ePlan. Despre e-commerce în pandemie, dar și despre un business de succes cu Mircea Stan
Mircea Stan a lucrat 17 ani în industria telekom după care a luat calea antreprenoriatului punând bazele companiei Postis al cărei CO este în prezent.
Postis este prima platformă din România de management integrat al livrărilor care folosește tehnologia pentru a optimiza procesul de livrare e-commerce și pentru a ajuta companiile să ia decizii de business bazate pe date concrete.
Dacă în plan profesional este asbolvent al London Business School, în plan personal a jucat și fotbal la juniorii Rapidului.
Andrei Radu: Ce este Postis și ce face în sprijinul magazinelor online?
Mircea Stan: „Postis este o platformă care ajută magazinele online să simplifice toată interacțiunea logistică și transport. Pe scurt, Postis democratizează accesul serviciilor de transport și simplifică toate activitățile complicate cu care magazinele online nu vor să-și bată capul când vine vorba de logistică și transport.”
Andrei Radu: Ce înseamnă „democratizează serviciile de transport”?
Mircea Stan: „În primul rând, sunt multe opțiuni în piață. Când vorbim de zona de logistică și transport, clienții își doresc să aibă cât mai multe opțiuni. De exemplu, vrei să ți se livreze o carte cât mai repede., vrei să ți se livreze la un anumit moment sau vrei să ți se livreze la un punct fix. Toate acestea, necesită o complexitate din partea magazinului online. În loc să-ți bați tu capul și să te integrezi cu diversele soluții, Postis are deja integrate foarte multe opțiuni de livrare și accesând platforma Postis, poți să ai acces instantaneu la toate opțiunile posibile. Din punctul tău, din aceeași zi, poți să accesezi orice variantă de soluție de livrare.”
Postis integrează mai multe companii de curierat din România
Mircea Stan: „După ce ai semnat contractele cu diversele companii de curierat sau serviciile de transport, în momentul respectiv zici „Ok, dar cum le pun eu să fie disponibile pentru clientul final ca să aleagă? Și care este cea mai bună opțiune de a alege?” De exemplu, dacă este pe final de săptămână și vreau să fac livrarea acasă, nu-ți face livrare în weekend, poate vreau să livrez la un punct fix, la un locker. Ei bine, toate acestea, ca să fie mult mai bine de gestionat de către magazinele online, noi îi ajutăm cu diverse componente software ca să fie mult mai ușor de accesat de către ei. Nu e un proces foarte simplu de făcut, pentru că, în momentul în care tu ai trei, patru opțiuni pe care le pui disponibile pentru clientul final, ne întoarcem puțin în zona de logistică și mai multe puncte în care stochezi marfa ș.a.m.d, complexitatea crește exponențial. Atunci noi le facilităm și zona asta de alegere.”
Clientul vede întreaga experiență
Andrei Radu: Voi trimiteți și feedback în numele clienților voștri, adică magazinele online?
Mircea Stan: „Da. Prelungind experiența de cumpărare ca fiind identificată ca parte din experiența de cumpărare a magazinului, în momentul în care se finalizează, imediat poate să dea un feedback vizavi de comanda respectivă.”
Andrei Radu: Ce a însemnat sectorul de e-commerce în România? Cum ți s-a părut că a evoluat piața anul trecut?
Mircea Stan: „În primul rând, mi se pare că această creștere pe final de an reflectă realitatea. Trebuie să punem în context, în primul rând, după un an 2020 care a fost foarte bun pentru zona de e-commerce și era foarte puțin probabil ca să se păstreze trendul.”
Mai multe detalii aflați în VIDEO.