Ne pregătim şi de sărbătoarea culinară dedicata Paștelui. Cum facem strategia să nu ne îngrăşăm? Repartizaţi mâncarea pe tot parcursul zilei. Porţia pentru un adult are două palme.

Şi sigur puteţi să gustaţi din deliciosul desert de Paște, fără probleme.

Suntem în Vinerea Mare, astăzi se roșesc ouăle iar mâine se coace pasca, acest cozonac ca o coroană cu brânză, îndesat cu stafide, parfumat și bine rumenit. Ce mai avem în meniul de Paște?

Preparate tradiționale pe bază de carne de miel: borș, friptură, drob, stufat. Niciunul dintre ele nu reprezintă un pericol pentru siluetă dacă degresăm carnea înainte să o gătim și evităm să adăugăm ulei în exces în compoziția mâncării. Oul fiert este prin definiție un prieten al curei de slăbire. Consumați-l fără frică, stimulează secreția sucurilor biliare și ușurează digestia. Cu o singură condiție, să folosim muștar în loc de maioneză!

Chiar și la capitolul dulciuri, străbunii noștri au fost inspirați când au creat pasca: o alăturare delicioasă între cozonacul din cea mai albă făină și brânza proaspătă din lapte gras de primăvară. Este un desert echilibrat nutrițional, fără mult zahăr, care face parte din categoria produse de panificație, nu de cofetărie.
O zicală strămoșească spune: Crăciunul e sătul, iar Paștele fudul. Nimic din meniul acestei sărbători nu are legătură cu ghiftuiala de la sfârșit de an. Chiar și așa, ne așteaptă cel puțin două zile în care mâncarea va deveni preocuparea de bază.

Nu se mănâncă totul la o masă

Recomandarea mea? Nu mâncați totul la o masă, dacă nu vreți să vă alegeți cu o indigestie!

Cum să procedăm să nu ne "cadă greu", nici la digestie nici pe cântar? Evităm să mâncăm totul odată.

Aperitivele, adică drobul, ouăle fierte și câteva felii de caș, alături de multe legume proaspete, constituie meniul ideal pentru un mic dejun bine asortat. Așteptați apoi 4-5 ore până la masa de prânz, cu ciorbă și stufat. Păstrați pentru masa de seară friptura la cuptor sau la grătar, cu multă salată verde.

Rămâne loc și pentru un pic de dulce, o felie de pască sau de cozonac și o ceașcă de cafea cu lapte, sunt gustarea perfectă pentru ceaiul de la ora 5:00.

Ca să câștigăm 1 kg de grăsime avem nevoie de un aport suplimentar de 7000 cal, deci nu ne îngrășăm dintr-o masă. Strategia de a repartiza mâncarea de-a lungul întregii zile ne ajută să ne satisfacem poftele fără risc de indigestie sau pericol pentru siluetă. Țineți cont de dimensiunea porției, farfuria ideală pentru un adult are 20cm în diametru, cât două palme.

Nu uitați că o masă de sărbătoare nu înseamnă doar mâncare, ci și atmosferă plăcută, conversație, socializare. Bucurați-vă alături de cei dragi de o plimbare în aer liber, micile excese culinare pot fi compensate rapid cu un pic de mișcare. Paște fericit!