Studenții care termină facultatea vor să-și facă afaceri. Unii se gândesc chiar la domeniul roboticii
Mai bine de o treime dintre studenții români vor să-și deschidă o afacere chiar din timpul universității. Cei mai mulți dintre ei au văzut pandemia de coronavirus ca o oportunitate.
Ideile de business au legatură, bineînțeles, cu sectorul medical sau cu afacerile în online. Și Robotica este un segment luat în considerare de tineri.
Ruxandra este masteranda la Universitatea Ovidius și vrea să folosească inteligența artificială în secțiile de pediatrie din spitalele românești. Nu este la prima afacere. Are deja un automat inteligent de la care poți să cumperi flori.
Ruxandra, masteranda Universitatea Ovidius Constanța: „Conceptul presupune că la o secție de pediatrie la internare fiecare copilaș să primească un ceas intelligent care prin intermediul senzoilor să citească temperatura corpului, oximetria să transmită într-un server către o cameră de gardă, iar în cazul în care ceva nu este în regulă are un buton de alarmă și cheamă medicul.”
La cei 22 de ani ai săi, Simona se vede și ea antreprenoare. Tot domeniul medical este cel pe care l-a ales.
Simona Vancu: „Robotelul va transporta și probele biologice de la pacient la laborator. În calitate de viitor medic clar va fi nevoie să mă angajez, dacă voi avea șansa și posibilitatea aș dori să mă dezvolt în acest domeniu și să deschid ceva personal.”
39% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani vor să-și deschidă o afacere chiar din timpul facultății, arată un barometru Insight PulseZ. Deși fetele par mai curajoase, în top conduc băieții cu 2 procente.
Studentă: „În urma școlii mă gândesc să îmi deschid și o afacere. Îmi doresc să le fac pe ambele să fiu și angajată, dar să fac și ceva pentru mine personal.”
Studentă: „Plănuiesc să mă dezvolt pe viitor pe partea asta și să învăț să creez lucruri pe care pe care să le pot vinde mai departe.”
Sociologii susțin că tinerii văd propriile afaceri nu doar ca investiții în propria persoană, ci și ca experiență pentru primul lor loc de muncă.
Raluca Matei, conferențiar universitar: „Acești tineri măcar pleacă cu o întrebare. Eforturile pe care le-am depus îmi permit să îmi dezvolt proria afacere, dar deopotrivă îmi permit să am și un job stabil.”
Conform studiului 16% dintre tinerii români cu vârsta cuprinsă între 16 și 24 de ani se visează direct angajați la o companie și nu antreprenori.
legătură, bineînțeles, cu sectorul medical sau cu afacerile în online. Și Robotica este un segment luat în considerare de tineri.