”Speed Marathon” 2019. Tânără prinsă cu 122 km/h. Replica ironică dată polițistului
Poliţiştii din toată Europa, aşadar şi de la noi, continuă raziile, pentru a-i amenda, în special, pe cei care circulă cu viteză.
În toate localităţile din ţară are loc operaţiunea botezată "Speed Marathon". Timp de 24 de ore, toate cele 450 de radare de la rutieră sunt active pe şosele.
Agenţii au dat deja sute de amenzi, inclusiv pentru 200 de km, pe oră. Nu este singura metodă care ar putea să le mai tempereze unora avântul. La nivelul instituţiilor europene, s-a ajuns la un acord provizoriu, ca din 2022 toate maşinile noi să fie dotate cu funcţia de limitare a vitezei.
Viteza este factorul principal în producerea unor accidente rutiere grave. Ca să îi descurajeze pe cei care apasă până la limită pedala de acceleraţie, poliţiştii din întreaga Uniune au pornit o acţiune maraton.
De exemplu, radarul instalat la o ieşire din Bucureşti a surprins în trafic foarte mulţi şoferi grăbiţi.
Polițist: ”122 km/h ați avut, limita de viteză fiind de 70. Din cauza vitezei, era să intrați și în parapet.”
Tânără: ”Nu, din cauza dumneavoastră era să intru.”
Acțiunea este coordonată de rețeaua polițiilor rutiere europene
Întreaga acţiune este coordonată de TISPOL, reţeaua poliților rutiere din Europa.
Georgian Drăgan, purtătorul de cuvânt a IGPR; "Au fost date sute de amenzi, au fost reţinute permise. Din cauza vitezei, anul trecut au fost înregistrate 1300 de accidente"
Dar pentru că aparatele radar nu sunt suficiente ca să îi sperie pe cei în culpă, Parlamentul European vrea ca din 2022, toate maşinile noi să fie dotate obligatoriu cu funcţia de limitate a vitezei. Aceasta dotare citeşte cu ajutorul unei camere semnele de circulaţie şi în acest fel fixează viteza.
Şofer: "Intrăm într-o localitate, avem 50 de km/h. vedeţi, deja s-a schimbat la 50 de km/h. Dacă vreau să depăşesc, mă avertiseaza. Se aude acest sunet. Dacă apăs tare îşi dă seama că este o urgenţă, mă lasă să accelerez."
Dudley Curtis, European Transport Safety Council: "Este o tehnnologie de asistentă, tot şoferul rămâne în control. Dacă mai multe maşini ar fi dotate cu această tehnologie, ar putea fi salvate 20% dintre victimele accidentelor rutieră. Impactul este uriaş, că cel adus de introducerea centurilor de siguranţă."
O altă funcţie pe care Parlamentul European vrea să o introducă la toate maşinile noi este oprirea de urgenţă. Când un pieton apare în faţa maşinii, camera şi senzorul de pe bord sesizează obstacolul, iar maşina se opreşte imediat, fără ca şoferul să mai pună piciorul pe frâna.
Aceste funcţii ar putea să devină obligatorii pentru toate modele de maşini noi scoase pe piaţa din 2022, doar dacă Parlamentul European îşi va menţine poziţia şi va vota un acord definitiv.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!a
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Sursa: Pro TV
Etichete: parlamentul european, viteza, politia rutiera, radar,
Dată publicare:
03-04-2019 18:37