Criza cipurilor a dus la termene de livrare uriașe din partea constructorilor de mașini

×
Codul embed a fost copiat

Vă gândiți la o mașină nouă? Ar fi bine să o comandați acum dacă vreți să mergeți cu ea la vară în concediu.

Termenele de livrare s-au mărit pentru că toți constructorii de mașini au probleme de aprovizionare cu cipuri. Nerăbdători, unii clienți se orientează către piața second hand, dar și prețul mașinilor rulate a crescut.

 

Reprezentantele auto au puține mașini pe stoc, iar dacă vă doriți un model anume lucrurile se complică. Termenul de livrare, în unele cazuri, ajunge și la 10-12 luni. Am încercat să comandăm o mașină nouă.

 

Citește și
Honda
Unul dintre cei mai mari producători de autovehicule din lume are probleme. 1,4 milioane de motoare s-ar putea defecta

Reprezentanții companiilor auto încearcă să se adapteze noilor condiții.

Nadia Pietreanu, director Marketing şi Comunicare Opel:Clienţii par că au înţeles situaţia şi acceptă termene de livrare mai mari.

Problemele apar mai ales atunci când clienții își doresc o configurație specială. Dacă renunță la dotările opționale, primesc mașina mai repede.

Adrian Prodănel, reprezentantă auto Jaguar și Range Rover: "Pentru modelele noi, pentru care avem o cerere foarte mare, în acest moment avem și un timp de așteptare de 6,7, poate chiar 8 luni de zile. Un lucru absolut neobișnuit în ultimii 10 ani de zile.

Alexandru Șermet, director de comunicare BMW Group România: "Toată lumea vorbește despre criza circuitelor integrate, a fost o fabrică în vară care a ars și asta a generat întârzieri mari. Sunt și alte probleme."

Chiar și autoturismele produse pe plan local vin cu întârziere.

"Pentru o comandă nouă, termenul de livrare variază între 1-5 luni, în funcție de model și versiune.", precizează reprezentanții Dacia.

Adrian Sandu, secretar general ACROM: "Un vehicul comandat poate să aibă un termen de livrare cuprins între 2 și 10 luni."

Consecința a fost că, în ultimele luni, piața auto a stagnat.

Cifrele furnizate de registrul auto român arată că vânzările au scăzut în ultimele luni.

Claudiu Mija, director tehnic RAR: "Începând cu vara acestui an, s-a remarcat o reducere ușoară a numărului de cărți de identitate eliberate pentru autovehiculele noi."

Românii se îndreaptă spre piața second hand, dar oferta nu pare atrăgătoare nici aici. Prețul mașinilor rulate a crescut ușor.

Nicolae Dragalie, director târg auto: "Creșterea nu este mai mare de 3-4 procente, mai mult decât atât se negociază între vânzător și cumpărător."

Un studiu PricewaterhouseCoopers prognozează că România va înregistra în acest an o creștere de numai 0,7% a vânzărilor de autoturisme noi. Anul a început promițător, dar criza din ultimele luni a făcut ca numărul înmatriculărilor să scadă cu 23% în octombrie.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Unul dintre cei mai mari producători de autovehicule din lume are probleme. 1,4 milioane de motoare s-ar putea defecta
Unul dintre cei mai mari producători de autovehicule din lume are probleme. 1,4 milioane de motoare s-ar putea defecta

Agenția pentru siguranță a autostrăzilor a guvernului SUA investighează sesizările potrivit cărora aproximativ 1,4 milioane de motoare ale companiei Honda - inclusiv Acura, divizia sa din America - sunt în pericol să se defecteze.

Anul 2025, punct de cotitură în industria auto. Se închid deja fabricile, iar costurile uriașe vor fi plătite de cumpărători
Anul 2025, punct de cotitură în industria auto. Se închid deja fabricile, iar costurile uriașe vor fi plătite de cumpărători

Se anunță o perioadă dificilă pentru industria auto. Unele companii din Europa au început deja să închidă fabrici. Chiar premierul a avertizat că fără industria auto, economia României s-ar putea prăbuși.

VIDEO. Cel mai nou model al unui brand celebru de mașini de lux demonstrează că lemnul este mai bun decât fibra de carbon
VIDEO. Cel mai nou model al unui brand celebru de mașini de lux demonstrează că lemnul este mai bun decât fibra de carbon

Când cineva menționează Ferrari, automat se gândește la motoare și cilindri în V12, cu vopsea roșie strălucitoare. Însă cel mai recent exemplar - unic - al diviziei Tailor Made din Maranello, nu are niciunul dintre aceste elemente.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.