DN7, la trei ani de la reparatiile capitale: restrictii de viteza pe opt sectoare din cauza gropilor
Garantia pentru asfaltul nou turnat pe DN 7 a expirat de cateva luni, iar gropile au inceput deja sa creeze mari probleme in trafic, autoritatile fiind nevoite sa impuna restrictii de viteza.
Cei 158 de kilometri din judetul Arad ai DN 7 au fost reabilitati complet intre 2007 si 2009, cu 54 de milioane de euro. Asfaltul a inceput sa sara insa la doar cateva luni de la expirarea garantiei de trei ani, astfel ca reparatiile vor fi facute din bani publici.
Pentru soferi, mai grav este ca pe unele segmente ale drumului nu pot circula cu mai mult de 30 de kilometri la ora. Aceasta este viteza maxima admisa in urma restrictiilor impuse de autoritati.
“A fost necesara restrictionarea vitezei pe mai multe segmente, fiecare de cativa kilometri, pe care au aparut numeroase gropi. Pe acestea, se poate circula cu viteze cuprinse intre 30 si 50 de kilometri la ora, in functie de starea carosabilului”, a declarat Ioan Pert, inginer sef in cadrul Sectiei de Drumuri Nationale Arad.
Mai precis, este vorba de opt segmente ale drumului, de departe cel mai afectat fiind cel cuprins intre Nadlac si Pecica, unde restrictia de viteza e de 30 de kilometri la ora. Asta, in conditiile in care Nadlac este principala intrare in tara dinspre Europa.
Soseaua mai este afectata de gropi in apropiere de localitatile Vladimirescu, Lipova, Conop, Barzava, Varadia de Mures, Savarsin, in aceeasi situatie fiind centura rutiera de Nord-Vest a municipiului Arad, care face parte din DN7.
Reprezentantii Sectiei de Drumuri Nationale Arad spun ca nu s-a putut interveni pana acum pentru reparatii din doua motive: ploile si lipsa unui contract cu o firma de specialitate. Aceasta din urma problema va fi rezolvata in cel mult doua saptamani, licitatia de intretinere si reparatii fiind castigata de o firma spaniola, care va raspunde de DN7 in urmatorii doi ani.