Cum parcurgi drumul intre Bucuresti si Timisoara cu masina electrica. Cat te costa

masini electrice

Nu trebuie sa fii clarvazator pentru a-ti da seama de viitorul lumii auto. In relativ scurt timp (aproximativ cinci ani), prin Romania va fi plin de masini electrice.

Pana atunci vom parcurge un drum frumos presarat cu momente grele legate de cresterea capacitatii bateriilor, scaderea preturilor de achizitie a masinilor electrice si desigur, modificarea infrastructurii pentru ca ea sa-ti permita sa rulezi fara probleme cu un astfel de automobil.

Masinile cu sistem de propulsie conventionala nu vor disparea peste noapte ci atat de incet incat nici nu ne vom da seama ca la un moment dat ele apar atat de rar pe langa noi... cum apar acum prin trafic masinile electrice. Primele masini electrice care circula prin Romania. Ei bine, pentru acestea, acum exista un "coridor" ce odata urmat iti permite sa calatoresti de la Bucuresti la Timisoara cu orice masina electrica cu autonomie de maxim 150 km. Asta pentru ca cea mai lunga distanta intre doua puncte de alimentare prevazute cu statii de incarcare Renovatio eCharge nu sare de 130 km.

"Este doar inceputul", declara cei de la Renovatio care acum lucreaza la crearea a doi noi "coridoare": Craiova - Oradea dar si Bucuresti - Constanta. Acestea vor fi gata pana in vara anului viitor iar apoi vor urma astfel de rute catre toate iesirile din Romania catre tari unde se presupune ca gasesti puncte de incarcare. intrebarea multora este: "de ce fac statiile in hypermarket?". E simplu: a fost mult mai facil ca Renovatio sa se inteleaga cu Kaufland Romania si sa foloseasca infrastructura lor decat sa treaca printr-o birocratie infioratoare cu CNADNR (lucrul acesta se intampla acum pentru a se monta cate doua statii in parcarile de pe sensurile Bucuresti-Constanta si retur pentru vara anului viitor). Important a fost sa porneasca lucrurile si evenimentul din weekend ne demonstreaza ca Renovatio a reusit.

Cu un consum mediu de vreo 16 kWh pentru 100 km parcursi cu un VW e-Golf, am reusit sa ajungem de la Bucuresti la Timisoara, doua persoane si bagaje, incalzirea pornita, radio, incalzire in scaune, condus cu limitele legale de viteza, adica fix cum ar calatori o familie cu doi membrii. La un cost de 0,55 lei per kW, 100 km inseamna 8.8 lei pentru 100 km. in conditii de rulare super-economica putem scade consumul la 12 kW per 100 km parcursi dar ce rost ar avea sa mergi cu 40 km/h si sa ingheti de frig? 500 km inseamna 44 lei in testul nostru ceea ce este fabulos pentru ca asta inseamna doar vreo 9 litri de carburant benzina sau motorina...

Oricat de greu ar fi cu birocratia romaneasca si cu mentalitatea acestui popor, odata ce preturile masinilor electrice vor fi coborate, alti jucatori precum Renovatio vor intra in hora si va fi plin de statii de incarcare fie ca vor fi publice fie ca ti le vei putea comanda la bloc. Sau in garaj ori curte. Pana atunci, evenimentul din weekend ne demonstreaza ca desi inca poate nu suntem atenti la masinile electrice, universul lor se misca. Se misca bine.

Va intrebasem cat credeti ca va costa drumul Bucuresti - Timisoara. Raspunsul corect este ZERO pentru ca pana in vara anului viitor, Renovatio nu cere bani pentru incarcarile la statiile sale. Cat va cere per kW din vara anului 2017, asta ramane de vazut. La fel, cat vor cere si altii ce vor oferi curent pentru masina ta. Iar aici, nu putem decat sa tragem inca un semnal de alarma catre autoritati pentru ca nu credem ca vrea nimeni ca oamenii sa cheltuiasca cine-stie-ce-suma umflata pe energia folosita pentru alimentarea vehiculelor care vor ajuta la scaderea poluarii mari cu care ne confruntam in fiecare zi. si sincer, sfatul nostru ar fi ca Statul sa se alieze cu o companie precum Renovatio pentru ca astfel toata lumea va avea de castigat.

Citește și...
Mai mult de jumătate din maşinile aduse din străinătate în România au fost avariate
Mai mult de jumătate din maşinile aduse din străinătate în România au fost avariate

Una din cinci maşini rulate din România au kilometrajul modificat, iar mai bine de jumătate dintre acestea au fost avariate, reiese dintr-o analiză întocmită de o platformă care furnizează rapoarte despre istoricul auto.

 

Cifre record pentru industria auto din România. Care sunt cele mai vândute modele de mașini
Cifre record pentru industria auto din România. Care sunt cele mai vândute modele de mașini

Industria auto din România se apropie de un an cu cifre record. În primele 10 luni au ieșit pe porțile fabricilor peste 400.000 de mașini, mai multe ca pe tot parcursul lui 2021.  

La ce trebuie să fie atenți doritorii care intenționează să-și cumpere o mașină electrică second-hand. Ce recomandă experții
La ce trebuie să fie atenți doritorii care intenționează să-și cumpere o mașină electrică second-hand. Ce recomandă experții

În România se dezvoltă o piață tot mai mare de mașini electrice second-hand. Pe site-urile de specialitate sunt la vânzare autoturisme „verzi”, rulate, însă nu toți doritorii știu la ce trebuie să fie atenți atunci când cumpără un astfel de vehicul.

Recomandări
România a împrumutat deja două miliarde de euro și patru miliarde de dolari în prima lună din 2023. Ce spun analiștii
România a împrumutat deja două miliarde de euro și patru miliarde de dolari în prima lună din 2023. Ce spun analiștii

Deși suntem abia în luna februarie, statul român a împrumutat o treime din banii de care are nevoie pentru tot anul 2023: două miliarde de euro și patru miliarde de dolari, de pe piețele externe.

Vremea rea va cuprinde toată România. Temperaturile minime vor ajunge chiar și la minus 20 de grade Celsius
Vremea rea va cuprinde toată România. Temperaturile minime vor ajunge chiar și la minus 20 de grade Celsius

Se anunță o săptămână cu vreme rea și nopți geroase în toată țara. Un val de frig va acoperi toate regiunile și va aduce minime de până la minus 20 de grade Celsius.

Bucureștiul ar putea rămâne fără regulamentul care oprește dezvoltatorii să construiască haotic în zonele istorice
Bucureștiul ar putea rămâne fără regulamentul care oprește dezvoltatorii să construiască haotic în zonele istorice

Bucureștiul ar putea rămâne fără singurul regulament care oprește investitorii imobiliari să construiască haotic în zonele istorice.