Mihai Mănescu, despre live shopping în România: „Există mulți jucători care fac live shopping în România. Stăm foarte bine”
Invitatul de astăzi al emisiunii ePlan este Mihai Mănescu, scenarist, producător de film, scriitor de cărți pentru copii și are o vastă experiență în marketing și comunicare.
Mihai Mănescu s-a alăturat echipei Streams.live în calitate de Customer Success Manager și se implică activ în dezvoltarea industriei de live shopping din România și din Europa.
Andrei Radu: Mihai, vorbim despre live shopping. Este deja un trend la nivel internațional. De unde a pornit și cum arată peisajul în sine la nivel global?
Mihai Mănescu, Customer Succes Manager Streams.live: „E, așa cum spui tu, un trend în creștere în tot e-commerce-ul internațional. A pornit de acolo de unde vine ora exactă în e-commerce-ul mondial, adică în China”.
Andrei Radu: Iată că nu mai este în Statele Unite ora exact în e-commerce.
Mihai Mănescu, customer succes manager Streams.live: „Nu. Chiar vorbeam cu cineva din Statele Unite, care spunea că, dacă acum câțiva ani China se uita și copia totul din Occident în cel puțin în zona de e-commerce, a cam sosit timpul ca Occidentul să înceapă să copieze lucrurile pe care le face China. Diferențele sunt uriașe la nivel de piață. Dacă ne uităm strict la live shopping, estimările industriei de live-commerce, cum îi spun ei, în China se ridică undeva la 700 de miliarde de dolari industria anul ăsta, iar în America e la 35 de miliarde (...). Este un fenomen care a apărut dinainte de pandemie (...)”.
Andrei Radu: Raportat la Europa, cum stăm?
Mihai Mănescu, customer succes manager Streams.live: „Marea Britanie crește semnificativ, avem sesiuni active și tot felul de lucruri interesante care se întâmplă în Franța, de exemplu. Franța, de altfel, este și foarte activă pe zona asta de tehnologie nouă, de web trade, crypto și tot ce înseamnă inovație. umva și-a găsit un loc foarte activ în Franța. Există live shopping în Spania. Foarte mult există și această legătură cu teleshopping-ul și, cumva, tradițional, Spania a adoptat live shopping-ul, și la fel se întâmplă și în Germania”.
Andrei Radu: Venim pe plaiuri mioritice. Ce se întâmplă în România? Sunt jucători care fac recurent sesiuni de live shopping?
Mihai Mănescu, customer succes manager Streams.live: „Sunt. Nu așa de mulți pe cât ne-am dorit noi. E o industrie la început și mă aștept să devină o practică recurentă și în România, dar există mulți jucători care fac live shopping în România, spre deosebire de ce am văzut în regiune, în Balcani, am văzut că România stă cel mai bine la zona de live shopping. Aici chiar s-au întâmplat destul de multe, adică avem undeva la 100 de live-uri făcute anul trecut”.