Interviu. Ciprian Stancu, fondator RepublicaBio: “Încercăm să mascăm cât se poate de mult identitatea”, ca să vindem ”afară”

×
Codul embed a fost copiat

Ciprian Stancu, fondator RepublicaBio.ro, un magazin online de succes, multiplu premiat la gala premiilor e-commerce, a fost invitatul lui Andrei Radu în emisiunea ePlan, difuzată exclusiv online pe www.stirileprotv.ro.

RepublicaBio.ro, magazin online de produse bio, organice și naturale, a cunoscut o creștere semnificativă în ultimii 10 ani, devenind un model de succes în e-commerce-ul românesc.

Ciprian Stancu subliniază faptul că este foarte importantă alegerea platformei potrivite încă de la început.

El recomandă antreprenorilor să își definească clar Unique Value Proposition (UVP) și să se axeze pe satisfacerea nevoilor specifice ale clienților lor.

De asemenea, a utilizat cu succes o varietate de canale de marketing online, inclusiv SEO, PPC, email marketing și influencer marketing.

Citește și
Tendințele e-commerce în 2024: provocări și oportunități pentru magazinele online din România
Tendințele e-commerce în 2024: provocări și oportunități pentru magazinele online din România
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

RepublicaBio își propune să își extindă afacerea pe plan internațional, lansând o platformă dedicată livrărilor în străinătate.

Ciprian Stancu recomandă antreprenorilor care doresc să se extindă pe piețe externe să își adapteze branding-ul și strategiile de marketing la specificul pieței respective.

Ciprian Stancu: ”În momentul ăsta nu sunt suficient de calificat și suficient de experimentat să spun cum scalezi. Pot să vorbesc despre ce facem noi în momentul ăsta, uitându-ne la piață. Da, vedem piața din România unde creștem cu 30-40% în fiecare an. Există perspectiva să creștem în următorii 5-6 ani, la fel cu aceste rate sănătoase de creștere. Dar, într-adevăr, dacă vorbim de scaling AF, de majorări semnificative ale veniturilor, trebuie să ne uităm la piețele din afară. Ce facem noi în momentul ăsta este să construim o nouă platformă, pentru că ok, trebuie să recunoaștem, românii au o imagine acceptabilă pentru țările din jur. Vorbim de Bulgaria, Ungaria, Polonia, Ucraina, Republica Moldova, dar n-avem o imagine bună dacă trecem dincolo de Austria, Germania, Italia. Adică nu ai cumpăra produse destinate sănătății, că de nișa asta vorbim, din Bangladesh. Da, și cam așa e percepția vesticilor despre România în domeniu”.

Andrei Radu: Trist, dar adevărat.

Ciprian Stancu: ”Da, eu spun ce văd și din felul în care suntem percepuți, nu doar online, ci din participările la târguri, din felul în care suntem puși să așteptăm la discuțiile cu furnizorii de produse și cu fabricile din afară, doar pentru că suntem din această regiune a Europei și avem această notorietate. Deci e important să facem o altă platformă, nu RepublicaBio, care e recunoscută în România. Facem o altă platformă cu worldwide delivery și spun, sprerușinea noastră ca români, mă bag aici, mă fac printre principalii vinovați pentru asta. Încercăm să mascăm cât se poate de mult identitatea, ca să putem să vindem în țări precum Franța, Marea Britanie sau Statele Unite, încercăm să mascăm identitatea. Cum facem asta? În primă fază o să vindem în țările europene și o să facem delivery din România pentru a testa mecanismele, sistemele de plată, client service-ul, limbile în care putem să facem client service etc. După care următoarea etapă este să mutăm într-un warehouse și client service-ul, într-un call center în Europa.”

Andrei Radu: Într-o zonă de fulfilment?

Ciprian Stancu: ”Zona de fulfilment și zona de client service. Să aibă speakeri nativi, cei care le răspund la telefon, mai ales că intrăm într-o zonă care are nevoie de mai multă educație. Intrăm în zona de longevitate, slow aging, unde e nevoie de multe explicații medicale în spate și ai nevoie să vorbești cu cineva care vorbește confortabil limba ta. După care următorul pas este să deschidem o sucursală într-o țară vestică, cel mai probabil Olanda, care e un hub de business foarte bine cunoscut și să ne îmbrăcăm identitate olandeză și să fim un business. Dacă vrem să devenim un business global, trebuie să ne punem această mască, acest filtru.

Ciprian Stancu a identificat nivelul de customer service ca fiind una dintre cele mai mari provocări ale e-commerce-ului, mai ales pentru produsele complexe. El a subliniat importanța investiției în personal calificat și a utilizării soluțiilor de inteligență artificială pentru a îmbunătăți experiența clienților.
Pentru mai multe informații despre succesul unui magazin online, urmăriți ediția integrală”
.

Pentru mai multe informații despre succesul unui magazin online, urmăriți ediția integrală a emisiunii ePlan!

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
”ePlan”. Consumatorii români devin mai pretențioși și mai atenți la prețuri. Care sunt greșelile pe care comercianții le fac
”ePlan”. Consumatorii români devin mai pretențioși și mai atenți la prețuri. Care sunt greșelile pe care comercianții le fac

Arthur Rădulescu, fondator și CEO al MerchantPro, a fost invitatul lui Andrei Radu în emisiunea ePlan, difuzată exclusiv pe www.stirileprotv.ro.

Tendințele e-commerce în 2024: provocări și oportunități pentru magazinele online din România
Tendințele e-commerce în 2024: provocări și oportunități pentru magazinele online din România

În noua ediție ePlan, Andrei Radu îl are invitat pe Cătălin Bordei, Managing Partner la Innobyte.  

Despre gestionarea regulilor de cookie-uri cu Bogdan Manolea, co-fondator TRUSTED.ro
Despre gestionarea regulilor de cookie-uri cu Bogdan Manolea, co-fondator TRUSTED.ro

În noua ediție ePlan, Bogdan Manolea,co-fondator TRUSTED.ro este invitatul lui Andrei Radu.  

ePlan. Despre importanța inovării în domeniul tehnologic cu Radu Georgescu, antreprenor în domeniul IT
ePlan. Despre importanța inovării în domeniul tehnologic cu Radu Georgescu, antreprenor în domeniul IT

În episodul din această săptămână din emisiunea E-plan, Andrei Radu, prezentatorul acestei emisiuni, discută cu unul dintre cei mai respectați antreprenori români din domeniul IT, Radu Georgescu, Chairman of the board la SeedBlink.

De la angajat la antreprenor, Felix Pătrășcanu, co-fondator FAN Courier: „M-am angajat curier. Stăteam foarte prost cu banii”
De la angajat la antreprenor, Felix Pătrășcanu, co-fondator FAN Courier: „M-am angajat curier. Stăteam foarte prost cu banii”

Andrei Radu, gazda emisiunii ePlan, îl are ca invitat în acestă ediție pe Felix Pătrășcanu, co-fondator FAN Courier.  

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.