Sfaturi esențiale pentru a-ți optimiza campaniile de marketing online pentru magazinele online din România

×
Codul embed a fost copiat

Mădălina Stănescu, fondatoarea agenției de marketing Optimized, a fost invitata lui Andrei Radu în emisiunea ePlan, difuzată exclusiv pe www.stirileprotv.ro.

În ediția de astăzi se discută atât despre despre provocările și tendințele din marketing-ul digital pentru magazinele online din România în 2024, cât și despre costurile de publicitate care au crescut semnificativ, în special din cauza intrării jucătorilor chinezi pe piață.

În ceea ce privește tendințele în anul 2024, este important ca magazinele online să-și diversifice strategiile de marketing și să nu se bazeze doar pe un singur canal, iar brand-urile să se diferențieze și să comunice clar de ce ar trebui să cumpere clienții de la ele. Campaniile de marketing online trebuie să fie segmentate pe baza datelor și a intereselor clienților, iar magazinele online trebuie să fie atente la calitatea feed-ului de produse pentru a obține cele mai bune rezultate din campaniile Google Shopping.

Recomandările oferite de către Mădălina Stănescu în ceea ce privește marketing-ul magazinelor online au fost, în primul rând, ca magazinele online să-și crească bugetele de marketing cu cel puțin 40% pentru a compensa creșterea costurilor de publicitate. În al doilea rând, este important să se colecteze date despre clienți și să se segmenteze baza de date pentru a crea campanii de marketing mai eficiente. Nu în ultimul rând, este benefic ca magazinele online să înceapă să utilizeze Performance Max, campanie Google avansată care folosește învățarea automată pentru a optimiza rezultatele.

Totodată, magazine online ar trebui sa fie conștiente de problema site-urilor și a oamenilor din China care copiază brand-uri și să ia măsuri pentru a se proteja.

Citește și
eplan 17 decembrie
Nobl, prima chitară smart „Made in Romania”, revoluționează muzica

Andrei Radu:"În presă a apărut o mare rețea, se pare, tot de site-uri sau de oameni din China care copiază site-uri de brand, mai ales în zona de fashion. Hai să povestim un pic de subiect și în ce măsură crezi că a fost afectată și piața din România?"

Mădălina Stănescu: "Da, așa am văzut. E o anchetă la nivel european privind această rețea și piața din România a fost afectată. Asta o spun din experiență, pentru că avem un client din zona de încălțăminte în care în mai puțin de 7 zile au fost create 13 site-uri fantomă, clonă a site-ului original, aceleași poze, produse, totul a fost copiat din partea cealaltă, făcute pagini în paralel pe Facebook, tot așa pagini clonă a clientului nostru și reclame care promovau discount-uri de până la 80% la încălțămintea clientului nostru, discount-uri care nu erau reale. Oamenii intrau pe site-urile respective, comandau și atât, nici măcar nu se mai livra ceva, că era un site fantomă, li se luau banii și atât. Deci 13 site-uri fantomă în mai puțin de 7 zile și undeva la 16 pagini de facebook create, care toate rulau reclame. Am mai văzut atât la clientul nostru cât și la alți jucători din industrie, tot în industria de încălțăminte."

Marketingul digital este esențial pentru succesul magazinelor online în România. Cu toate acestea, este important să se adapteze la tendințele pieței și să se utilizeze strategiile de marketing eficiente pentru a obține rezultate.

Pentru mai multe detalii despre importanța marketing-ului în magazinele online, urmăriți ediția integrală în video.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Adrian Mutu a semnat! Ce echipă din Superligă va antrena
NEWS ALERT Adrian Mutu a semnat! Ce echipă din Superligă va antrena
Citește și...
Nobl, prima chitară smart „Made in Romania”, revoluționează muzica
Nobl, prima chitară smart „Made in Romania”, revoluționează muzica

Tehnologia întâlnește tradiția în inima Transilvaniei. Nobl, prima chitară inteligentă creată în România, reunește expertiza Hora Reghin cu inovația digitală.

Black Friday 2024 și tendințele comerțului online. O privire detaliată asupra pieței din România
Black Friday 2024 și tendințele comerțului online. O privire detaliată asupra pieței din România

Mihai Vânător, Managing Partner al DVF, a fost invitatul lui Andrei Radu în emisiunea ePlan, difuzată exlusiv online pe www.stirileprotv.ro.

Cum să folosești algoritmii și social media pentru succesul unui magazin online
Cum să folosești algoritmii și social media pentru succesul unui magazin online

În cadrul emisiunii ePlan, Andrei Radu a discutat cu Alexandru Negrea, expert și consultant în social media, despre impactul algoritmilor, rolul conținutului de calitate și strategiile prin care magazinele online pot obține rezultate profitabile.

Recomandări
Oficial: Tăierile de cheltuieli decise de Guvern. Cresc taxe și impozite în 2025. Nu este exclusă nici majorarea TVA
Oficial: Tăierile de cheltuieli decise de Guvern. Cresc taxe și impozite în 2025. Nu este exclusă nici majorarea TVA

Pentru a face economii la buget, guvernul a decis ca în 2025 să înghețe salariile de la stat și pensiile, să elimine facilitățile fiscale de care beneficiau angajații din IT, agricultură și construcții.  

Cum va fi vremea de Revelion și în primele zile ale anului 2025. Surprizele anunțate de meteorologi
Cum va fi vremea de Revelion și în primele zile ale anului 2025. Surprizele anunțate de meteorologi

Dacă plănuiți să ieșiți din casă în noaptea de Revelion, îmbrăcați-vă gros. Meteorologii anunță temperaturi negative peste tot în țară și vânt puternic la munte.

Spitalele sunt aglomerate de oameni care nu ar trebui să se prezinte la urgențe. Așteaptă și cinci ore pentru o consultație
Spitalele sunt aglomerate de oameni care nu ar trebui să se prezinte la urgențe. Așteaptă și cinci ore pentru o consultație

Viroze respiratorii, probleme digestive din cauza excesului de mâncare ori alcool, urgențe cardiace sau cerebrale, și nu în ultimul rând, mulți oameni care nu ar trebui să se prezinte la spital. Cam aşa stau lucrurile în faţa camerelor de gardă.