Consumati fibre pentru protectia colonului si pentru digestie, dar hidratati-va corect

22-03-2013 08:48


Pentru protectia colonului consumati fibre, dar aveti grija sa beti corect si apa.

V-ati propus sa nu mancati vineri carne? Atunci optati pentru vegetale de calitate. Insa tineti cont de un aspect. Odata ce ingerati o cantitate mare de fibre, aveti nevoie sa cresteti si cantitatea de apa consumata.

40 de grame de fibre pe zi - iata care este consumul recomandat de medici. Acestea provin din cereale integrale, din coaja fructelor si legumelor, din seminte si ciuperci. Alimentele bogate in fibre contin de fapt celuloza, care nu poate fi digerata de organismul uman.

In intestinul gros, fibrele au un rol covarsitor atat pentru protectia mucoasei, cat si pentru o digestie corecta.

Asadar, mancati fructe si legume proaspete pentru enzimele pe care le contin. Dar nu ocoliti nici legumele fierte sau fructele conservate sub forma de compot. Iar cerealele trebuie oparite inainte de consum, daca nu au fost trecute printr-un proces de fabricatie inainte.

Mai tineti cont de o recomandare: daca intr-o zi ati avut o alimentatie bazata doar pe cereale, fructe si legume, aveti grija sa beti si peste 2 litri de lichide.

Asadar, o dieta bogata in fibre e necesara si benefica, dar optati pentru echilibru. Cu alte cuvinte, alaturi de cereale intregrale, fructe si legume, consumati proteine animale si grasimi din uleiuri si seminte. In plus, apa este singurul lichid perfect si trebuie consumata urmand regulile digestiei.

De asemenea, incepeti ziua cu un pahar cu apa si terminati-o tot cu un pahar cu apa.