Ziua Aviației 2018. Festivitățile stau în umbra accidentelor din ultimele două săptămâni

avioane F-35
Israel Defense Forces

Ziua Aviației și a Forțelor Aeriene Române va fi celebrată, vineri, începând cu ora 10.00, la Monumentul Eropilor Aerului din București.

La Ziua Aviației 2018 participă avioane de tip F-16 Fighting Falcon, C-27J Spartan, C-130 Hercules, precum și elicoptere IAR-330 Puma, MI-17/18 și EC-135, a anunțat Ministerul Apărării Naționale.

Miercuri și joi, Forțele Aeriene, Ministerul de Interne și Serviciul Român de Informații au organizat antreamente, în pregătirea ceremoniei. La repetiții participă și avioane de vânătoare F-15 Eagle aparținând Forțelor Aeriene ale Statelor Unite ale Americii ce participă la exercițiul Dacian Eagle 2018 desfășurat la Câmpia Turzii.

Ca urmare a două accidente aviatice care au avut loc în ultimele săptămâni, Ministerul Apărării a anunțat că nu se vor mai ridicat de la sol avioane IAR 99 Șoim și nici aparate MIG.
Luni, după ce un avion s-a prăbușit la Bacău, ministrul Mihai Fifor a anunțat că nu se mai ridică de la sol avion de tipul celui prăbușit.

„Deocamdată nu, sunt la sol până când ne lămurim ce s-a întâmplat", a spus Fifor, referitor la incidentul în care a fost implicat un IAR 99 Șoim, conform Agerpres.

Citește și
MIG prăbușir Fetești
Anchetă dificilă în cazul MIG-ului prăbuşit. Prima ipoteză privind cauzele tragediei
VIDEO. Mai multe turiste s-au luat la bătaie după o petrecere. Atenție, imagini care vă pot afecta emoțional!

Este vorba despre aeronavă de tip IAR 99 Şoim cu dublă comandă, din Baza 95 Aeriană „Erou căpitan aviator Alexandru Şerbănescu" de la Bacău, care s-a prăbuşit luni, în jurul orei 13.30, în zona localităţii Nicolae Bălcescu. Totodată, un MIG s-a prăbușit la un miting aviatic, iar un pilot și-a pierdut viața. După aceea, ministrul Apărării Naţionale a declarat că, în prezent, acţiunile de poliţie aeriană în spaţiul românesc, respectiv al NATO, sunt realizate de forţele britanice, cu avioane Typhoon, după ce aparatele MIG.

„După tragedia de săptămâna trecută de la mitingul aviatic, atunci când am pierdut unul dintre cei mai buni piloţi ai Forţelor Aeriene Române, conform procedurilor, pe timpul investigaţiei aparatele MIG rămân la sol. În momentul de faţă, poliţie aeriană realizează partenerii noştri britanici aflaţi la Mihail Kogălniceanu, în speţă cu cele patru aparate Typhoon şi, dacă este nevoie, putem să ne asociem cu aparatele Şoim pe care Forţele Aeriene Române le au", a spus Mihai Fifor, într-o conferinţă de presă la sediul MApN.

Ziua Aviaţiei Române şi a Forţelor Aeriene este sărbătorită, în fiecare an, la 20 iulie, zi în care este prăznuit Sfântului Proroc Ilie Tesviteanul, ocrotitorul spiritual al temerarilor zborului.

Potrivit volumului „Calendarul Tradiţiilor Militare'' (2010), aviaţia militară română a luat naştere în anul 1910, primul avion militar, proiectat de Aurel Vlaicu şi realizat de Arsenalul Armatei zburând la 17 iunie 1910. Un an mai târziu, în 1911, au fost brevetaţi primii ofiţeri ca piloţi, iar în 1912, s-a creat prima şcoală de zbor, urmând ca prima lege de organizare a aeronauticii să apară în 1913, se arată pe site-ul http://www.roaf.ro/.

În 1915, a luat fiinţă Corpul de Aviaţie, aviaţia devenind astfel armă de sine stătătoare. În 1917, a fost înfiinţată Direcţia Aeronauticii din Marele Cartier General român, ulterior Aeronautica română participând la marile bătălii purtate de armata română în sudul Moldovei (Mărăşti, Mărăşeşti şi Oituz).

În anul 1923, s-a înfiinţat Inspectoratul General al Aeronauticii din Statul Major General, în 1932 a luat fiinţă Subsecretariatul de Stat al Aerului din Ministerul de Război, iar la 16 noiembrie 1936 - Ministerul Aerului şi Marinei. În perioada 1941-1945, aviaţia şi artileria antiaeriană române au participat la toate campaniile purtate de armata română în cel de-al Doilea Război Mondial. În 1950, aviaţia militară a primit denumirea de Forţele Aeriene Militare, informează Agerpres.

Între 1951 şi 1960, în dotarea Forţelor Aeriene Române au intrat avioanele cu reacţie, elicopterele, staţiile de radiolocaţie şi rachetele sol-aer, Forţele Aeriene cunoscând, astfel, o etapă importantă de dezvoltare şi de modernizare.

În anul 1977, Forţele Aeriene Militare sunt redenumite, primind numele de Aviaţia Militară, la 1 mai acelaşi an fiind înfiinţat Comandamentul Aviaţiei Militare.

În 1972, aviaţia civilă fusese trecută în subordinea MApN, în subordinea căruia fusese înfiinţat Comandamentul Aviaţiei Civile - TAROM, care şi-a încetat activitatea în 1976, în locul său fiind creat Departamentul Aviaţiei Civile, în cadrul aceluiaşi minister.

Un moment important în acest domeniu l-a constituit participarea, între 14 şi 22 mai 1981, a cosmonautului român Dumitru Prunariu, la misiunea Soiuz-40. Împreună cu Leonid Popov, acesta a realizat experimente ştiinţifice, majoritatea fiind de concepţie românească, cu aparatura realizată în România.

După anul 1989, Forţele Aeriene au cunoscut un amplu proces de reorganizare, astfel că, în 1993, s-a înfiinţat Statul Major al Aviaţiei şi Apărării Antiaeriene, devenit în anul 2000 Statul Major al Forţelor Aeriene, ce are menirea de a coordona apărarea spaţiului aerian al României. 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
”Cea mai sexy fotbalistă din lume” semnează! Unde va juca Alisha Lehmann
”Cea mai sexy fotbalistă din lume” semnează! Unde va juca Alisha Lehmann
Citește și...
Cauza accidentului aviatic din Cuba, în care au murit 110 oameni. Ce a făcut pilotul
Cauza accidentului aviatic din Cuba, în care au murit 110 oameni. Ce a făcut pilotul

Apar primele informaţii despre cauzele tragediei aeriene petrecute în mai 2018 lângă Havana.

Anchetă dificilă în cazul MIG-ului prăbuşit. Prima ipoteză privind cauzele tragediei
Anchetă dificilă în cazul MIG-ului prăbuşit. Prima ipoteză privind cauzele tragediei

Accidentul aviatic de la Feteşti, în urma căruia un pilot militar şi-a pierdut viaţa după ce s-a prăbuşit cu avionul de vânătoare MIG- 21 Lancer, va fi anchetat de Parchetul Militar - Bucureşti.

Variantele de anchetă în cazul MIG-ului prăbușit la Fetești. Epava, ridicată bucată cu bucată
Variantele de anchetă în cazul MIG-ului prăbușit la Fetești. Epava, ridicată bucată cu bucată

Epava avionului de vânătoare MIG 21 Lancer prăbușit la Fetești, în timpul unui miting aviatic, a fost ridicată de anchetatori bucată cu bucată.

Momentul în care avionul MIG a intrat în impact cu solul. Soția pilotului s-a recules la locul tragediei
Momentul în care avionul MIG a intrat în impact cu solul. Soția pilotului s-a recules la locul tragediei

Epava avionului de vânătoare MIG 21 Lancer prăbuşit sâmbătă la Feteşti în timpul unui miting aviatic a fost ridicată duminică de anchetatori, bucată cu bucată.

Momentul în care avionul MIG s-a prăbușit la Fetești. Câmpul a ars pe câteva mii de metri pătrați
Momentul în care avionul MIG s-a prăbușit la Fetești. Câmpul a ars pe câteva mii de metri pătrați

O nouă tragedie aviatică lovește Armata română. Un avion MIG-21 Lăncer s-a prăbușit în timpul unui show aviatic de la Baza Aeriană Fetești, la câțiva kilometri de miile de spectatori.

Recomandări
Finanțele ne asigură că este legal să obțină datele personale, chiar și CNP prin e-factura dar „explorează” și alte variante
Finanțele ne asigură că este legal să obțină datele personale, chiar și CNP prin e-factura dar „explorează” și alte variante

„Protecția datelor cu caracter personal este o necesitate imperativã în era digitalã, în acest sens MF își reitereazã angajamentul ferm de a respecta toate standardele naționale și europene în domeniu”, au subliniat Finanțele, într-un comunicat de presă.

Fraților Tate le-a fost ridicată interdicția de a părăsi România. Vor continua acţiunile pentru a-şi reabilita numele
Fraților Tate le-a fost ridicată interdicția de a părăsi România. Vor continua acţiunile pentru a-şi reabilita numele

Tribunalul Bucureşti a ridicat, vineri, restricţia de circulaţie pentru fraţii Tate în interiorul Uniunii Europene, anunţul fiind făcut de echipa de comunicatori a celor doi.

Valea Oltului, rute ocolitoare recomandate oficial de către CNAIR. Harta cu traseele rutiere pentru șoferi
Valea Oltului, rute ocolitoare recomandate oficial de către CNAIR. Harta cu traseele rutiere pentru șoferi

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat mai multe rute ocolitoare ale Văii Oltului (DN7) pentru perioada în care circulaţia va fi închisă pentru defrişarea versantului.