Sfaturi esențiale pentru a-ți optimiza campaniile de marketing online pentru magazinele online din România

×
Codul embed a fost copiat

Mădălina Stănescu, fondatoarea agenției de marketing Optimized, a fost invitata lui Andrei Radu în emisiunea ePlan, difuzată exclusiv pe www.stirileprotv.ro.

În ediția de astăzi se discută atât despre despre provocările și tendințele din marketing-ul digital pentru magazinele online din România în 2024, cât și despre costurile de publicitate care au crescut semnificativ, în special din cauza intrării jucătorilor chinezi pe piață.

În ceea ce privește tendințele în anul 2024, este important ca magazinele online să-și diversifice strategiile de marketing și să nu se bazeze doar pe un singur canal, iar brand-urile să se diferențieze și să comunice clar de ce ar trebui să cumpere clienții de la ele. Campaniile de marketing online trebuie să fie segmentate pe baza datelor și a intereselor clienților, iar magazinele online trebuie să fie atente la calitatea feed-ului de produse pentru a obține cele mai bune rezultate din campaniile Google Shopping.

Recomandările oferite de către Mădălina Stănescu în ceea ce privește marketing-ul magazinelor online au fost, în primul rând, ca magazinele online să-și crească bugetele de marketing cu cel puțin 40% pentru a compensa creșterea costurilor de publicitate. În al doilea rând, este important să se colecteze date despre clienți și să se segmenteze baza de date pentru a crea campanii de marketing mai eficiente. Nu în ultimul rând, este benefic ca magazinele online să înceapă să utilizeze Performance Max, campanie Google avansată care folosește învățarea automată pentru a optimiza rezultatele.

Totodată, magazine online ar trebui sa fie conștiente de problema site-urilor și a oamenilor din China care copiază brand-uri și să ia măsuri pentru a se proteja.

Citește și
Reacția lui Dmitri Medvedev, după atacul ucrainean cu rachete americane ATACMS

Andrei Radu:"În presă a apărut o mare rețea, se pare, tot de site-uri sau de oameni din China care copiază site-uri de brand, mai ales în zona de fashion. Hai să povestim un pic de subiect și în ce măsură crezi că a fost afectată și piața din România?"

Mădălina Stănescu: "Da, așa am văzut. E o anchetă la nivel european privind această rețea și piața din România a fost afectată. Asta o spun din experiență, pentru că avem un client din zona de încălțăminte în care în mai puțin de 7 zile au fost create 13 site-uri fantomă, clonă a site-ului original, aceleași poze, produse, totul a fost copiat din partea cealaltă, făcute pagini în paralel pe Facebook, tot așa pagini clonă a clientului nostru și reclame care promovau discount-uri de până la 80% la încălțămintea clientului nostru, discount-uri care nu erau reale. Oamenii intrau pe site-urile respective, comandau și atât, nici măcar nu se mai livra ceva, că era un site fantomă, li se luau banii și atât. Deci 13 site-uri fantomă în mai puțin de 7 zile și undeva la 16 pagini de facebook create, care toate rulau reclame. Am mai văzut atât la clientul nostru cât și la alți jucători din industrie, tot în industria de încălțăminte."

Marketingul digital este esențial pentru succesul magazinelor online în România. Cu toate acestea, este important să se adapteze la tendințele pieței și să se utilizeze strategiile de marketing eficiente pentru a obține rezultate.

Pentru mai multe detalii despre importanța marketing-ului în magazinele online, urmăriți ediția integrală în video.

Articol recomandat de sport.ro
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
Citește și...
Valentin Radu, CEO Omniconvert: „Jocul în e-commerce este să devenim foarte relevanți, cu cât mai puțină intervenție umană”
Valentin Radu, CEO Omniconvert: „Jocul în e-commerce este să devenim foarte relevanți, cu cât mai puțină intervenție umană”

În cadrul unei noi ediții din cadrul emisiunii ePlan, Andrei Radu l-a avut în față pe Valentin Radu, CEO-ul Omnicovert. Cei doi au dezbătut impactul inteligenței artificiale (AI) în e-commerce și provocările asociate adoptării sale.

Strategii de marketing pentru magazinele online. Cum să supraviețuiești într-o piață competitivă
Strategii de marketing pentru magazinele online. Cum să supraviețuiești într-o piață competitivă

Industria de eCommerce devine din ce în ce mai competitivă, iar magazinele online trebuie să își adapteze strategiile pentru a rămâne relevante și profitabile.

Primele evenimente de la GPeC 2025 - ediția de 20 de ani- au fost anunțate: Școala de Iarnă, GPeC Proficiency și GPeC SUMMIT
Primele evenimente de la GPeC 2025 - ediția de 20 de ani- au fost anunțate: Școala de Iarnă, GPeC Proficiency și GPeC SUMMIT

PARTENERIAT | GPeC este considerată cea mai importantă serie de evenimente de E-Commerce și Digital Marketing din Europa Centrală și de Est, iar organizatorii au anunțat deja primele evenimente din 2025 care marchează ediția aniversară de 20 de ani.

Recomandări
Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 20 de ani s-a stricat la o zi după ce a fost inaugurat de Ciolacu 
Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 20 de ani s-a stricat la o zi după ce a fost inaugurat de Ciolacu 

Trenul nou a fost anulat joi dimineaţa din cauza unor erori afişate de computerul de bord, călătorii fiind reprogramaţi pentru următorul tren, potrivit reprezentanţilor Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF).  

Cod Roșu de viscol foarte puternic, cu vizibilitate aproape zero, în România. Au fost emise și alte alerte de vreme rea
Cod Roșu de viscol foarte puternic, cu vizibilitate aproape zero, în România. Au fost emise și alte alerte de vreme rea

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis, joi, mai multe avertizări meteo de vreme rea, Cod Roșu, Cod Portocaliu și Cod Galben de ninsori, viscol și vânt puternic, pentru aproape toată țara.

Rusia a lansat o rachetă balistică intercontinentală în Ucraina, anunță Kievul
Rusia a lansat o rachetă balistică intercontinentală în Ucraina, anunță Kievul

În dimineața zilei de joi, Rusia a lansat o rachetă balistică intercontinentală și alte opt tipuri de rachete în Dnipro, anunță Forțele Aeriene ucrainene.