Traficul aerian deasupra României a crescut simțitor, pentru că avioanele ocolesc Ucraina
Tot mai multe companii aeriene au luat decizia radicală de a ocoli Ucraina, în contextul internațional tensionat. Nici peste o bună parte din Marea Neagră nu se mai zboară, din cauza exercițiilor militare începute de ruși, în zonă.
Prin urmare, multe zboruri au fost rerutate pe deasupra României, iar controlorii noștri de trafic veghează cerul tot mai aglomerat.
Rerutarea curselor aeriene se vede cel mai bine pe o hartă a unui portal de monitorizare a zborurilor în timp real. Acum, pe deasupra Ucrainei zboară în mare parte avioanele care decolează de acolo, ori aterizează. Nici spațiul de deasupra Mării Negre nu mai este considerat sigur. Chiar autoritățile de la Kiev au recomandat evitarea rutelor aeriene care traversează această zonă, din cauza manevrelor militare pe care Rusia le va desfășura aici până la sfârșitul săptămânii. Astfel, cerul României a devenit din ce în ce mai aglomerat, tendință confirmată de controlorii noștri de trafic.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Cosmin Mircea, director Direcția Regională București – ROMATSA: „În ultimele trei zile am constatat o uşoară creştere... monitorizăm în permanenţă ... avem resursele necesare, capacitatea să facem față oricărei modificări de trafic".
Potrivit Eurocontrol, în 8 februarie au survolat România peste 900 de avioane. În 13 februarie au fost înregistrate însă peste 1200 de curse.
Măsurile sunt doar de precauție
Decizia companiilor aeriene de a ocoli spațiul ucrainean a fost luată ca măsură de precauție într-o regiune în care tensiunile pot escalada în orice clipă. Cu atât mai mult cu cât există un precedent nefericit. În 2014, la scurt timp după declanșarea conflictului ruso-ucrainean, o aeronavă de pasageri a companiei Malaysia Airlines, care zbura de la Amsterdam la Kuala Lumpur, a fost doborâtă deasupra Ucrainei cu o rachetă sol-aer trasă de rebelii pro-ruși. 298 de oameni nevinovați aflați în avion au murit atunci. Acum, pentru a evita orice pericol, compania olandeză KLM și-a suspendat deja toate zborurile spre Ucraina, iar Lufthansa a anunțat că intenționează să ia aceeași măsură în scurt timp. În acest context agitat, potrivit presei de la Kiev, oligarhii ucraineni se grăbesc să fugă din țara aflată în pragul războiului. Cel puțin 20 de avioane private au decolat ieri de la Kiev către destinații mai liniștite, scriu jurnaliștii ucraineni.
Creșterea numărului de zboruri din spațiul aerian românesc este departe de a afecta activitatea controlorilor de trafic de aici de la Romatsa, pentru că traficul era oricum mai redus din cauza pandemiei. Ca să vă faceți o idee, în acest moment pe deasupra României zboară cu 25% mai puține aeronave ca înainte de pandemie.