Sfaturi esențiale pentru a-ți optimiza campaniile de marketing online pentru magazinele online din România

×
Codul embed a fost copiat

Mădălina Stănescu, fondatoarea agenției de marketing Optimized, a fost invitata lui Andrei Radu în emisiunea ePlan, difuzată exclusiv pe www.stirileprotv.ro.

În ediția de astăzi se discută atât despre despre provocările și tendințele din marketing-ul digital pentru magazinele online din România în 2024, cât și despre costurile de publicitate care au crescut semnificativ, în special din cauza intrării jucătorilor chinezi pe piață.

În ceea ce privește tendințele în anul 2024, este important ca magazinele online să-și diversifice strategiile de marketing și să nu se bazeze doar pe un singur canal, iar brand-urile să se diferențieze și să comunice clar de ce ar trebui să cumpere clienții de la ele. Campaniile de marketing online trebuie să fie segmentate pe baza datelor și a intereselor clienților, iar magazinele online trebuie să fie atente la calitatea feed-ului de produse pentru a obține cele mai bune rezultate din campaniile Google Shopping.

Recomandările oferite de către Mădălina Stănescu în ceea ce privește marketing-ul magazinelor online au fost, în primul rând, ca magazinele online să-și crească bugetele de marketing cu cel puțin 40% pentru a compensa creșterea costurilor de publicitate. În al doilea rând, este important să se colecteze date despre clienți și să se segmenteze baza de date pentru a crea campanii de marketing mai eficiente. Nu în ultimul rând, este benefic ca magazinele online să înceapă să utilizeze Performance Max, campanie Google avansată care folosește învățarea automată pentru a optimiza rezultatele.

Totodată, magazine online ar trebui sa fie conștiente de problema site-urilor și a oamenilor din China care copiază brand-uri și să ia măsuri pentru a se proteja.

Citește și
valentin radu eplan
Magazinele online nu profită de toate oportunitățile analizei datelor clienților. În România, „adopția este mai lentă”

Andrei Radu:"În presă a apărut o mare rețea, se pare, tot de site-uri sau de oameni din China care copiază site-uri de brand, mai ales în zona de fashion. Hai să povestim un pic de subiect și în ce măsură crezi că a fost afectată și piața din România?"

Mădălina Stănescu: "Da, așa am văzut. E o anchetă la nivel european privind această rețea și piața din România a fost afectată. Asta o spun din experiență, pentru că avem un client din zona de încălțăminte în care în mai puțin de 7 zile au fost create 13 site-uri fantomă, clonă a site-ului original, aceleași poze, produse, totul a fost copiat din partea cealaltă, făcute pagini în paralel pe Facebook, tot așa pagini clonă a clientului nostru și reclame care promovau discount-uri de până la 80% la încălțămintea clientului nostru, discount-uri care nu erau reale. Oamenii intrau pe site-urile respective, comandau și atât, nici măcar nu se mai livra ceva, că era un site fantomă, li se luau banii și atât. Deci 13 site-uri fantomă în mai puțin de 7 zile și undeva la 16 pagini de facebook create, care toate rulau reclame. Am mai văzut atât la clientul nostru cât și la alți jucători din industrie, tot în industria de încălțăminte."

Marketingul digital este esențial pentru succesul magazinelor online în România. Cu toate acestea, este important să se adapteze la tendințele pieței și să se utilizeze strategiile de marketing eficiente pentru a obține rezultate.

Pentru mai multe detalii despre importanța marketing-ului în magazinele online, urmăriți ediția integrală în video.

Articol recomandat de sport.ro
Ce face marea campioană Monica Roșu, la 20 de ani după ce s-a retras din gimnastică. "E o altă carieră"
Ce face marea campioană Monica Roșu, la 20 de ani după ce s-a retras din gimnastică. "E o altă carieră"
Citește și...
Magazinele online nu profită de toate oportunitățile analizei datelor clienților. În România, „adopția este mai lentă”
Magazinele online nu profită de toate oportunitățile analizei datelor clienților. În România, „adopția este mai lentă”

Vorbim despre piața românească de e-commerce, despre problemele și oportunitățile actuale și despre ce ar trebui să facă magazinele online mai mici pentru a rămâne competitive.

Cum a evoluat piața de e-commerce din România în ultimul an. Categoria de produse care a înregistrat cea mai mare creștere
Cum a evoluat piața de e-commerce din România în ultimul an. Categoria de produse care a înregistrat cea mai mare creștere

Astăzi vorbim despre cel mai recent studiu privind evoluția pieței de E-commerce din România din perspectiva cumpărătorilor online, cercetare realizată de iSense Solutions pentru GPEC în luna octombrie a acestui an.

Retrospectiva Black Friday 2025. Marian Andrei, iLikeIT: A fost despre detergenți, nu despre televizoare sau laptop-uri
Retrospectiva Black Friday 2025. Marian Andrei, iLikeIT: A fost despre detergenți, nu despre televizoare sau laptop-uri

Black Friday s-a încheiat,iar acum a sosit momentul să tragem concluziile.

Recomandări
Impozitele pe locuințe vor exploda în 2026. Unii proprietari vor plăti și de două, trei ori mai mult
Impozitele pe locuințe vor exploda în 2026. Unii proprietari vor plăti și de două, trei ori mai mult

În 2026 impozitele pe locuințe vor crește mai mult decât de obicei, a decis Guvernul. Taxele se vor mări cu aproape 80%, însă au fost eliminate reducerile în funcție de vechimea locuinței, așa că în unele cazuri, creșterea va fi dublă sau chiar triplă.

Teamă şi confuzie într-un sat nigerian lovit de un atac american. Localnicii spun că nu există un istoric al ISIS în zonă
Teamă şi confuzie într-un sat nigerian lovit de un atac american. Localnicii spun că nu există un istoric al ISIS în zonă

La o zi după ce o parte dintr-o rachetă lansată de Statele Unite a lovit satul lor, căzând la doar câţiva metri de singura unitate medicală, locuitorii din Jabo, din nord-vestul Nigeriei, se află într-o stare de şoc şi confuzie, relatează CNN. 

Mesaje de Sfântul Ștefan 2025. Urări și felicitări pentru cei care astăzi își serbează onomastica
Mesaje de Sfântul Ștefan 2025. Urări și felicitări pentru cei care astăzi își serbează onomastica

În a treia zi de Crăciun, pe 27 decembrie, creștinii îl sărbătoresc pe Sfântul Ștefan, primul martir al Bisericii, care a vestit și mărturisit credința în Iisus Hristos.