Terenuri distruse in zona autostrazii Transilvania
Si-au batut joc de noi, striga zeci de sateni dintr-o comuna clujeana, care s-au trezit cu terenurile agricole distruse de constructorii autostrazii Transilvania.
Oamenii au fost nevoiti sa-si puna la dispozitia americanilor pamanturile pentru ca acestia din urma sa poata organiza santierul.
Autostrada s-a dat in folosinta de mai bine de o jumatate de an, insa satenii nici acum nu se pot folosi de teren, intrucat acesta a fost transformat intr-o groapa de gunoi plina de moloz, bolovani si buruieni.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Pana acum cinci ani, satenii din Petrestii de Jos se laudau cu pamanturile lor, printre cele mai fertile din tara. Atunci au fost nevoiti sa vanda o parte din ele, pentru a face loc autostrazii Transilvania.
Compania Bechtel a avut nevoie si de terenurile de langa drumul propriu-zis, pentru organizarea santierului, si le-a inchiriat promitand sa le redea in aceeasi stare, la sfarsitul lucrarilor. Dar la plecare, au "uitat" de angajamente.
Satenii sustin ca au tot incercat sa stea de vorba cu reprezentantii companiei.
Aurel Anca, proprietar teren: "Asa scrie in contract, cand am facut in primul an contractu, asa scrie…ni-l da sa-l putem lucra. Ni-l niveleaza, aduc pamant negru o juma de metru ca sa putem cosi si ara. Nici nu vor sa stea de vorba cu noi ca spun ca nu au bani."
Dupa ce s-a folosit de terenurile oamenilor, Bechtel a lasat in urma un pamant impracticabil. Pe cele 20 de hectare ar fi trebuit sa fie cartori, porumb sau grau. In schimb, se pot observa doar bolovani, balti si noroaie.
Pana in acest moment, reprezentantii companiei americane au refuzat sa comenteze situatia.