După ce au făcut concedieri masive în pandemie, companiile aeriene fac angajări. Întârzieri uriașe pe Aeroportul Otopeni
Încercaţi să nu vă enervaţi dacă intenționați să călătoriți cu avionul în perioada următoare, inclusiv de sărbători. După 2 ani de pandemie, industria aviației nu și-a revenit.
Din cauza lipsei de personal, zborurile au întârzieri, iar în unele cazuri, companiile aeriene își anulează cursele. Cele mai mari probleme sunt în zona de îmbarcare, unde se formează cozi. În continuare, autoritățile le recomandă pasagerilor să meargă cu 3 ore înainte de îmbarcare.
Aproape un million de pasageri au ajuns pe aeroportul din Otopeni în luna octombrie a acestui an. Cei mai mulţi au stat la coadă.
Cele mai mari probleme rămân în zona de check-in, unde deficitul de personal este mare. Practic în perioada pandemiei au avut loc concedieri masive, oamenii au fost nevoiți să se reorienteze, iar acum nu a venit nimeni în loc. Companiile de handling au pierdut cu sutele, iar angajările făcute în ultimul an sunt doar o picătură într-un ocean.
În ultima săptămână, pe aeroportul din Otopeni, 226 de zboruri au înregistrat întârzieri mai mari de 60 de minute. Pentru 70 la sută dintre acestea, companiile aeriene au raportat drept cauză rotația aeronavelor sau lipsa echipajului. Au fost și zboruri anulate, 6 la număr, asta din cauza unor probleme tehnice, dar și a unei greve care a avut loc pe anumite aeroporturi, cu destinația Italia.
La nivel european, media zborurilor anulate a fost de 6 la sută, iar reprezentanții aeroporturilor spun că situația nu se va schimba în bine curând. Asta deşi perioada de control a personalului a fost redusă de la 3 luni, la 45 de zile la cererea autorităţilor europene. Sunt însă și alte probleme.
David Ciceo, directorul Aeroportului Avram Iancu din Cluj-Napoca: „Un motiv important este întârzierea în livrarea de aeronave noi și la Boeing şi Airbus , multe companii aeriene s-au bazat că vor fi livrate aeronave.”
Companiile aeriene susțin că fac angajări, dar tot nu au personal suficient. Ryanair, de exemplu, caută ingineri , mecanici de aviație sau personal pentru logistică, în timp ce WIZZ AIR a angajat peste 300 de oameni numai din România, inclusiv piloți. Operatorul are nevoie de personal de lucru pe aeroportul din Otopeni și pe cel de la Suceava.
Andras Rado, Senior Cabin Crew Recruitment Manager, Wizz Air: „Vedem că este un deficit de personal în industrie și vom face tot ce ține de noi să recrutăm și mai mulți oameni din România.”
În schimb, TAROM este într-un proces de restructurare, conform planului cerut de Comisia Europeană. Singurele angajări făcute au fost în zona tehnică, deşi operatorul de stat are nevoie și de piloți.
Marius Popescu, purtător de cuvânt TAROM: „Singurele angajări pe care noi le operăm la ora actuală sunt la direcția operațiuni zbor , şi ne referim la piloți pentru aeronavele ATR și copiloți pentru aeronavele Airbus, dar nu vorbim de angajări cu o durată nedeterminată , ci de o durată determinată.”
Pe de altă parte, pandemia, războiul din Ucraina și criza din energie au scumpit biletele de avion şi cu 40 la sută.
Traian Bădulescu, consultant turism: „Probabil că nu vom mai avea acele oferte ultra speciale mai ales la companiile low-cost – 1 euro, 10 euro zborul , dar depinde foarte mult și de perioada în care rezervi.”
Pentru că a scăzut cererea au dispărut anumite destinaţii. De exemplu, Tarom nu mai zboară la Barcelona şi Viena.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: companii aeriene, angajari, personal,
Dată publicare:
28-10-2022 19:16