Studiu: Românii vor mai întâi să se odihnească şi apoi să-şi vadă de viaţa personală şi cea profesională
Odihna este factorul cel mai important pentru calitatea vieţii românilor, fiind urmată de echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională, relevă studiul anual CIPRA realizat alături de Reveal Marketing Research.
În context, este esenţial să se acorde importanţă mai mare unor aspecte adesea neglijate, precum hobby-urile, vacanţele sau activităţile de dezvoltare personală, întrucât acestea sunt determinante pentru a obţine satisfacţie şi confort pe termen lung.
Potrivit unui comunicat din răspunsurile participanţilor la studiu reiese că, în topul activităţilor de dezvoltare personală preferate, vizionarea de podcasturi a înregistrat o creştere semnificativă faţă de anul trecut, aceasta situându-se pe prima poziţie (menţionată de 49% dintre respondenţi în 2024, comparativ cu 38% în 2023).
Pe locul al doilea se află lecturarea cărţilor de dezvoltare personală, cu 47% în 2024, faţă de 45% anul trecut, aceasta fiind preponderent opţiunea persoanelor din categoria de vârstă 55-65 de ani. În aceeaşi secţiune au fost menţionate, cu procente mai mici, cursurile şi specializările profesionale (19%), coachingul/consilierea (10%)şi mersul la psiholog (9%).
Întrebaţi despre activităţile preferate în timpul liber, 68% dintre respondenţi au menţionat plimbările în natură, urmate de mersul la cumpărături (54%) şi de citit (41%).
39% dintre respondenţi merg la cinema sau se uită la filme acasă, 38% se văd cu prietenii, 29% practică un hobby, precum sport, pescuit, dans, pictură sau gastronomie, 25% ies la restaurant/bar/club, iar 17% se relaxează cu activităţi de răsfăţ (masaj, spa, manichiură).
Totodată, dorinţa de a se organiza mai bine, astfel încât să aibă mai mult timp liber, a fost menţionată anul acesta de un număr semnificativ mai mare de respondenţi (52%, comparativ cu 44% în 2023), ca factor de echilibru între viaţa personală şi cea profesională, fiind urmată de: curajul de a face schimbări care să le îmbunătăţească viaţa (44%), mai mult timp pentru pasiuni (42%), mai multe vacanţe (41%), viaţă socială mai activă (37%), investiţia în activităţi de dezvoltare personală (36%), ajutorul specializat, precum terapie, coaching, mentoring (17%).
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 24-30 mai 2024 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban şi rural, utilizatori de internet. Mărimea eşantionului a fost de 1.008 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.