Totul despre sanatatea aparatului digestiv: sportul ajuta digestia, iar alimentele pastoase trebuie evitate cu orice pret

28-11-2014 14:30


CSID aparat digestiv

Sariturile, dansul, buna dispozitie. La orice varsta, un program de miscare ofera mai mult decat o extra doza de energie. Spre exemplu, tubul digestiv, de sanatatea caruia depindem, este format din muschi.

Si acestia se antreneaza, iar in timp tranzitul intestinal ajunge sa se faca fara probleme. Stomacul are o functie motorie importanta. La fel intestinul subtire si intestinul gros. Facem o calatorie prin acest aparat vital si vedem cum sportul il face sa ramana asa cum a fost creat - perfect.

"Lucrand o coregrafie, el isi pune mult corpul in miscare si isi solicita foarte mult tot corpul. In general, la copii se spune ca au o atentie doar 30 de minute, noi incercam sa ii captam o ora o ora si jumate", a spus Paul Padurariu, dansator.

Paul danseaza perfect, dar nu apreciaza corect. Doar sapte minute suntem cababili sa fim atenti cu adevarat. Din acest motiv, daca v-ati hotarat sa faceti sport, alegeti o activitate in care sa nu resimtiti trecerea timpului. Exercitiile repetitive, la aparate, rar va feresc de plictiseala.

Miscarile de acest gen nu sunt pretabile doar la varsta adolescentei. Le poate face oricine, oriunde. Asa, contribuim la bunul mers al unei masinarii perfecte la origini. Tubul digestiv.

"Daca suntem fericitii posesori ai unui autoturism de marca care costa o avere, ne permitem sa facem rabat de la intretinere, de la calitatea combustibilului?", se intreaba, retoric, conf. dr. Ion Daniel, sef sectie chirurgie.

Iar organismul clar valoreaza mai mult. Sa ne imaginam tubul digestiv. Stomacul este un muschi. Se misca pentru a impinge bolul alimentar spre intestinul subtire. Si acesta, la randul sau, se misca. Ii urmeaza colonul, un alt muschi in forfota permanenta.

Sportul zilnic, chiar si mersul, favorizeaza miscarea prin... simpatie a tubului digestiv, in general, si a colonului, in particular. Exercitiul fizic conduce asadar la o mobilitate mai mare a muschilor aparatului digestiv. Este un factor mecanic ce inlatura constipatia si detoxifica astfel organismul.

Un alt detaliu care ajuta: alimentele naturale, integrale, tari. O felie de carne este buna daca va solicita dintii. Morcovii cruzi sunt buni pentru ca depuneti efort sa ii mestecati. In timpul acestui proces, impulsurile de la creier se duc spre vezica biliara, care e pregatita de actiune. In aceeasi stare se afla, de altfel, intreg tubul digestiv.

Sucurile biliare nu se secreta normal daca mancati alimente pastoase. Includem aici si mezelurile, atat de populare printre romani. Foarte putini stiu insa ca hrana procesata de acest tip, foarte usor de gasit in supermarket-uri, este, de fapt, o pasta.

Sursa: Pro TV