Cele mai mari mituri despre diete. Metodele prin care putem slabi inteligent

Ultimul update: Vineri 13 Februarie 2015 06:49
Data publicarii: Vineri 09 Ianuarie 2015 11:01
Categorie: CSID

Fac sport, deci slabesc. Nu mai mananc seara, deci slabesc. Nu mai mananc paine, deci slabesc. Sunt cele mai frecvente greseli in orice regim alimentar.

Nu slabiti usor? De vina ar putea fi miturile care se vehiculeaza in randul amatorilor de regimuri. Degeaba nu mancati seara, daca ati abuzat peste zi de alimente calorice. Iar fructoza nu este un indulcitor cu mult mai usor decat zaharul.

"Modelul tipic al omului modern este ca minca te miri ce in timpul zilei isi maninca mult in timpul serii si de aici ideea gresita ca masa de seara te-ar ingrasa"
, a spus dr. Serban Damian, medic nutritionist.

Conteaza cate kilocalorii ingerati pe tot parcursul zilei. Daca abuzati de alimente calorice toate ziua, degeaba tineti post alimentar seara.

Daca, dimpotriva, mancati foarte putin toata ziua, foamea acumulata este atat de mare incat cina va avea aproximativ 2.000 de kilocalorii ca sa va satisfaca. Aceasta cina intr-adevar ingrasa.

Care ar fi comportamentul alimentar corect in 12 ore? Fractionati ratiile alimentare pentru ca, pe masura ce mancati, le veti folosi caloriile si nu le veti tansforma in depozite.

O alta greseala frecventate? Tin regim si elimin toti carbohidratii din hrana. Sau elimin toate grasimile din hrana si sigur slabesc.
Organismul dumeavoastra percepe aceste atitudini drept aberatii alimentare. Combustibilul prin care functionati zilnic contine 60% carbohidrati, 30% grasimi si 15 % proteine. Aceste proportii trebuie pastrate. Ceea ce scadeti se refera doar la numarul kilocaloriilor. Echilibrul e greu de tinut si de aceea.

Un al mit este sa inlocuiti zaharul alb cu alte variante. Zaharul alb nu este un aliment de care aveti nevoie si, da, e recomandat sa il inlocuiti cu varianta mai sanatoasa. Dar nu pentru ca aceste variante va slabesc. Zaharul alb, fructoza, glucoza si mierea contin acelasi numar de kilocalorii.

Si, poate, cel mai mare mit pentru amatorii de diete priveste sportul. De maine fac sport la intensitate maxima, deci slabesc.
O persoana care face dintr-o data efort intens, isi consuma glucoza din sange in proportie de peste 80%. Dar nu isi consuma grasimea de depozit. Si nici nu transforma grasimea in muschi.

Pe de alta parte, la efort intens produceti multa transpiratie si e imposibil sa refaceti in timp scurt deficitul de apa. De ce? Veti bea mai multa apa, veti transpira si mai mult, in niciun caz nu va hidratati.

Apar dezechilibre severe electrolitice. Adica sarea, clorul si potasiul din sange se dezechilibreaza. Deshidratarea celulelor este un fenomen periculos.

Din acest motiv, slabiti cu ajutorul regimurilor gandite, echilibrate. Pe perioada de reducere a masei grase ajuta daca va plimbati. Abia dupa ce ati slabit, incepeti un program progresiv de sport, care va tonifica, nu va slabeste.

Obezitatea, din ce in ce mai frecventa la copii. Cele doua mari greseli pe care le fac parintii in alimentatia micutilor
Obezitatea, din ce in ce mai frecventa la copii. Cele doua mari greseli pe care le fac parintii in alimentatia micutilor
CSID
Două cupluri tinere din 10 nu pot avea urmaşi în România. Care este principala cauză
Copiii impulsivi, cei mai predispuși la dependențe. Cum trebuie să se comporte părinții
Amalia Enache, despre relaţia cu fetiţa ei. Unde merg de fiecare dată când ies din casă
De ce simt adolescenţii nevoia de mâncare nesănătoasă. Legătura cu somnul şi telefoanele
Vinul spumant poate fi folosit împotriva ridurilor. De ce ne îmbată mai repede
Frigul din casă ne protejează de fapt sănătatea. Gesturile simple care ne apără de răceli
CSID
Spălarea pe mâini, mai eficientă în lupta cu infecțiile decât vitamina C