Ultima porțiune a Autostrăzii A Zero intră în lucru: 18 km care vor facilita legătura între sudul și nordul Capitalei
Au început lucrările pe ultimul șantier al Autostrăzii A Zero, drumul de mare viteză care înconjoară Capitala.
Cu o mobilizare bună, constructorul ar trebui să termine cei 18 kilometri în următorii doi ani.
Porțiunea este importantă pentru că va permite accesul dinspre localitățile din sudul și nordul Capitalei spre Aeroportul Otopeni ori pe Drumul Național 1.
Din cei 100 de kilometri cât va avea în total autostrada de centură a Capitalei, acum se circulă pe jumătate.
Cu echipe de muncitori grupate în cele mai importante puncte ale șantierului, constructorul a dat startul lucrărilor pe cel mai întârziat lot al Autostrăzii A Zero.
Traseul Lotului 1 Nord începe la Dragomirești, se termină la Corbeanca și va tranzita localitățile Buftea, Mogoșoaia din județul Ilfov, dar și localitățile Joița și Săbăreni din Giurgiu.
Practic, cei din sud care merg spre Aeroportul din Otopeni nu vor mai fi nevoiți să intre prin București sau pe actuala Centură.
Doi ani au la dispoziție constructorii să termine ultimul lot de autostradă de pe A Zero. Sunt două intersecții importante în zona Chitila și încă una la Mogoșoaia. Porțiunea are în total 18 km și va face legătura între Autostrada A1 București - Pitești și DN1.
Tronsonul va avea pasaje ori poduri peste calea ferată, râul Colentina, râul Dâmbovița și peste Drumul Național 1.
Șofer: „Cât mai repede posibil să fie, că vedeți ce e aici. Toată lumea, ne chinuim în fiecare zi să ajungem unde avem nevoie”.
Tot în zona de nord a autostrăzii A Zero, muncitorii au avansat pe celelalte segmente. Lucrările la cea mai dificilă porțiune - podul peste lacul Cernica, arie protejată, și cele la un pasaj peste calea ferată au ajuns la un stadiu de peste 30%.
Alți 13 km de șosea de mare viteză sunt în lucru pe inelul Nordic al Autostrăzii A Zero. Porțiunea, împărțită în două segmente, este importantă pentru că la final se va uni cu drumul spre mare și îi va scăpa pe șoferi de aglomerația de pe actuala centură.
Autostrada va ocoli localitățile Pantelimon, Cernica, Brănești sau Fundeni, zone care s-au dezvoltat enorm în ultimii ani, unde au fost ridicate cartiere rezidențiale, depozite sau centre comerciale.
Dacă se păstrează ritmul actual de lucru, șoseaua ar putea fi gata înainte de termen, spun autoritățile. Cei care locuiesc în nordul Capitalei vor putea ajunge mai repede la mare sau la Aeroportul Otopeni.
Irinel Scrioșteanu, secretar de stat, Ministerul Transporturilor: „Pe nord, până la sfârșitul anului, vom avea de la DN1, din zona Balotești - Corbeanca, până la A2 București - Constanța, totul în trafic!”.
Mai rapid vom vedea însă o nouă inaugurare de pe inelul sudic al autostrăzii. Singura bucată lipsă care leagă A1 de A2 ar urma să fie gata la finalul lunii aprilie, a anunțat antreprenorul.