe de investiții pentru companiile de tehnologie există.

Freshful, cea mai nouă platformă de livrare online pentru produse alimentare proaspete din România lansată de eMAG
Freshful, cea mai nouă platformă de livrare online pentru produse alimentare proaspete din România lansată de eMAG

Invitatul de astăzi face parte din echipa eMAG de 7 ani, fiind general manager Freshful, cea mai nouă platformă online de livrare produse proaspete din România.

Despre Black Friday cu Tudor Manea, CEO eMAG.
Despre Black Friday cu Tudor Manea, CEO eMAG. "Ne dorim ca Black Friday să fie un spectacol pentru consumatori"

Despre ofertele de Black Friday 2021 aflăm din discuția dintre Andrei Radu - CEO GPeC și prezentator ePlan by Stirileprotv.ro - și Tudor Manea, CEO eMAG.

Despre e-commerce în pandemie, cu Florin Filote, vicepreședinte eMag. „În e-commerce nu mai putem vorbi de livrare standard”
Despre e-commerce în pandemie, cu Florin Filote, vicepreședinte eMag. „În e-commerce nu mai putem vorbi de livrare standard”

Cum a reușit să gestioneze piața de e-commerce în pandemie aflăm din discuția dintre Andrei Radu - CEO GPeC și prezentator ePlan by Stirileprotv.ro - și Florin Filote, vicepreședinte eMAG pentru marketplace și vânzări corporate.

Despre organizația viitorului - un nou mod de lucru, cu Delia Rotaru, VP People & Organisation eMAG
Despre organizația viitorului - un nou mod de lucru, cu Delia Rotaru, VP People & Organisation eMAG

Cum a schimbat pandemia modul de lucru în marile companii și cum au primit oamenii ideea de pastra modelul hibrid aflăm din discuția dintre Andrei Radu – CEO GPeC și prezentator ePlan by Stirileprotv.ro și Delia Rotaru, VP People & Organisation eMAG.

Recomandări
Rusia e deranjată de modernizarea bazei de la
Rusia e deranjată de modernizarea bazei de la "Mihail Kogălniceanu" și susține că NATO se pregătește pentru război

Activitățile NATO în Europa de Est și în regiunea Mării Negre au ca scop pregătirea unui posibil conflict cu Rusia, a anunțat, joi, Ministerul rus de Externe, informează RIA Novosti.

Mesaj ferm al lui Putin privind un atac asupra NATO. Cele cinci state menționate
Mesaj ferm al lui Putin privind un atac asupra NATO. Cele cinci state menționate

Rusia nu are proiecte privind nicio ţară din NATO şi nu va ataca Polonia, statele baltice sau Republica Cehă, dar dacă Occidentul îi livrează Ucrainei avioane de luptă F-16, atunci acestea vor fi doborâte de forţele ruse, a afirmat Vladimir Putin.

Decizie finală privind închiderea magazinelor în weekend. Anunțul făcut de premierul Ciolacu
Decizie finală privind închiderea magazinelor în weekend. Anunțul făcut de premierul Ciolacu

Premierul Marcel Ciolacu a declarat, joi, că din semnalele primite din rândul societăţii, rezultă clar că nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend.