Marketingul incremental: o abordare centrată pe rezultate în era digitală
Într-o nouă ediție specială ePlan, Andrei Radu îl are invitat pe Avinash Kaushik, Best Selling Author & Digital Marketing Evangelist.
Avinash Kaushik a venit pentru a doua oară în România ca speaker la GPeC Summit, cel mai mare eveniment de e-commerce și digital marketing din România.
Acest interviu rezumă o discuție despre marketingul incremental. Avinash Kaushik subliniază importanța demonstrării valorii marketingului către conducere. Marketingul incremental oferă o soluție prin măsurarea impactului suplimentar al activităților de marketing, izolate de alți factori care pot influența vânzările.
În era digitală, marketingul are la dispoziție o gamă largă de canale și tactici. Provocarea constă în identificarea rezultatelor generate strict de aceste eforturi, pentru a justifica bugetul alocat. Un prim pas esențial este stabilirea unui scenariu "fără marketing", adică o estimare a rezultatelor pe care le-ați fi obținut fără nicio campanie. Apoi, comparați acest rezultat cu performanța reală pentru a identifica vânzările sau conversiile incrementale.
Beneficiile marketingului incremental constau în:
1. Optimizarea bugetului: alocați resurse către canalele care generează cele mai multe rezultate incrementale.
2. Demonstrarea ROI (Return on Investment): oferă dovezi concrete conducerii despre impactul marketingului asupra profitului.
3. Îmbunătățirea strategiei de marketing: identifică tacticile cele mai eficiente pentru obiectivele dvs.
Avinash Kaushik subliniază: "Trebuie să înțelegem impactul incremental al marketingului, nu impactul general."
Discuția prezintă trei niveluri de implementare, de la cel mai simplu la cel mai complex:
Nivelul 1: Incrementalitate pe canal - se concentrează pe performanța unui singur canal și este rapid de implementat.
Nivelul 2: Incrementalitate pe parcursul călătoriei clientului - ia în considerare întregul traseu al clientului pe mai multe canale.
Nivelul 3: Incrementalitate portofoliului - oferă o imagine holistică a impactului marketingului pe toate canalele.
Pentru a măsura eficiența marketingului incremental, sunt menționați următorii șase KPI: vânzări incrementale, cost per vânzare incrementală, profit incremental, puncte de brand lift (creșterea notorietății mărcii), numărul de persoane cu notorietate crescută a mărcii, cost per persoană cu notorietate crescută a mărcii, rolul inteligenței artificiale (AI) în marketing incremental.
Marketingul incremental este o abordare valoroasă pentru a demonstra conducerii valoarea marketingului în era digitală. Prin măsurarea impactului incremental, marketerii pot optimiza bugetul, îmbunătăți strategiile și demonstra rolul esențial pe care îl joacă marketingul în succesul companiei.
Pentru mai multe detalii despre marketing-ul incremental și despre rolul AI în marketing, urmăriți emisiunea integrală.
Sursa: Pro TV
Etichete: digital marketing, inteligenta artificiala, marketing,
Dată publicare:
04-06-2024 08:35