In 10 fructe se poate afla echivalentul a 15 LINGURI de zahar. ce se intampla daca in aceeasi zi mancati o prajitura

Ultima actualizare: 28-10-2014 01:13

Medicii spun ca in programul de nutritie al unui adult trebuie sa existe minimum 30 de grame de fibre zilnic. Le puteti obtine din 5 mere, 3 pere si 2 portocale.

Sunt fructe, deci n-ar trebui sa ne facem probleme, gandesc cei mai multi. Toate la un loc vin, insa, la pachet cu nu mai putin de... 15 linguri de zahar. Linguri, nu lingurite.

Ce faceti cu atata substanta? Ba, mai mult, ce se intampla in organism daca, in aceeasi zi, consumati si o prajitura? Auzim de la medici ca este bine sa mancam zilnic minimum trei fructe. Ne asiguram astfel cantitatea optima de fibre alimentare esentiale digestiei. 30-40 de grame, in cazul unui adult.

Dr. Gabriel Mitulescu, medic primar chirurg: "Cantitatea asta de fibre s-ar gasi in 5 mere, 2 pere si 2 portocale, care impreuna aduc cam 36 de grame de fribre, in alecelasi timp aduc de 150 de grame de zahar, adica 15 linguri."

Aceste zaharuri sunt absorbite lent, in 4-5 ore. Lentoarea e cauzata de fibrele din coaja fructului. In astfel de conditii, de ce ni se recomada fructe, chiar in regimurile in care vrem sa scadem grasimile din singe? Fructele, asa cum au foste create de natura, contin zahar. Dar acesta e legat de alte structuri chimice intr-un mod... ideal.

Prof. dr. Pavel Chirila, medic primar medicina interna: "In contextul acesta in care zaharoza este inclusa intr-un alt compex de glucide ea nu este periculoasa!"

Pericolul apare cand fructele fac parte dintr-o schema de nutritie derutanta. Zaharul, de exemplu, se gaseste in orice aluat de patiserie. In paine, mezeluri, sosuri, iaurturi cu fructe, muraturi, medicamente.

Iar zaharoza creata de oameni, nu este recunoscuta intocmai de catre orgnismul... uman. Din acest motiv, nu se poate spune ca va hraniti cu zahar. Aduceti doar calorii goale, care ingrasa. Demonstratia este simpla. Sa spunem ca va aflati in fata unui borcan mare cu miere, un aliment dulce, dar fara mult zahar. Mancati 10 lingurite, apare senzatia de satietate iar, apoi, in mod instinctiv, o respingeti.

Prof. dr. Pavel Chirila, medic primar medicina interna: "Daca pui in fata unei copil 2 farfurii una cu zahar si una cu miere, o sa vezi ca zahar maninca si nu se opreste, iar miere mananca si apoi are senzatia de satieta si se opreste, cee ce e normal sa fie asa. Un efect neplacut care e la baza tutor celor celorlalte e dependenta de zahar, mierea nu da dependenta, fructele nu dau dependenta."

Din cauza dependentei, consumam zahar fara oprire. Studiile spun ca, in Europa, fiecarui om ii revin cam 33 de kilograme pe an. In Statele Unite, 55 de kilograme. Find vorba de un aliment care nu exista ca atare in natura, efectele asupra metabolismelor umane sunt multiple. In primul rand, consumul de zahar deregleaza flora microbiana saprofita, care participa la digestie. Acidifica mediul intern, ori oamenii sunt sanatosi daca mediul reprezentat de sange si limfa e usor bazic. Creste rapid si in cantitate mare insulina. Consecintele pot merge pana la inmultirea necontrolata a celulelor. Si nu in ultimul rind creste nivelul estrogenilor, hormonii feminini, din sange. O actiune legata direct de afectiuni severe ale organelor genitale.

Dr. Serban Damian, nutritionst: "Zaharul poat fi eliminat fara nicio problema din alimentatia nostra".

Din pacate, este imposibil! Ce puteti face, in schimb, este sa nu-l adaugati, cu stiinta, in ceea ce mancati. Ce faceti daca visati la ceva dulce? Incercati prajiturile cu miere, nepreparata termic, insa. Incalzita in cuptor, mierea descarca o substanta care se regaseste si in...fumul de tigara. Puteti incerca apoi fructe uscate, in mixuri cu fructe proaspete, cu oleginoase - nuci sau alune sau cu miere. Combinatiile nu sunt atat de gustoase, dar sunt mult mai valoroase.

Citeste și...
Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO