Mihai Vânătoru, co-fondator DWF, la ePLAN. Tot ce trebuie să știți despre SEO în e-commerce
Invitatul de astăzi în emisiunea ePLAN este implicat în proiecte de digital marketing din 2005. În prezent, el este co-fondatorul DWF, probabil cea mai mare agenție de SEO din România, cu peste 250 de clienți activi și peste 70 de angajați.
Mihai Vânătoru este pasionat de marketing, statistică și lectură, iar astăzi discutăm despre SEO pentru e-commerce: ce este, cum se face, cât costă și ce ne așteaptă în 2022.
Alegeri 2024
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
Prima întrebare, foarte importantă, este: ce înseamnă SEO? Acest acronim din limba engleză, care se referă la Search Engine Optimization.
Mihai Vânătoru, co-fondator DWF: ”Este, practic, un ansamblu de activități, de demersuri pe care le poți face, astfel încât site-ul tău să apară mai sus, respectiv în prima pagină, pe primele poziții, atunci când oamenii fac căutări relevante pentru business-ul tău. Dacă tu vinzi un anumit tip de produs, de obicei căută lucruri legate de acesta. Scopul activității de SEO este ca site-ul tău să apară în primele rezultate pe Google la astfel de căutări.”
Andrei Radu, CEO & Founder GPeC: Cât e de important să faci SEO?
Mihai Vânătoru, co-fondator DWF: ”SEO face parte din tot arsenalul de marketing al unui magazin, alături de tehnici precum Google Ads, Facebook Ads, adică reclamă plătită, alături de inițiative din zona de branding, alături de newslettere și așa mai departe. În baza unui studiu pe care l-am finalizat relativ recent, uitându-ne la toate site-urile la care agenția noastră are acces și care cumulează undeva la 50 de milioane de vizite pe lună am ajuns la concluzia că peste 55 - 56 % din traficul pe care aceste site-uri îl atrag vine din acest canal numit SEO.
Așadar, deși mediile sunt foarte de discutat, de la fiecare caz în parte, aș îndrăzni să spun că undeva la jumătate din aportul de vizite pe care un magazin online îl are ar trebui să vină din zona asta de organic.”
Andrei Radu, CEO & Founder GPeC: Vreau să te întreb dacă SEO este potrivit pentru orice tip de business. Mă refer la magzine online, business-uri online. Deci dacă am un site de e-commerce, trebuie musai să fac SEO? Da sau nu.
Mihai Vânătoru, co-fondator DWF: ”Răspunsul, pe scurt, este că nu. Dacă ai un magazin online, depinde foarte mult de ce vinzi și de care este obiceiul de cumpărare al clienților tăi. Așadar, în primul rând să-ți cunoști foarte bine clienții. Și la ce mă refer aici: sun produse, sunt industrii la care decizia de cumpărare se ia foarte rapid și pe bază de impuls. Aoclo, oamenii nu stau neapărat să intre pe Google, să facă căutări, să compare lucruri, ci, nu știu, văd o reclamă în social media: dau click și cumpără. În cazul ăsta nu este foarte prioritară zona de SEO. Dacă ai, însă, un tip de produse pentru care oamenii fac o anumită documentare, caută puțin pe Google, atunci cu siguranță ai nevoie de lucrul ăsta.
Și mai e un aspect foarte important. Mai contează foarte tare și cât de mare este piața ta adresabilă, și există instrumente care îți permit să vezi cât de multe căutări sunt pe internet, pe Google, în special pe produsele pe care le vinzi. Dacă ești într-o piață cu foarte puține căutări, de exemplu aduci un produs foarte exotic, un tip de cafea de care n-a mai auzit nimeni sau un tip de jucărie care s-a inventat în România, cel mai probabil nu există deja cerere, oamenii nu știu să verbalizeze, să pună cererea sub formă de interogări în Google, intenția de a achiziționa acel produs. Și atunci, nu este neapărat prioritar să mergi pe SEO.”