Șoferi băuți și probleme tehnice. Pericolele găsite de polițiști pe șoselele din România
După cel mai grav accident din ultimii ani, în care au murit 10 oameni, polițiștii au pornit o campanie și îi verifică riguros pe șoferii de microbuze și camioane.
Au găsit de la prima oră a dimineții mai mulți șoferi băuți în trafic, dar și mașini de mare tonaj cu probleme tehnice serioase, care reprezentau un pericol pe șosele.
Deşi trasnporta o încărcătură grea, un şofer profesionist conducea pe străzile din Capitală sub influenţa băuturilor alcoolice.
Nu a fost singurul. În doar 4 ore, au fost depistat alţi doi şoferi în aceeaşi situaţie. La cei care transportau persoane, poliţiştii au găsit alte probleme. Iar unele maşini aveau nevoie de reparaţii serioase.
La o maşină, geamurile din spate au fost înlocuite cu plăci de plastic.
În prima jumătate a acestui an, RAR a verificat peste 33.000 de maşini. La peste jumătate dintre ele, inspectorii au găsit deficienţe majore şi periculoase, de exempli la semnalizare, frâne şi direcţie. Dintre aceste maşini, 1.700 au fost catalogate ca fiind un pericol public.
Şoferii de camion şi de microbuze sunt în atenţia poliţiştilor după accidentul de acum două săptămâni în care un TIR s-a izbit de un microbuz. Zece oameni au murit.
În afară de acest accident, în comunităţile online, şoferii de plâng de agresivitatea şi nepăsarea conducătorilor profesionişti. Un exemplu este un filmuleţ surprins de camera de bord dintr-o maşină în care se vede cum şoferul unei dube taie benzile într-un sens giratoriu.
Poliţiştii verifică în aceste zile şi dacă şoferii sunt odihniţi şi folosesc corect tahograful.
Reporter: Care este recordul dumnevoastră de ore de condus?
Șofer: Înainte să intre aceste reguli cu tahograful, conduceam 20, 30 de ore.
Reporter: Se mai poate păcăli tahograful?
Șofer: S-a mai putut păcăli sistemul.
Raziile vor continua întreaga săptămână în toată ţara.