Variantele de anchetă în cazul MIG-ului prăbușit la Fetești. Epava, ridicată bucată cu bucată
Epava avionului de vânătoare MIG 21 Lancer prăbușit la Fetești, în timpul unui miting aviatic, a fost ridicată de anchetatori bucată cu bucată.
Anchetatorii spun că manevra de ultim moment a pilotului a făcut ca aeronava să se prăbușească la mare distanță de miile de spectatori, evitând astfel o catastrofă. Pentru cauza accidentului sunt luate în calcul mai multe variante: o defecțiune tehnică, o eroare umană ori e posibil chiar ca avionul să fi lovit o pasăre.
În câteva secvenţe dramatice se vede cum avionul de luptă MIG 21 Lancer se apropie de pământ înclinându-se puternic şi loveşte solul, explodând la impact.
Accidentul s-a produs la numai câţiva kilometri de locul în care 4000 de spectatori asistau la spectacolul organizat în Baza Aeriană Borcea. Pentru foştii piloţi care au zburat, la rândul lor, pe avioane de luptă, locotenent comandorul Florin Rotaru este un erou.
General Iosif Bălan, fost pilot militar: "Pilotul nu a respectat procedura de a se salva pe el, ci de a-i salva pe cei de jos. În loc să catapultez,e a tras de avion ca să îl îndepărteze şi atunci a ajus la câţiva kilometri de locul mitigului. S-ar fi putut să se salveze, cu siguranţă, însă a vrut să îi salveze pe cei de jos."
De ce a ajuns locotenent comandorul Rotaru în această situaţie imposibilă? Răspunsul va veni de la comisia de anchetă ajunsă la faţa locului.
Cercetarea la faţa locului a continuat la mai bine de 24 de ore de la prăbuşirea avionului MIG 21 LAncer, iar specilaistii au strâns toate compomentele aeronavei ce vor fi expertizate. Ţinta investigaţiei este motorul avionului care ar putea fi cauza tragediei.
Niciuna dintre ipotezele de lucru nu poate fi deocamdată anulată. Avionul putea avea o problemă tehnică.
Mihai Fifor, ministrul Apărării Naționale: "Niciun aparat nu se ridică de la sol dacă nu este verificat."
Însă, dacă o piesă este aproape de expirarea garanţiei, ea poate ceda atunci când pilotul forţează limitele avionului. O altă variantă este că avionul ar fi lovit o pasăre, situaţie ce nu poate fi prevăzută, sau pilotul să fi făcut o manevră greşită.
Locotenent comandor Florin Rotaru era un pilot cu experienţă, care a strâns peste 600 de ore de zbor la manşa MIG-ului 21 Lancer, fără incidente.
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!