Interviu. Ciprian Stancu, fondator RepublicaBio: “Încercăm să mascăm cât se poate de mult identitatea”, ca să vindem ”afară”
Ciprian Stancu, fondator RepublicaBio.ro, un magazin online de succes, multiplu premiat la gala premiilor e-commerce, a fost invitatul lui Andrei Radu în emisiunea ePlan, difuzată exclusiv online pe www.stirileprotv.ro.
RepublicaBio.ro, magazin online de produse bio, organice și naturale, a cunoscut o creștere semnificativă în ultimii 10 ani, devenind un model de succes în e-commerce-ul românesc.
Ciprian Stancu subliniază faptul că este foarte importantă alegerea platformei potrivite încă de la început.
El recomandă antreprenorilor să își definească clar Unique Value Proposition (UVP) și să se axeze pe satisfacerea nevoilor specifice ale clienților lor.
De asemenea, a utilizat cu succes o varietate de canale de marketing online, inclusiv SEO, PPC, email marketing și influencer marketing.
RepublicaBio își propune să își extindă afacerea pe plan internațional, lansând o platformă dedicată livrărilor în străinătate.
Ciprian Stancu recomandă antreprenorilor care doresc să se extindă pe piețe externe să își adapteze branding-ul și strategiile de marketing la specificul pieței respective.
Ciprian Stancu: ”În momentul ăsta nu sunt suficient de calificat și suficient de experimentat să spun cum scalezi. Pot să vorbesc despre ce facem noi în momentul ăsta, uitându-ne la piață. Da, vedem piața din România unde creștem cu 30-40% în fiecare an. Există perspectiva să creștem în următorii 5-6 ani, la fel cu aceste rate sănătoase de creștere. Dar, într-adevăr, dacă vorbim de scaling AF, de majorări semnificative ale veniturilor, trebuie să ne uităm la piețele din afară. Ce facem noi în momentul ăsta este să construim o nouă platformă, pentru că ok, trebuie să recunoaștem, românii au o imagine acceptabilă pentru țările din jur. Vorbim de Bulgaria, Ungaria, Polonia, Ucraina, Republica Moldova, dar n-avem o imagine bună dacă trecem dincolo de Austria, Germania, Italia. Adică nu ai cumpăra produse destinate sănătății, că de nișa asta vorbim, din Bangladesh. Da, și cam așa e percepția vesticilor despre România în domeniu”.
Andrei Radu: Trist, dar adevărat.
Ciprian Stancu: ”Da, eu spun ce văd și din felul în care suntem percepuți, nu doar online, ci din participările la târguri, din felul în care suntem puși să așteptăm la discuțiile cu furnizorii de produse și cu fabricile din afară, doar pentru că suntem din această regiune a Europei și avem această notorietate. Deci e important să facem o altă platformă, nu RepublicaBio, care e recunoscută în România. Facem o altă platformă cu worldwide delivery și spun, sprerușinea noastră ca români, mă bag aici, mă fac printre principalii vinovați pentru asta. Încercăm să mascăm cât se poate de mult identitatea, ca să putem să vindem în țări precum Franța, Marea Britanie sau Statele Unite, încercăm să mascăm identitatea. Cum facem asta? În primă fază o să vindem în țările europene și o să facem delivery din România pentru a testa mecanismele, sistemele de plată, client service-ul, limbile în care putem să facem client service etc. După care următoarea etapă este să mutăm într-un warehouse și client service-ul, într-un call center în Europa.”
Andrei Radu: Într-o zonă de fulfilment?
Ciprian Stancu: ”Zona de fulfilment și zona de client service. Să aibă speakeri nativi, cei care le răspund la telefon, mai ales că intrăm într-o zonă care are nevoie de mai multă educație. Intrăm în zona de longevitate, slow aging, unde e nevoie de multe explicații medicale în spate și ai nevoie să vorbești cu cineva care vorbește confortabil limba ta. După care următorul pas este să deschidem o sucursală într-o țară vestică, cel mai probabil Olanda, care e un hub de business foarte bine cunoscut și să ne îmbrăcăm identitate olandeză și să fim un business. Dacă vrem să devenim un business global, trebuie să ne punem această mască, acest filtru.
Ciprian Stancu a identificat nivelul de customer service ca fiind una dintre cele mai mari provocări ale e-commerce-ului, mai ales pentru produsele complexe. El a subliniat importanța investiției în personal calificat și a utilizării soluțiilor de inteligență artificială pentru a îmbunătăți experiența clienților.
Pentru mai multe informații despre succesul unui magazin online, urmăriți ediția integrală”.
Pentru mai multe informații despre succesul unui magazin online, urmăriți ediția integrală a emisiunii ePlan!