Sfaturi esențiale pentru a-ți optimiza campaniile de marketing online pentru magazinele online din România

×
Codul embed a fost copiat

Mădălina Stănescu, fondatoarea agenției de marketing Optimized, a fost invitata lui Andrei Radu în emisiunea ePlan, difuzată exclusiv pe www.stirileprotv.ro.

În ediția de astăzi se discută atât despre despre provocările și tendințele din marketing-ul digital pentru magazinele online din România în 2024, cât și despre costurile de publicitate care au crescut semnificativ, în special din cauza intrării jucătorilor chinezi pe piață.

În ceea ce privește tendințele în anul 2024, este important ca magazinele online să-și diversifice strategiile de marketing și să nu se bazeze doar pe un singur canal, iar brand-urile să se diferențieze și să comunice clar de ce ar trebui să cumpere clienții de la ele. Campaniile de marketing online trebuie să fie segmentate pe baza datelor și a intereselor clienților, iar magazinele online trebuie să fie atente la calitatea feed-ului de produse pentru a obține cele mai bune rezultate din campaniile Google Shopping.

Recomandările oferite de către Mădălina Stănescu în ceea ce privește marketing-ul magazinelor online au fost, în primul rând, ca magazinele online să-și crească bugetele de marketing cu cel puțin 40% pentru a compensa creșterea costurilor de publicitate. În al doilea rând, este important să se colecteze date despre clienți și să se segmenteze baza de date pentru a crea campanii de marketing mai eficiente. Nu în ultimul rând, este benefic ca magazinele online să înceapă să utilizeze Performance Max, campanie Google avansată care folosește învățarea automată pentru a optimiza rezultatele.

Totodată, magazine online ar trebui sa fie conștiente de problema site-urilor și a oamenilor din China care copiază brand-uri și să ia măsuri pentru a se proteja.

Citește și
eplan radu balaceanu
Cum poate un business de succes să ajungă aproape de faliment: Lecțiile LifeBox pentru antreprenori

Andrei Radu:"În presă a apărut o mare rețea, se pare, tot de site-uri sau de oameni din China care copiază site-uri de brand, mai ales în zona de fashion. Hai să povestim un pic de subiect și în ce măsură crezi că a fost afectată și piața din România?"

Mădălina Stănescu: "Da, așa am văzut. E o anchetă la nivel european privind această rețea și piața din România a fost afectată. Asta o spun din experiență, pentru că avem un client din zona de încălțăminte în care în mai puțin de 7 zile au fost create 13 site-uri fantomă, clonă a site-ului original, aceleași poze, produse, totul a fost copiat din partea cealaltă, făcute pagini în paralel pe Facebook, tot așa pagini clonă a clientului nostru și reclame care promovau discount-uri de până la 80% la încălțămintea clientului nostru, discount-uri care nu erau reale. Oamenii intrau pe site-urile respective, comandau și atât, nici măcar nu se mai livra ceva, că era un site fantomă, li se luau banii și atât. Deci 13 site-uri fantomă în mai puțin de 7 zile și undeva la 16 pagini de facebook create, care toate rulau reclame. Am mai văzut atât la clientul nostru cât și la alți jucători din industrie, tot în industria de încălțăminte."

Marketingul digital este esențial pentru succesul magazinelor online în România. Cu toate acestea, este important să se adapteze la tendințele pieței și să se utilizeze strategiile de marketing eficiente pentru a obține rezultate.

Pentru mai multe detalii despre importanța marketing-ului în magazinele online, urmăriți ediția integrală în video.

Articol recomandat de sport.ro
Tragedie în lumea fotbalului! A murit la 26 de ani, cu puțin timp înainte de a intra pe teren
Tragedie în lumea fotbalului! A murit la 26 de ani, cu puțin timp înainte de a intra pe teren
Citește și...
Cum poate un business de succes să ajungă aproape de faliment: Lecțiile LifeBox pentru antreprenori
Cum poate un business de succes să ajungă aproape de faliment: Lecțiile LifeBox pentru antreprenori

De la un business de succes cu milioane de euro cifră de afaceri la lupta pentru supraviețuire: LifeBox a trecut prin toate etapele unui start-up – creștere rapidă, investiții strategice, criză financiară și reinventare.

Inteligența artificială, concurența și noile tendințe din e-commerce-ul românesc
Inteligența artificială, concurența și noile tendințe din e-commerce-ul românesc

E-commerce-ul românesc își continuă expansiunea, atingând 11,7 miliarde de euro în 2024.

Nobl, prima chitară smart „Made in Romania”, revoluționează muzica
Nobl, prima chitară smart „Made in Romania”, revoluționează muzica

Tehnologia întâlnește tradiția în inima Transilvaniei. Nobl, prima chitară inteligentă creată în România, reunește expertiza Hora Reghin cu inovația digitală.

Recomandări
Kievul acuză echipa lui Trump că îi „alimentează apetitul lui Putin”. Tensiuni uriașe după discuțiile de la Riad
Kievul acuză echipa lui Trump că îi „alimentează apetitul lui Putin”. Tensiuni uriașe după discuțiile de la Riad

Negocierile administrației Donald Trump cu Rusia fără participarea Ucrainei și a europenilor nu vor face decât să 'alimenteze apetitul' lui Vladimir Putin, a declarat marți un înalt responsabil ucrainean, relatează AFP.

Ce spun analiștii politici locali despre criticile lui JD Vance: „Nu era un atac împotriva României, ci a Uniunii Europene”
Ce spun analiștii politici locali despre criticile lui JD Vance: „Nu era un atac împotriva României, ci a Uniunii Europene”

Premierul Marcel Ciolacu i-a transmis președintelui interimar Ilie Bolojan că ar fi oportun să convoace Consiliul Suprem de Apărare a Țării, pentru poziționarea României în contextul internațional actual.

Papa Francisc, diagnosticat cu o dublă pneumonie. Vaticanul: „Vă cere să continuați să vă rugați pentru el”
Papa Francisc, diagnosticat cu o dublă pneumonie. Vaticanul: „Vă cere să continuați să vă rugați pentru el”

Papa Francisc, în vârstă de 88 de ani, suferă de dublă pneumonie şi continuă să prezinte un tablou clinic „complex”, a anunţat marţi Vaticanul într-un nou buletin medical transmis în a cincea zi a spitalizării suveranului pontif, relatează AFP.