Cat de importante sunt grasimile pentru organism si in ce cantitati trebuie consumate

Ultimul update: Sambata 29 Iunie 2013 06:56
Data publicarii: Miercuri 26 Iunie 2013 08:33
Categorie: CSID

30% - iata procentul ideal de grasime din alimentatia zilnica a oricarei persoane. Iar sursele bune sunt variate. Pestele, uleiul vegetal, semintele si lactatele trebuie insa combinate in mod inteligent. Sa aflam regulile.

Un adult normoponderal are nevoie, in medie, de 2000-2500 de kilocalorii zilnic. Dintre acestea, 30% trebuie sa fie reprezentate de grasimi. Inseamna 65 de grame de grasime.

"E bine, chiar daca vrem sa slabim, sa nu renuntam total la grasimi, pentru a obtine un echilibru - scazand foarte mult grasimile, cresc automat proteinele sau glucidele", a declarat doctor Catrinel Macovei.

In ultimii 30 de ani, statisticile au ajuns la o concluzie clara in privinta dietelor. Cele mai multe regimuri sugerau reducerea dramatica a grasimilor din alimentatie. Insa aceasta a insemnat marirea cantitatii de zahar, indiferent de sursa. Dezechilibrul a fost corelat cu declansarea epidemiei de obezitate. Deci, indiferent de dieta, consumati grasime. 

Consumati zilnic si 30 de grame de seminte sau fructe oleaginoase crude si nesarate. Este vorba de nuci, alune, migdale, fistic. Ce inseamna 30 de grame?

Evident, nici in cazul semintelor nu trebuie sa exageram cu acest rontait - putem sa cosumam cam atat cat putem tine intr-un pumn si este necesarul nostru de omega 3, omega 6, vitamine, minerale.

Rezumand, un iaurt, un peste, 100 de grame de carne slaba, o lingura de ulei, 30 de grame de seminte pe zi reprezita consumul de grasime. Dar ce se intampla daca, intr-o zi, mancati un bol de smantina sau o friptura grasa de porc sau doua merdenele? Contin acelasi aport de grasimi saturate insa, care se pot depune pe vasele de sange.

Asadar, consumati moderat grasime, iar daca ati exagerat intr-o zi, aveti grija ca in zilele urmatoare sa reduceti masa grasa din alimente.

Atentie la sortimentele de branzeturi pe care le consumati. Dozele recomandate de nutritionisti
Atentie la sortimentele de branzeturi pe care le consumati. Dozele recomandate de nutritionisti
Fatete dentare
Intervențiile stomatologice, realizate cu ajutorul tehnologiei digitale. Care e avantajul
Efectele nocive ale fumatului pasiv în rândurile copiilor
Copiii din România nu mai ştiu să se spele pe dinţi. Metoda folosită înainte de '89
Metoda prin care pot fi eliminate fără dureri venele vizibile de pe picioare
De ce e bine să bem tărie după o masă copioasă. Cantitatea recomandată de medici
Cum ne putem lăsa de fumat ignorând efectele adverse ale medicamentelor. Sfatul medicilor
CSID
Importanța consumului de orez pentru digestie. Recomandările medicilor