Ucraina își poate trimite de acum cerealele în România pe calea ferată. CFR Infrastructură a reparat linia din portul Galați
Ucraina își poate trimite de acum cerealele în România pe calea ferată și de aici mai departe spre țările care au nevoie de ele.
CFR Infrastructură a reușit să repare linia cu ecartament larg din portul Galați, abandonată în ultimii 30 de ani. Din portul de pe Dunăre, mărfurile ucrainene vor fi preluate de nave fluviale și martime.
Trenurile care aduc marfă din Ucraina au început, de vineri, să circule pe calea ferată cu ecartament larg care leagă vama Giurgiulești de portul din Galați.
Tronsonul dintre Zona Liberă Galați și docuri, adică o bucată de trei kilometri și jumătate, fusese lăsat în paragină în ultimii aproape 30 de ani. Lucrările de refacere au durat o lună și au constat, printre altele, în înlocuirea a peste o mie de traverse.
Marcela Costea, director general Administrația Porturilor Dunării Maritime: „Trenurile care vor veni din Ucraina încărcate cu cereale au un front de operare în zona silozului Anghel Saligny, un front de operare de șapte vagoane. Astfel mărfurile, cerealele pot fi descărcate în acest depozit și încărcate pe barje, pe o linie de transport pe benzi.”
În portul din Galați, în fiecare oră, vor putea fi golite câte două vagoane, fiecare cu o încărcătură de 40 de tone. Se încearcă în acest fel, evitarea aglomerației de pe șosele.
La punctul de frontieră Giurgulești, pe unde vin cerealele din Ucraina, coloana de camioane are peste cinci kilometri.
Bărbat: „Să fie vreo 15-16 ore. Dacă om trece deseară ar fi bine.”
Bărbat: „Acum la 5 fac 24 de ore.”
Bărbat: „Vai de mine, 4-5 zile. Și mai stă și în partea cealaltă în Ucraina, 2-3 zile.”
CFR Infrastructură lucrează acum și la refacerea unei porțiuni a linei de cale ferată dintre Portul Galați și linia comercială de trenuri.
Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați: „Se mobilizează să refacă partea de cale ferată de la depozit spre partea de cale ferată de transport astfel încăt să se poată face transportul cerealelor din Ucraina și pe cale ferată cu ecartament îngust spre țările din Uniunea Europeană.”
Lucrările de refacere a tronsonului de cale ferată cu ecartament larg din Galați au fost terminate cu o lună mai devreme decât era estimat. Pentru asta au fost aduși muncitori din Adjud și Buzău.