Cum putem să înlocuim plăcere de-a fuma cu o altă stare de bine

Ultimul update: Vineri 26 Ianuarie 2018 17:50
Data publicarii: Joi 18 Ianuarie 2018 09:18
Categorie: CSID

O țigară fumată înseamnă 45 de minute în care creierul descarcă dopamină, substanța care aduce o stare de bine. De aceea un fumător pus în fața renunțării o va percepe prima dată ca pe o problemă sau chiar o amenințare.

„Nu o să mă mai simt bine dacă voi face asta”, este o reacție perfect justificată. „De ce să nu mai fumez dacă mă simt bine”, psihologic fumatul aduce doar beneficii. Nicotina din țigări determină la nivelul creierului, producția de dopamină, răspunzătoare de starea de bine pe care o simțiți.

Dacă nu mai fumez cu ce înlocuiesc starea de bine”, este o întrebare legitimă pusă de oricare fumător

Bogdana Bursuc, psiholog: „Am o stare de agitație, dar cum mă simt: mă simt neliniștit, mă simt entuziasmat pentru că agitația internă este în ambele direcții. Trebuie să-i pun un nume acelei emoții.”

Numiți emoția care vă face să puneți mâna pe țigară. Este cea mai importantă parte a psihoterapiei. Cei care fumează la agitație, spre exemplu, nu sunt conștienți de stare: sunt neliniștit, mi-e frică, iar în loc să numesc emoția, numesc soluția: vreau să fumez.

Al doilea pas important în terapie este acela de a nu mă judeca.

Bogdana Bursuc, psiholog:„ În momentul în care ne judecăm, atunci fumătorul nu face autoreglarea emoțiilor, ci pune gaz pe foc.”

Formațiunea numită corpul amigdalian ne ajută să percepem emoțiile. Acolo se află și centrul sevrajului. Corpul amigdalian este stimulată de emoții și sevraj și nu poate face diferența între ele, iar voința nu își face loc printre ele.

Al treilea punct în terapie se referă la medicamentele destinate renunțării la fumat. Medicația se referă la medicală, 2-3 luni și inhibă receptorii de nicotină, dar nu rezolvă problema psihologică.

Dr. Magdalena Ciobanu, medic primar pneumolog: „Fumătorul nu uită că a fumat pentru că fumatul reprezintă o plăcere, în schimb după o săptămână de tratament nu mai au același gust.

Nu mai au același gust, iar situația devine deranjantă. Este important ca cei din familie să nu pună presiune pe fumător pentru a-l face să renunțe la viciu, întrucât atunci când există presiune, rezistența crește.

De ce nu este recomandat să ignorăm alunițele și petele apărute pe piele
De ce nu este recomandat să ignorăm alunițele și petele apărute pe piele
mâncare
Metoda prin care puteți să reduceți porțiile de mâncare și să nu rămâneți flămânzi
Zahărul din dulciuri şi alte produse superprocesate aduce doar calorii în exces pentru un copil
Cât de periculos poate fi dacă nu ne facem analizele uzuale anual
Ce înseamnă comportamentul sexual la risc și la ce boli ne expunem
Cum ne afecteaza tutunul vederea. Fumatul reduce semnificativ oxigenarea celulară
"Plângi cât vrei, cât simți nevoia! Stau cu tine!" Recomandările medicilor pentru trăirile emoţionale
popcorn
Popcornul pregătit acasă, o sursă excelentă de proteine şi vitamine. Când devine periculos