Campanie online din România, premiată la festivalul de creativitate Cannes Lion 2019
O campanie realizată în România, care are ca scop conștientizarea riscurilor pe care le presupune autodiagnosticarea online, a fost premiată la festivalul internațional de creativitate Cannes Lions 2019.
În România, 3 din 4 români își pun singur un diagnostic, 7 din 10 români nu ajung la medic pentru controale de rutină, iar 30% dintre români nu au fost deloc la medic în ultimul an.
”Internet vs. Rezidențiat”, o campanie interactivă de educație și încurajare a comportamentului preventiv în sănătate, și-a propus să dovedească faptul că pregătirea și experiența unui medic nu pot, sub nicio formă, să fie egalate de o căutare pe net.
Campania a început în noiembrie 2018, cu ocazia susținerii examenului de Rezidențiat. În aceeași zi, VICE a reprodus condițiile similare examenului, adăugând în plus doar acces nelimitat la internet pentru a răspunde la cele 200 de întrebări, în 4 ore.
Jurnalistul Mihai Popescu a obținut subiectele de la un candidat care tocmai susținuse examenul și s-a prezentat într-o sală de clasă a unei școli din apropiere, unde a avut loc experimentul, sub supravegherea strictă a camerei de filmat. După finalizarea testului, rezultatele au fost corectate de către Conf. Univ. Dr. Dan Ioan Ulmeanu, Medic Primar Chirurgie Generală, Medic Primar Chirurgie Toracică, Doctor în Științe Medicale. Acesta a supus răspunsurile jurnalistului grilei de corectură publicată pe site-ul oficial al examenului, iar rezultatul a fost copleșitor: 36 de răspunsuri corecte din 200.
Abia după ce experimentul a eșuat, a început de fapt campania de educație, care a avut la bază platforma on-line - ”Întreabă un medic” - în care un medic răspunde în 48 de ore la orice întrebare medicală, primul pas până la o consultație.
Anul acesta, cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătății, inițiatorii campaniei au dus mai departe ideea cumesaje noi sau idei noi (nu executii, care e un limbaj mai nisat, de advertising), cu conținut inspirat din realitate. Astfel, toți cei care au dorit să-și testeze cunoștințele au avut posibilitatea să dea acest examen pe site-ul www.reginamaria.ro/internet-vs-rezidentiat, unde au fost publicate întrebările din examenul de Rezidențiat. Toți cei suficient de curajoși să-și testeze cunoștințele medicale ca un student la medicină au fost recompensați cu discounturi la servicii medicale.
Campania ”Internet’s Residency Exam” (Internet vs. Rezidențiat), inițiată de Rețeaua de sănătate REGINA MARIA, alături de McCann PR și McCann Worldgroup, a câștigat Silver la categoria PR din cadrul Cannes Lions 2019. Categoria a înregistrat 1857 de înscrieri, din 67 de țări, dintre care 242 au ajuns pe shortlist-ul anunțat cu o seară înainte de acordarea premiilor.