Fructele in exces pot dauna sanatatii. Sfaturile specialistilor in privinta unei alimentatii cat mai corecte

Ultimul update: Joi 01 Ianuarie 2015 09:40
Data publicarii: Luni 29 Decembrie 2014 09:32
Categorie: CSID

Nu abuzati de nici un aliment. Este cea mai buna strategie pentru o viata lunga si sanatoasa. In plus, aveti grija ca, zilnic, sa consumati 30% produse animale si restul vegetale.

Prea multe vegetele duc, paradoxal, la risc de boala cardio-vasculara. Consumati fructe din abundenta? Acesta nu este un obicei tocmai sanatos, chiar daca fructele sunt esentiale in alimentatie.

Trebuie mancate doar intre mesele principale si nu fara pauza. Acesta deoarece pot eroda ireversibil smaltul dentar. In plus, abuzul deterioreaza flora colonului. Am mancat prea multa carne, sa urmeze o perioada plina de fructe, legume, cereale integrale. Si sa fie o perioada cu adevarat lunga.
Alimentatia compusa in exclusivitate din vegetale face ca vezicula biliara sa nu se mai contracte. Bila este lichidul secretat in mod continuu de ficat, care se stocheaza in vezicula biliara, de unde este eliberata cand mancati grasimi. Ce se intimpla daca luati contact doar cu fibre din legume, fructe, cereale?

"Fac ca bila sa ramana acolo si se inmagazineaza acolo, ca ficatul va produce mai putina bila pentru ca nu e nevoie. Bila va deveni viscoasa pentru ca nu e nevoie si de aici pericolul sa apara calculi biliari", a spus medicul Gabriel Mitulescu.

Calculii biliari sau, popular pietrele, apar frecvent ori la vegetarieni, ori la obezi. Fibrele insolubile din vegetale determina un tranzit intestinal rapid. Fibrele solubile in apa, care vin la pachet cu vegetalele, mentin colesterolul rau, LDL, la un nivel normal. Participa astfel la protectia cardio-vasculara. Alimentatia doar cu fibre inseamna de fapt reversul medaliei. Explicatia? O parte din colesterolul produs de catre organism intra in componenta bilei.

"Daca nu mai e nevoie de multa bila, va ramane mai mult colesterol si de aici o serie de boli cardio-vasculare, pentru ca exageram cu aportul de fibre", mai spune Mitulescu.

Si colonul sufera de pe urma unui aport excesiv de fibre. Odata degradate, din acestea rezulta acizi grasi cu lant scurt, cunoscuti cancerigieni. Si tot prin degradare, cantile mari de vegetale se tranforma in ME-TA-NOL, un alt toxic pentru mucoasa intestinala. Asadar, nu mai mult de 1 kilogram de fructe si legume pe zi! Nu compensati excesele alimentare ale Craciunului cu excesul de fibre in perioada care urmeaza.

Excesul alimentar in orice directie ar trebui urmat de pauza alimentara, apoi de portii mici, cu alimente diverse, la intervale regulate. Daca va este greu sa ganditi aceasta diversitate, e util sfatul unui speclialist.

"Dieta, stilul de viata, trebuie personalizat, pentru ca nu toti muncim la fel, nu toti digeram la fel toate alimentele", spune medicul Nicoleta Dumea.

Si o alta regula a echilibrului e posibila doar acasa. "Ar fi bine sa preparam toate felurile de mancare in casa, incepand de la dulciuri, produse de panificatie, felurile principale, ar fi bine si sucurile sa le facem cu ajutorul celor mari si celor mici", a mai spus Dumea.

In hrana preparata acasa aveti controlul complet al alimentelor, dar si al proportiilor dintre acestea.

Hepatita C, boala pe care cei mai multi o descopera accidental. Cum va puteti proteja impotriva virusului care nu are vaccin
Hepatita C, boala pe care cei mai multi o descopera accidental. Cum va puteti proteja impotriva virusului care nu are vaccin
csid
Ce înseamnă comportamentul sexual la risc și la ce boli ne expunem
Cum ne afecteaza tutunul vederea. Fumatul reduce semnificativ oxigenarea celulară
"Plângi cât vrei, cât simți nevoia! Stau cu tine!" Recomandările medicilor pentru trăirile emoţionale
Popcornul pregătit acasă, o sursă excelentă de proteine şi vitamine. Când devine periculos
"Telemeaua de Sibiu", produsă în sudul ţării sau chiar peste graniţă. Ce punem în realitate pe masă
Fostul fotbalist Ionel Dănciulescu, despre un stil de viaţă sănătos şi preferinţele culinare
csid
Motivul pentru care statul îndelung pe scaun, la calculator, ne afectează echilibrul