Sfaturi esențiale pentru a-ți optimiza campaniile de marketing online pentru magazinele online din România

×
Codul embed a fost copiat

Mădălina Stănescu, fondatoarea agenției de marketing Optimized, a fost invitata lui Andrei Radu în emisiunea ePlan, difuzată exclusiv pe www.stirileprotv.ro.

În ediția de astăzi se discută atât despre despre provocările și tendințele din marketing-ul digital pentru magazinele online din România în 2024, cât și despre costurile de publicitate care au crescut semnificativ, în special din cauza intrării jucătorilor chinezi pe piață.

În ceea ce privește tendințele în anul 2024, este important ca magazinele online să-și diversifice strategiile de marketing și să nu se bazeze doar pe un singur canal, iar brand-urile să se diferențieze și să comunice clar de ce ar trebui să cumpere clienții de la ele. Campaniile de marketing online trebuie să fie segmentate pe baza datelor și a intereselor clienților, iar magazinele online trebuie să fie atente la calitatea feed-ului de produse pentru a obține cele mai bune rezultate din campaniile Google Shopping.

Recomandările oferite de către Mădălina Stănescu în ceea ce privește marketing-ul magazinelor online au fost, în primul rând, ca magazinele online să-și crească bugetele de marketing cu cel puțin 40% pentru a compensa creșterea costurilor de publicitate. În al doilea rând, este important să se colecteze date despre clienți și să se segmenteze baza de date pentru a crea campanii de marketing mai eficiente. Nu în ultimul rând, este benefic ca magazinele online să înceapă să utilizeze Performance Max, campanie Google avansată care folosește învățarea automată pentru a optimiza rezultatele.

Totodată, magazine online ar trebui sa fie conștiente de problema site-urilor și a oamenilor din China care copiază brand-uri și să ia măsuri pentru a se proteja.

Citește și
Csaba Demeter
Csaba Demeter, la Eplan: „Primul pas nu e vânzarea. Clientul trebuie înțeles”

Andrei Radu:"În presă a apărut o mare rețea, se pare, tot de site-uri sau de oameni din China care copiază site-uri de brand, mai ales în zona de fashion. Hai să povestim un pic de subiect și în ce măsură crezi că a fost afectată și piața din România?"

Mădălina Stănescu: "Da, așa am văzut. E o anchetă la nivel european privind această rețea și piața din România a fost afectată. Asta o spun din experiență, pentru că avem un client din zona de încălțăminte în care în mai puțin de 7 zile au fost create 13 site-uri fantomă, clonă a site-ului original, aceleași poze, produse, totul a fost copiat din partea cealaltă, făcute pagini în paralel pe Facebook, tot așa pagini clonă a clientului nostru și reclame care promovau discount-uri de până la 80% la încălțămintea clientului nostru, discount-uri care nu erau reale. Oamenii intrau pe site-urile respective, comandau și atât, nici măcar nu se mai livra ceva, că era un site fantomă, li se luau banii și atât. Deci 13 site-uri fantomă în mai puțin de 7 zile și undeva la 16 pagini de facebook create, care toate rulau reclame. Am mai văzut atât la clientul nostru cât și la alți jucători din industrie, tot în industria de încălțăminte."

Marketingul digital este esențial pentru succesul magazinelor online în România. Cu toate acestea, este important să se adapteze la tendințele pieței și să se utilizeze strategiile de marketing eficiente pentru a obține rezultate.

Pentru mai multe detalii despre importanța marketing-ului în magazinele online, urmăriți ediția integrală în video.

Articol recomandat de sport.ro
Românul căruia i s-a cam luat de țara natală: ”Vin doar în vacanță! Aici e casa mea”
Românul căruia i s-a cam luat de țara natală: ”Vin doar în vacanță! Aici e casa mea”
Citește și...
Csaba Demeter, la Eplan: „Primul pas nu e vânzarea. Clientul trebuie înțeles”
Csaba Demeter, la Eplan: „Primul pas nu e vânzarea. Clientul trebuie înțeles”

Cum îți construiești o strategie de marketing eficientă și durabilă? Răspunsul ar putea sta într-un model revoluționar propus de Avinash Kaushik – SEE-THINK-DO-CARE – care mută accentul de pe vânzare, pe intenția reală a cumpărătorului.

AI vs. om: Cum construim conținut care chiar contează în 2025
AI vs. om: Cum construim conținut care chiar contează în 2025

Inteligența artificială nu poate înlocui empatia: la GPeC 2025, Andy Crestodina a vorbit despre ce contează cu adevărat în content marketing-ul anului 2025 – cunoașterea profundă a publicului și autenticitatea umană.

AI, GDPR și atacuri cibernetice. Ce se întâmplă cu e-commerce-ul în 2025
AI, GDPR și atacuri cibernetice. Ce se întâmplă cu e-commerce-ul în 2025

Chatboți inteligenți, tracking limitat și aplicații mobile scumpe: în episodul ePlan, Dan Vîrtopeanu demontează mituri și expune realitățile din spatele transformării digitale în e-commerce.

Recomandări
Iranul a lansat noi atacuri cu rachete balistice asupra Israelului. Val de bombardamente în Haifa | VIDEO
Iranul a lansat noi atacuri cu rachete balistice asupra Israelului. Val de bombardamente în Haifa | VIDEO

Armata israeliană afirmă că, duminică după-amiază și seara, au fost lansate rachete balistice din Iran, îndemnând cetățenii să se refugieze în zone protejate și să rămână acolo până la noi ordine.

Trump anunță că este „posibil” ca SUA să se implice în războiul Israel-Iran și că Putin ar putea fi mediator
Trump anunță că este „posibil” ca SUA să se implice în războiul Israel-Iran și că Putin ar putea fi mediator

Preşedintele american a declarat duminică la ABC News că este „deschis” ideii ca Vladimir Putin să joace un rol de mediator în conflictul dintre Israel şi Iran, în care este „posibil” ca Statele Unite să se implice.

„E deplorabil!”. Localnicii din județul Mureș, disperați. Se spală la lighean și speră ca Salina Praid să nu cedeze din nou
„E deplorabil!”. Localnicii din județul Mureș, disperați. Se spală la lighean și speră ca Salina Praid să nu cedeze din nou

Situația gravă de la Praid e departe de a se rezolva. De câte ori se vor produce prăbușiri în salină, râul Târnava Mică se va polua cu sare. Iar din această cauză, 40.000 de oameni din județul Mureș nu au apă curentă.