Salonul auto de la Geneva. Cum arată mașina pe care o poți conduce fără permis
Dacă ar fi să-i credem pe dezvoltatorii de maşini, pe viitor nu prea vom avea maşini, ci le vom folosi în comun.
Vor fi bineînţeles electrice şi autonome. Aşa arată, cel puţin, conceptele pe care le-au expus contructorii de maşini la Salonul Auto de la Geneva.
Unii dintre ei merg atât de departe încât nici nu-şi mai numesc creaţia maşină.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Aşa arată conceptul Ami One, lansat de producătorul francez Citroen pentru a sărbători 100 de ani de la înfiinţare. Cântăreşte 500 de kilograme, atinge maxim 45 de kilometri pe oră şi merge 100 de kilometri cu o singură încărcare. Dar Citroen se fereşte să-i pună eticheta de "maşină".
Linda Jackson, Citroen CEO: "E un obiect 100% electric. Nu ai nevoie de permis ca să-l conduci. Îl poţi conduce de la 16 ani sau chiar 14 în Franţa. Poate fi folosit în comun, cumpărat sau închiriat."
Dacă Ami One pare gândit pentru publicul cel mai tânăr, la capătul celălalt al spectrului se află "Imagine", conceptul electric al celor de la Kia. Dacă din exterior poate fi categoric numită maşină, căci are un design clasic, interiorul e luxos şi futurist, cu o multitudine de ecrane şi acoperiş de sticlă.
Gregory Guillaume, designer-şef Kia: "Arată familiar, cunoscut. Totuşi, e plină de inovaţii. E progresistă. Rezultatul e ceva ce îţi dă senzaţia de nou, dar nu te face să te simţi incomod. Nu e atât de mult încât să nu ştii ce să faci cu ea. Nu e ştiinţă şi ficţiune. E mâine."
Compania britanică Engler expune Engler SuperQuad, cu care se laudă că poate atinge 350 de kilometri pe oră.
Un alt concept de mare viteză este Lagonda All-Terrain, al celor de la Aston Martin. Este electric şi are opţiunea de condus autonom. E al doilea concept din seria Lagonda, pe care Aston Martin are de gând să înceapă să-l producă din 2022.
Jim Holder, director editorial Autocar: "Cred că ceea ce vedem este că industria auto se străduieşte să înţeleagă care îi va fi viitorul şi aceste maşini-concept încearcă să aducă inovaţii. Încearcă să vadă care sunt graniţele."
Nissan a produs primul vehicul electric în 1947, ca reacţie la criza de benzină din Japonia de după război. Acum însă a conceput un crossover futurist numit IMQ, cu tracţiune integrală şi 335 de cai-putere.
Ponz Pandikuthira, vicepreşedinte Nissan: "Nu e un vehicul complet electric. Are un motor cu combustie internă care produce electricitate pentru grupul motopropulsor."
Iar Audi prezintă pentru prima oară în Europa E-Tron GT Concept, prezentat în premieră anul trecut la Salonul de la Los Angeles. Un Audi sport electric va intra în producţie la sfârşitul anului 2020.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!