Unele companii aeriene au început să-i cântărească pe călători înainte de îmbarcare. Care este motivul acestui demers

×
Codul embed a fost copiat

Obezitatea tot mai răspândită devine un factor relevant pentru companiile aeriene. Multe își cântăresc pasagerii înainte de îmbarcare, din motive care țin de siguranta zborului.

Deocamdată, obiectivul este ca pasagerii să fie astfel distribuiți încât aeronava să fie echilibrată.

Zeci de pasageri care cântăresc mai mult decât media pot suprasolicita semnificativ un avion, iar de greutate depind toate calculele de performanță: lungimea pistei, desprinderea, depășirea obstacolelor ori distanțele de aterizare. Acesta e raționamentul care determină tot mai multi operatori aerieni să-i cântărească pe călători înainte de îmbarcare.

Compania finlandeză Finnair a anunțat că își va pune pasagerii pe cântar, cu țelul declarat de a îmbunătăți calculul echilibrului pentru sporirea siguranței zborului. Deocamdată, măsura va fi implementată pe bază de voluntariat si in mod anonim.

„Cântărirea pasagerilor este menită să ne asigure că avionul nu depășeste greutatea maximă pe care o poate suporta înainte de decolare”, au explicat cei de la Finnair.

Citește și
aeroport
În ce situații putem cere despăgubiri de la companiile aeriene și cum procedăm. Compensațiile ajung și la 600 de euro
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Compania nu a oferit explicații suplimentare, dar experții pun această practică pe seama obezității, care ia amploare cu precadere în statele occidentale.

Majoritatea companiilor aeriene de pe continent își fac socotelile plecând de la standardele de greutate medie stabilite de Agenția Europeană de Siguranță a Aviației: 82,2 kilograme pentru barbati si 67,5 kilograme pentru femei. Cifrele sunt însă depășite chiar și în Europa, ca să nu mai vorbim de Statele Unite.

Conform statisticilor guvernamentale, în 2020, 42% din populația adultă americană era considerată obeză. În anii 1960, această cifră era doar de 10%.

Articol recomandat de sport.ro
Fostul star al fotbalului englez, de nerecunoscut | FOTO
Fostul star al fotbalului englez, de nerecunoscut | FOTO
Citește și...
Noile riscuri de siguranţă ale avioanelor Boeing 737 Max creează probleme operatorilor aerieni
Noile riscuri de siguranţă ale avioanelor Boeing 737 Max creează probleme operatorilor aerieni

Companiile aeriene sunt revoltate de dificultăţile producătorului de avioane Boeing de a limita o serie de crize de siguranţă, după ce ușa unui aparat de zbor al companiei Alaska Airlines s-a desprins în aer, transmite Reuters.

În ce situații putem cere despăgubiri de la companiile aeriene și cum procedăm. Compensațiile ajung și la 600 de euro
În ce situații putem cere despăgubiri de la companiile aeriene și cum procedăm. Compensațiile ajung și la 600 de euro

Zboruri anulate, întârziate ori bagaje pierdute. Sunt probleme tot mai des întâlnite, în special pe timpul verii, când și numărul zborurilor este mai mare.  

„Pactul verde european”. Companiile aeriene vor plăti, în următorii patru ani, mai mult pentru emisiile de carbon
„Pactul verde european”. Companiile aeriene vor plăti, în următorii patru ani, mai mult pentru emisiile de carbon

În următorii patru ani, toate companiile aeriene din zona Euro vor plăti mai mult pentru emisiile de carbon. Asta prevede noul „Pact Verde”, care a fost modificat și urmează să fie aprobat de Parlamentul European.

După ce au făcut concedieri masive în pandemie, companiile aeriene fac angajări. Întârzieri uriașe pe Aeroportul Otopeni
După ce au făcut concedieri masive în pandemie, companiile aeriene fac angajări. Întârzieri uriașe pe Aeroportul Otopeni

Încercaţi să nu vă enervaţi dacă intenționați să călătoriți cu avionul în perioada următoare, inclusiv de sărbători. După 2 ani de pandemie, industria aviației nu și-a revenit.

Inteligența artificială știe cât de mult suntem dispuși să plătim pentru zboruri înainte de a face acest lucru
Inteligența artificială știe cât de mult suntem dispuși să plătim pentru zboruri înainte de a face acest lucru

Înarmată cu o mulțime de date, inteligența artificială devine un instrument important pentru companiile aeriene pentru a găsi tarifele ideale pentru pasageri, ajutându-le să obțină cât mai multe venituri posibil, scrie Bloomberg.

Recomandări
Economia Rusiei este „atât de afectată de războiul din Ucraina, încât nu-și poate permite nici să câștige și nici să piardă”
Economia Rusiei este „atât de afectată de războiul din Ucraina, încât nu-și poate permite nici să câștige și nici să piardă”

Economia Rusiei nu își poate permite să câștige sau să piardă războiul din Ucraina, spune un specialist în domeniu. Asta pentru că Rusia nu poate să suporte costurile de reconstrucție și securizare a Ucrainei.

Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă
Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă

Clasa politică din România, „care ne-a adus pe primul loc în clasamentele de corupție ale Europei”, a furat în ultimii 34 de ani sume “înspăimântătoare”, cu care am fi putut construi 400 de spitale de top, 600 de școli și 1700 km de autostradă.

România, evitată de transportul de arme americane către Ucraina. Traseul-surpriză ales în detaliu de SUA prin Europa
România, evitată de transportul de arme americane către Ucraina. Traseul-surpriză ales în detaliu de SUA prin Europa

Pentagonul pregătește mult timp livrările de muniție către Ucraina, iar armele americane au un traseu bine stabilit prin Europa pentru a ajunge în posesia trupelor ucrainene.