Adio bani europeni pentru autostrada Bucuresti-Brasov!

×
Codul embed a fost copiat

Va numarati printre cei care visau sa scape de cosmarul numit DN1 sau de o calatorie cu trenul pana la Brasov, care poate dura cinci ore si jumatate? Ei bine, nu o sa scapati de aceste incercari, pentru ca europenii nu ne mai dau bani pentru autostrada.

Este mult prea scumpa si nu face parte din planurile lor. De la Bruxelles vin insa fonduri europene pentru coridorul 4, care o sa lege Constanta de vama Nadlac prin Sibiu.

Daca ne raportam la ceea ce finanteaza UE si dorinta celor din Europa de a ajunge la Marea Neagra fara obstacol, prioritatea numarul 1 in ce priveste concesiunea trebuie sa devina Sibiu-Pitesti.
Dorina Tiron, director CNADNR
Oficialii Bancii Europene de Reconstructie si Dezvoltare si cei ai Bancii de Investitii nu sunt dispusi sa finanteze lucrarile la autostrada catre munte, Comarnic-Brasov. In schimb, ne imping de la spate sa lucram la soseaua de viteza care duce catre vestul Europei.

Autostrada Sibiu-Pitesti ar urma sa scurteze cu aproximativ 50 de kilometri traseul actual prin Valea Oltului. Din costul total de 3,2 miliarde de euro, finantarea europeana ar acoperi aproape jumatate. Astfel coridorul 4 european ar urma sa lege Constanta de granita de vest.

In acest moment, se mai lucreaza doar la tronsonul Cernavoda - Constanta, care ar putea fi terminat la mijlocul anului 2012. La autostrada Bucuresti-Brasov s-a turnat beton doar pana la Ploiesti, iar autostrada Transilvania este gata doar in proportie de 10%.

Citește și
Autostrada
Fara masini pe una din cele mai circulate autostrazi din Europa
De ce „urăște” Donald Trump Ucraina. În 2019 i-a spui lui Zelenski: „Ucraina știe multe despre asta”

In acest moment, la autostrada Transilvania se lucreaza pe portiunea de 10 kilometri situata intre Turda si Campia Turzii. Pana acum s-au asfaltat trei kilometri, iar pe restul drumului se lucreaza la structura si pavaj. Portiunea ar trebui sa fie finalizata pana in luna octombrie a acestui an.

A doua prioritate pentru Comisia Europeana este soseaua de centura a Capitalei care ar face legatura intre Autostrada Soarelui si cea spre Pitesti.

700 de milioane de lei mai are de investit Ministerul Transporturilor in 2010 pentru autostrazi.
 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Citește și...
Terenuri distruse in zona autostrazii Transilvania
Terenuri distruse in zona autostrazii Transilvania

Si-au batut joc de noi, striga zeci de sateni dintr-o comuna clujeana, care s-au trezit cu terenurile agricole distruse de constructorii autostrazii Transilvania.

Fara masini pe una din cele mai circulate autostrazi din Europa
Fara masini pe una din cele mai circulate autostrazi din Europa

Pe jos, cu bicicleta, patinele ori alt mijloc de locomotie cu roti, dar fara motor! Masinile au fost cu desavirsire interzise pe una dintre cele mai circulate autostrazi din Europa.

Boc baga banii stransi din reducerile salariale in autostrazi
Boc baga banii stransi din reducerile salariale in autostrazi

Premierul Emil Boc ne promite ca banii economisiti din reducerea salariilor si pensiilor nu se vor duce pe consum, ci pe investitii.

Recomandări
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA
Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc
România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.