Recesiunea face victime in industria auto romaneasca
Daca acum cateva luni inca se laudau cu cresteri uriase de vanzari, producatorii si importatorii anunta ca au sosit si pentru ei vremurile grele si se pregatesc de concedieri masive.
Una dintre solutiile de criza inseamna chiar vanzarea de automobile second-hand.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Anul acesta, se vor vinde mai putin de 380.000 de automobile, insa cifrele scad de la o luna la alta, in comparatie cu 2007, iar producatorii anunta deja patru zile de somaj tehnic. Mai mult, pentru 2009 se anunta o scadere a vanzarilor cu peste 11%, pana la nivelul de acum doi ani.
Vestile proaste nu se opresc aici. Specialistii din domeniu anunta ca, dintre cei 200.000 de angajati din industria auto, cateva mii si-ar putea pierde slujbele in acelasi timp cu scaderea cifrelor de afaceri. Scenariul cel mai optimist vorbeste despre reprize tot mai dese de oprire a lucrului, din lipsa comenzilor.
Paradoxal, vanzatorii de automobile noi cauta acum solutii exact la concurentii care se preocupa de second-hand pentru a supravietui crizei.
Recesiunea ii loveste si pe cei de la Ford, care nu au apucat sa scoata prima masina de pe linia de asamblare.
Prezent la intalnirea din industria auto organizata de Mediafax, premierul Calin Popescu Tariceanu a atras atentia ca acesta este numai inceputul crizei.
In timp ce productia si vanzarea de automobile noi scad, cele la mana a doua sparg recordul cu o crestere de aproape 100%. Din pacate, trei sferturi dintre aceste masini de import sunt mai degraba rable.