ePlan. Sfaturi de la Cosmin Dărăban pentru o afacere de succes în eCommerce
Invitatul noi ediții ePlan este Cosmin Dărăban, co-fondatorul platformei Gomag, specialist în marketing online, optimizarea ratei de conversie și în tehnici de creștere a traficului și vânzărilor pentru magazinele online.
Ce ar trebui să știi și cum ar trebui să te pregătești ca start-up în eCommerce?
Mulți văd partea de e-commerce ca pe un lucru separat, doar că este mai importantă și mai serioasă decât pare. Vine cu o mulțime de provocări. Trebuie să-ți cunoști puțin produsele, să știi cum impactează produsele tale viața clientului și să înțelegi când cumpără clientul produsele. Pentru că este nevoie de produs sau de un serviciu atunci când tu, ca și client, ai o problemă. Și tu trebuie să înțelegi cum ajută produsul tău sau soluția ta problema clientului în momentul respectiv. Pe urmă ar fi ok să înțelegi cine cumpără produsele tale și cum scoți în față produsele în momentul în care el are nevoie de produsele tale.
Alegeri 2024
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
În momentul de față, în eCommerce-ul românesc, care sunt principalele categorii de produse care se vând cel mai bine?
Acum se vând foarte bine produsele din zona de casă și grădină, produsele pentru copii, produsele pentru sportivi, produse cosmetice.
În România sunt destul de puține produse în oferta generală a produselor din magazinele online comparativ cu alte țări. N-ar însemna că ai putea să aduci în România produse care încă nu sunt disponibile în ofertă?
Ba da, și asta recomandăm oamenilor. Să nu copieze o idee de bussines pentru că auzim povești de succes, cu magazine care funcționează foarte ok, care vând diferite produse și tindem să copiem acel model de bussines. Dar nu funcționează la fel pentru că atunci când copiezi nu înțelegi de ce și cum se vând produsele. Prima strategie la care se gândesc este să meargă cu prețul cel mai mic, lucru care nu te ajută să te dezvolți, dar vin cei care merg mai mult pe logică și cercetare și văd de ce produse ar avea nevoie sau ce lipsuri sunt pe piața din România și încep să caute în Europa sau chiar la nivel global.
Mai multe detalii în video.