Adio bani europeni pentru autostrada Bucuresti-Brasov!
Va numarati printre cei care visau sa scape de cosmarul numit DN1 sau de o calatorie cu trenul pana la Brasov, care poate dura cinci ore si jumatate? Ei bine, nu o sa scapati de aceste incercari, pentru ca europenii nu ne mai dau bani pentru autostrada.
Este mult prea scumpa si nu face parte din planurile lor. De la Bruxelles vin insa fonduri europene pentru coridorul 4, care o sa lege Constanta de vama Nadlac prin Sibiu.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Autostrada Sibiu-Pitesti ar urma sa scurteze cu aproximativ 50 de kilometri traseul actual prin Valea Oltului. Din costul total de 3,2 miliarde de euro, finantarea europeana ar acoperi aproape jumatate. Astfel coridorul 4 european ar urma sa lege Constanta de granita de vest.
In acest moment, se mai lucreaza doar la tronsonul Cernavoda - Constanta, care ar putea fi terminat la mijlocul anului 2012. La autostrada Bucuresti-Brasov s-a turnat beton doar pana la Ploiesti, iar autostrada Transilvania este gata doar in proportie de 10%.
In acest moment, la autostrada Transilvania se lucreaza pe portiunea de 10 kilometri situata intre Turda si Campia Turzii. Pana acum s-au asfaltat trei kilometri, iar pe restul drumului se lucreaza la structura si pavaj. Portiunea ar trebui sa fie finalizata pana in luna octombrie a acestui an.
A doua prioritate pentru Comisia Europeana este soseaua de centura a Capitalei care ar face legatura intre Autostrada Soarelui si cea spre Pitesti.
700 de milioane de lei mai are de investit Ministerul Transporturilor in 2010 pentru autostrazi.