Bulgarii au liber la autostrazi pe banii UE, romanii se lupta cu birocratia
"Birocratia e de vina", striga chiar autoritatile. La anul vom cere mai mult de la Comisia Europeana, se lauda cei din Compania de Drumuri. Pana atunci, pe putinele santierele, angajatii lucreaza la somnul perfect.
Relaxare totala pe centura Capitalei, unde latirea la patru benzi pare ca nu se mai termina niciodata. Dupa exproprieri taraganate, nu se stie care va fi termenul real de finalizare la tronsonul de nord sau cand va incepe cel de sud.
La centura Clujului, dam vina pe natura pentru intarziere. "Sunt cele mai mari cantitati de apa din ultimii 50 de ani, si ne-au incurcat foarte mult", spune directorul DRDP Cluj, Ion Pantelimon.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Activitate e doar la autostrada Bucuresti-Brasov, dar si daca se lucreaza la autostrada pana la centura, de la centura la intrarea in Capitala nu s-a miscat un deget. Lucrarile nu au inceput nici de la iesirea din sectorul 2.
Si totusi se poate: centura Lugojului, de 9 km, e gata inainte de termen, in baza unui contract ferm, cu penalizari.
In ritm de melc Romania are doar 303 km de autostrazi, fata de 418 ai bulgarilor si 1.300 ai ungurilor. De altfel, bulgarii tocmai au semnat un acord cu Banca Mondiala, care le asigura intre 7 si 10 miliarde de euro, peste cei 300 de milioane imprumutati pentru drumuri. Pe santierele lor e furnicar, la noi e somnolenta.
In Romania, absorbtia de fonduri europene este de sub 2%, conform FMI, pentru ca ne cramponam in birocratie.
"Sunt multe etape, pregatirea cererilor trimiterea catre Ministerul Transporturilor, acesta mai departe catre Comisia Europeana, Comisia in termen de sase luni analizeaza cererea", spune directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, Dorina Tiron.
Compania a trimis la minister noua proiecte, din care ministerul mai departe la Comisie doar sase, iar finantare in final au primit patru. Per total, in 2010 avem doar trei contracte noi in executie, alte trei in licitatie si restul pana la noua inca in lucru. Concret, 70 de milioane de euro, bani europeni, sunt doar pentru un tronson din A2.
Sursa: Pro TV
Etichete: Comisia Europeana, autostrazi, banca mondiala,
Dată publicare:
11-08-2010 00:00