Despre Black Friday cu Tudor Manea, CEO eMAG. "Ne dorim ca Black Friday să fie un spectacol pentru consumatori"

Ultima actualizare: 09-11-2021 12:06

Despre ofertele de Black Friday 2021 aflăm din discuția dintre Andrei Radu - CEO GPeC și prezentator ePlan by Stirileprotv.ro - și Tudor Manea, CEO eMAG.

Tudor Manea s-a alăturat echipei eMAG când avea 21 de ani și era angajatul cu numărul 23, dintr-o echipă care azi numără peste 6000 de oameni. Chiar dacă făcea parte dintr-o echipa IT, seara, în drum spre casă, livra coletele clienților. Tudor Manea a pus bazele departamentului de tehnologie, a contribuit la extinderea internațională eMAG, a fost director eMAG și acum este CEO eMAG.

Andrei Radu: De ce nu ne anunță eMAG care este ora la care pornesc reducerile de la Black Friday?

Tudor Manea: "Dacă faci o medie, este undeva dimineața, când se trezesc oamenii, dar noi anunțăm ora. În fiecare an publicăm un ghid și anul acesta ghidul este publicat, iar clienții Genius primesc un push în momentul în care începe evenimentul."

Andrei Radu: Dar nu se știe ora cu o săptămână înainte?

Tudor Manea: "Unde ar mai fi adrenalina în cazul ăsta? Ne dorim ca Black Friday să fie un spectacol pentru consumatori și această oră face parte din spectacol."

Tudor Manea spune că cei care sunt abonați la serviciul eMAG Genius vor primi un push notification chiar în momentul în care începe Black Friday pe eMAG.

Tudor Manea: "Le dăm ocazia clienților să testeze înainte serviciul și le dăm ocazia să-și dea seama că este un serviciu bun pe care merită să-l achite."

Andrei Radu: În afară de această notificare, există și alte beneficii de Black Friday?

Tudor Manea: "Aș spune livrarea gratuită. Este un beneficiu. Dacă faci 5, 6 comenzi în aceeași zi sau oricât au nevoie, toate vor fi livrate gratuit."

Ce părere au clienții eMAG despre Black Friday. Tudor demontează miturile despre prețuri.

Andrei Radu: Este sau nu este un mit că prețurile sunt umflate de Black Friday?

Tudor Manea: "Este un fake news. Înainte să începi cu pregătirile de Black Friday, aș spune că mediul online sau e-commerce este un mediu foarte transparent. Oamenii pot să adauge produsele favorite de acum, pot să vadă cât au costat înainte și vor vedea și prețul de Black Friday. E foarte transparent, știi când iți ajunge totul, se desfășoară în mediu transparent și e clar pentru clienți care e prețul din ziua de Black Friday. (...) Se ajunge ca un televizor care costa înainte de Black Friday să fie 10 mii de lei, de Black Friday să fie de 6.000 de lei."

Andrei Radu: Deci nu sunt prețurile umflate artificial? Cum faceți ca să asigurați cel mai bun preț din an?

Tudor Manea: "Ca să reușim să oferim clienților aceste produse, lucrăm cu parteneri cu un an în urma, evenimentul a ajuns așa mare, iar partenerii își doresc să participe la acest eveniment. Își doresc să participe din varii motive, de exemplu un TV OLED, înainte se vindea de ordinul a câtorva sute pe lună, în ziua de Black Friday s-au vândut 1000 pe zi, e un beneficiu pentru parteneri să participe. Din perspectiva noastră, ne pregătim cu tehnologie, site-ul stă în pioare, clienții pot comanda în siguranță, foarte transparent, partenerii investesc în sortare, în livrare. Punând toți forțele, este posibil să oferim niște prețuri foarte bune."

Un eveniment din 2009 i-a prins nepregătiți, însă au învățat multe din acea experiență. Au făcut o listă de "To Do" și au bifat exact ceea ce era de schimbat.

Andrei Radu: Cât timp estimați că o să livrați de Black Friday anul acesta?

Tudor Manea: "Noi ne facem calcule să livrăm în 9-10 zile lucrătoare, până pe 26 noiembrie toate comenzile."

Andrei Radu: Câte produse vor fi la promoție de Black Friday?

Tudor Manea: "Patru milioane jumătate de produse vor fi la promoție anul acesta."

Andrei Radu: Mai este o percepție cum că Black Friday la eMag este pentru domni. Doamnele ce găsesc de Black Friday?

Tudor Manea: "Avem și haine, aș putea spune. Într-adevăr, este o percepție legat de eMAG, dar în ultimii ani ofertă pe orice categorie a crescut destul de mult. Cele mai multe produse sunt în fashion."

Andrei Radu: Odată cu pandemia s-au întâmplat destul de multe. Care sunt provocările voastre legat de black Friday și de perioada care vă urma?

Tudor Manea: "Black Friday e startul sezonului de cumpărături pentru sărbători. Aici, faptul că ne apucam să ne pregătim de foarte devreme, ne-a permis nouă să contractăm marfa din timp, stocuri sunt, le avem. Marfa există, este în stoc. Am cumpărat-o la prețuri bune. Este un moment bun pentru clienți să-și facă cumpărăturile de sărbători."

Tudor recomandă clienților eMAG să înceapă deja să-și facă cumpărăturile de sărbători, chiar și de Black Friday.

Andrei Radu: La ce să fie atenți oamenii acum, de Black Friday?

Tudor Manea: "Venim în fiecare an cu un ghid. Le recomand să fie logați, dacă sunt logați să își adauge produsele în coș, să-și instaleze aplicația, să-și activeze notificările pentru a vedea ce produse sunt la ofertă."

Andrei Radu: Crezi că există un impact negativ asupra vânzărilor de dinainte de Black Friday?

Tudor Manea: "Depinde de ce produse vorbim. De exemplu, Pampers, nu ai cum să aștepți. Depinde de client, depinde de produs și de nevoia clientului."

Tudor spune că experiența cu eMAG a fost bună și în pandemie, iar clienții se arată mulțumiți și comerțul online este în continuă creștere.

Andrei Radu: De ce Black Friday se ține în mediul online?

Tudor Manea: "Online este un mediu transparent în care știi exact cât a costat produsul, de aceea online este mai bine. Noi ne dorim că în acea zi clienții să descopere cele mai bune prețuri din an."

 
Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO