„Pactul verde european”. Companiile aeriene vor plăti, în următorii patru ani, mai mult pentru emisiile de carbon

×
Codul embed a fost copiat

În următorii patru ani, toate companiile aeriene din zona Euro vor plăti mai mult pentru emisiile de carbon. Asta prevede noul „Pact Verde”, care a fost modificat și urmează să fie aprobat de Parlamentul European.

Este vorba despre strategia prin care Europa vrea să devină, în 2050, primul continent care nu afectează clima. Economiștii spun că, în final, costurile suplimentare pe care le vor plăti companiile aviatice se vor regăsi în prețul biletelor.

Pregătiți pentru 55” se numește pachetul legislativ care urmează să fie adoptat de Parlamentul și Consiliul European și care va intra în vigoare imediat după aceea. Toate companiile aeriene care zboară în spațiul Uniunii trebuie să-și reducă emisiile de carbon cu 55% până în anul 2030.

Roxana Bojariu, climatolog ANM:Înainte de Covid, emisiile de carbon ale companiilor aeriene erau de un miliard de tone de CO2 anual ce înseamnă 2,4% din totalul emisiilor de carbon la nivel global. Dacă am vorbi de o țară, ar fi pe locul 5 în lume ca nivel de poluare. Dacă se continua așa, temperatura globală va crește până în 2050 cu 0,1 grade. Poate credeți că nu e mult, dar orice zecime contează când vorbim de secetă sau de incendii de pădure”.

Ca să țină sub control emisiile de carbon, Europa are un sistem de tranzacționare cu certificate, elaborat încă din 2005. Comisia Europeană impune un nivel maxim de emisii de carbon, corespunzător unui număr limitat de certificate. De exemplu, un certificat dă dreptul să spunem unei fabrici să polueze cu o tona de CO2 pe an. Dacă poluează mai mult, riscă amenzi usturătoare. În prezent, sectorul aviatic beneficiază și de certificate gratuite care, potrivit noului acord, vor fi eliminate treptat până în anul 2026.

Citește și
Tesla
Secretul Tesla. De unde vine profitul net al producătorului auto
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Acordul prevede, de asemenea, sprijin financiar pentru companiile aeriene care utilizează combustibili care nu emit dioxid de carbon. Specialiștii financiari cred, însă că până să devină mai puțin poluante, companiile aeriene vor modifica rutele și prețul biletelor.

George Vulcănescu, analist economic:O companie de avioane, să schimbe modelul de avion nu poate, să-i schimbe motorul nu poate, tot ce poate să facă e să-și reconsidere traseele, să-și eficientizeze activitatea în așa fel încât să transporte același număr de pasageri, într-un mod mai eficient. Nu e o chestie simplă. În final, totul va ajunge la buzunarul clientului”.

Pactul verde european prevede și interzicerea de la comercializare a autoturismelor care emit CO2 începând cu 2035.

Articol recomandat de sport.ro
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
Citește și...
Britanicii au inaugurat primul hotel din lume fără emisii de carbon
Britanicii au inaugurat primul hotel din lume fără emisii de carbon

Un hotel proaspăt deschis în capitala Regatului Unit se laudă că este primul din lume cu emisii zero de carbon.

Secretul Tesla. De unde vine profitul net al producătorului auto
Secretul Tesla. De unde vine profitul net al producătorului auto

Compania Tesla a încheiat pentru prima dată un an pe verde în 2020 dar nu din cauza vânzărilor către clienții săi, scrie CNN.

Cum arată școlile din Danemarca, unde elevii merg la ore din plăcere. Diferențele față de România
Cum arată școlile din Danemarca, unde elevii merg la ore din plăcere. Diferențele față de România

România îşi ţine elevii - 2,5 milioane - în clase cu un aer îmbâcsit şi emisii de dioxid de carbon care le dau copiilor dureri de cap şi le diminuează capacitatea de învăţare.

Cum arată pantofii realizați din mușchi și PET-uri reciclate sau gențile din coji de mere
Cum arată pantofii realizați din mușchi și PET-uri reciclate sau gențile din coji de mere

Industria modei este una dintre cele mai poluante din lume. Unele studii spun că produce mai multe emisii de dioxid de carbon decât industria aviatică şi cea maritimă la un loc.

Gestul neașteptat al familei princiare din Monaco pentru activista Greta Thunberg
Gestul neașteptat al familei princiare din Monaco pentru activista Greta Thunberg

Greta Thunberg, adolescenta activistă împotriva încălzirii globale, se îndrepta către New York la bordul unui velier de cursă, fără emisii de carbon, condus de către un membru al familiei princiare din Monaco.

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

UE avertizează: Un tir cu rachetă intercontinentală rusă în Ucraina ar
UE avertizează: Un tir cu rachetă intercontinentală rusă în Ucraina ar "marca o escaladare clară" din partea lui Putin

Un tir cu rachetă intercontinentală a Rusiei împotriva Ucrainei ar "marca o escaladare clară" din partea lui Vladimir Putin, a apreciat joi un purtător de cuvânt al Comisiei Europene, citat de AFP.