Variantele de anchetă în cazul MIG-ului prăbușit la Fetești. Epava, ridicată bucată cu bucată

Ultimul update: Luni 09 Iulie 2018 14:40
Data publicarii: Luni 09 Iulie 2018 12:42
Categorie: Actualitate

Epava avionului de vânătoare MIG 21 Lancer prăbușit la Fetești, în timpul unui miting aviatic, a fost ridicată de anchetatori bucată cu bucată.

Anchetatorii spun că manevra de ultim moment a pilotului a făcut ca aeronava să se prăbușească la mare distanță de miile de spectatori, evitând astfel o catastrofă. Pentru cauza accidentului sunt luate în calcul mai multe variante: o defecțiune tehnică, o eroare umană ori e posibil chiar ca avionul să fi lovit o pasăre.

În câteva secvenţe dramatice se vede cum avionul de luptă MIG 21 Lancer se apropie de pământ înclinându-se puternic şi loveşte solul, explodând la impact.

Accidentul s-a produs la numai câţiva kilometri de locul în care 4000 de spectatori asistau la spectacolul organizat în Baza Aeriană Borcea. Pentru foştii piloţi care au zburat, la rândul lor, pe avioane de luptă, locotenent comandorul Florin Rotaru este un erou.

General Iosif Bălan, fost pilot militar: "Pilotul nu a respectat procedura de a se salva pe el, ci de a-i salva pe cei de jos. În loc să catapultez,e a tras de avion ca să îl îndepărteze şi atunci a ajus la câţiva kilometri de locul mitigului. S-ar fi putut să se salveze, cu siguranţă, însă a vrut să îi salveze pe cei de jos."

Anchetă în urma prăbușirii avionului MIG, la Fetești. FILMUL evenimentelor soldate cu moartea pilotului

De ce a ajuns locotenent comandorul Rotaru în această situaţie imposibilă? Răspunsul va veni de la comisia de anchetă ajunsă la faţa locului.

Cercetarea la faţa locului a continuat la mai bine de 24 de ore de la prăbuşirea avionului MIG 21 LAncer, iar specilaistii au strâns toate compomentele aeronavei ce vor fi expertizate. Ţinta investigaţiei este motorul avionului care ar putea fi cauza tragediei.

Niciuna dintre ipotezele de lucru nu poate fi deocamdată anulată. Avionul putea avea o problemă tehnică.

Mihai Fifor, ministrul Apărării Naționale: "Niciun aparat nu se ridică de la sol dacă nu este verificat."

Însă, dacă o piesă este aproape de expirarea garanţiei, ea poate ceda atunci când pilotul forţează limitele avionului. O altă variantă este că avionul ar fi lovit o pasăre, situaţie ce nu poate fi prevăzută, sau pilotul să fi făcut o manevră greşită.

Locotenent comandor Florin Rotaru era un pilot cu experienţă, care a strâns peste 600 de ore de zbor la manşa MIG-ului 21 Lancer, fără incidente.

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Momentul în care avionul MIG a intrat în impact cu solul. Soția pilotului s-a recules la locul tragediei

Momentul în care avionul MIG a intrat în impact cu solul. Soția pilotului s-a recules la locul tragediei

VIDEO PROTVPLUS.RO

muncitori resita

Descoperirea făcută de câțiva muncitori din Reșița, care săpau cu un buldoexcavator

Peste 100 de tone de deşeuri plutitoare, strânse din zona barajului Bicaz

Avioanele de luptă F16, cumpărate din Portugalia, cele mai apreciate la Ziua Aviației

S-a sacrificat pentru a nu se prăbuși peste mulțime. Mărturisirea soției pilotului Florin Rotaru

Scandal pentru un sfert din teritoriul României. Guvernul a schimbat prin OUG cum este administrat

Căutat pentru corupție, Elan Schwartzenberg scapă de mandatul de arestare pe numele său

accident, dolj, craiova, fiu judecatori,

Arest la domiciliu pentru fiul de judecători care a provocat accidentul în care i-a murit iubita

”Vânătoarea” vânzătorilor ambulanți de ciuperci. Marfa din piețe, confiscată

Crescători de oi, înșelați cu 110.000 de lei. Trei tineri au luat 700 de animale gratis

A înjunghiat lângă inimă un tânăr care l-a certat că făcea mizerie. Pedeapsa primită

Femeie din Arad, atacată în casă de doi bărbați. Au legat-o și au plecat cu 10.000 de lei

Un bărbat din Iași a vrut să-i dea foc soției, însă a greșit ”ținta”. Cine a fost rănit grav