Adio bani europeni pentru autostrada Bucuresti-Brasov!


Ultimul update: Luni 30 Aprilie 2012 05:00
Data publicarii: Luni 02 August 2010 00:00
Categorie: Stiri Sociale

Va numarati printre cei care visau sa scape de cosmarul numit DN1 sau de o calatorie cu trenul pana la Brasov, care poate dura cinci ore si jumatate? Ei bine, nu o sa scapati de aceste incercari, pentru ca europenii nu ne mai dau bani pentru autostrada.

Este mult prea scumpa si nu face parte din planurile lor. De la Bruxelles vin insa fonduri europene pentru coridorul 4, care o sa lege Constanta de vama Nadlac prin Sibiu.

Daca ne raportam la ceea ce finanteaza UE si dorinta celor din Europa de a ajunge la Marea Neagra fara obstacol, prioritatea numarul 1 in ce priveste concesiunea trebuie sa devina Sibiu-Pitesti.
Dorina Tiron, director CNADNR
Oficialii Bancii Europene de Reconstructie si Dezvoltare si cei ai Bancii de Investitii nu sunt dispusi sa finanteze lucrarile la autostrada catre munte, Comarnic-Brasov. In schimb, ne imping de la spate sa lucram la soseaua de viteza care duce catre vestul Europei.

Autostrada Sibiu-Pitesti ar urma sa scurteze cu aproximativ 50 de kilometri traseul actual prin Valea Oltului. Din costul total de 3,2 miliarde de euro, finantarea europeana ar acoperi aproape jumatate. Astfel coridorul 4 european ar urma sa lege Constanta de granita de vest.

In acest moment, se mai lucreaza doar la tronsonul Cernavoda - Constanta, care ar putea fi terminat la mijlocul anului 2012. La autostrada Bucuresti-Brasov s-a turnat beton doar pana la Ploiesti, iar autostrada Transilvania este gata doar in proportie de 10%.

In acest moment, la autostrada Transilvania se lucreaza pe portiunea de 10 kilometri situata intre Turda si Campia Turzii. Pana acum s-au asfaltat trei kilometri, iar pe restul drumului se lucreaza la structura si pavaj. Portiunea ar trebui sa fie finalizata pana in luna octombrie a acestui an.

A doua prioritate pentru Comisia Europeana este soseaua de centura a Capitalei care ar face legatura intre Autostrada Soarelui si cea spre Pitesti.

700 de milioane de lei mai are de investit Ministerul Transporturilor in 2010 pentru autostrazi.
 

Terenuri distruse in zona autostrazii Transilvania
Fara masini pe una din cele mai circulate autostrazi din Europa
Boc baga banii stransi din reducerile salariale in autostrazi
VIDEO PROTVPLUS.RO