Șine cârpite, poduri prăbușite și soluții încropite. ”România sare de pe șine”, duminică, la PRO TV
Duminică, de la ora 18.00, în emisiunea ”România, te iubesc”, de la PRO TV, Paul Angelescu ne prezintă situația rușinoasă a transportului feroviar din România.
Șine cârpite, poduri prăbușite și soluții încropite. România sare de pe șine.
Avem rețeaua feroviară cu cea mai scazută viteză de pe continent, cu sute de restricții de viteză și cu peste 1.000 de puncte periculoase pentru traficul feroviar.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
2021 a fost desemnat Anul European al Căilor Ferate de către Uniunea Europeană, însă, în Romania, momentul aniversar ne prinde cu o rușinoasă listă de probleme cronice.
În Occident, trenul este un mijloc de transport eficient, convenabil și puțin poluant. În România trenurile au printre cele mai scăzute viteze de pe continent. Ajungem să circulăm pe șine din anii 50 cu trenuri fabricate în perioada interbelică.
În 2021, România are porțiuni de coridor european unde viteza este restricționată la …5 km/h! Potrivit celui mai recent raport al Băncii Mondiale, România este sub Moldova, Bulgaria, Ungaria sau Polonia la eficiența transportului pe calea ferată.
În 2020 trenurile de călători au circulat cu o viteză medie de 44 km/h, mai încet decât în timpul perioadei comuniste. Marfarele, care ar trebui să scoată tir-urile de pe șoșelele aglomerate, circulă cu o viteză medie de 17 km/h.
“Mai încet decât merg eu pe bicicletă” - a rezumat șefa unei mari uzine auto din România.
Compania trimite cu trenul, la export, 70% din mașinile pe care le produce la Craiova.
România are una dintre cele mai vaste rețele feroviare din Europa, aproape 20.000 de kilometric. Doar că 70% din rețea este scadentă la revizii.
CFR nu are capacitatea de a pune șină nouă nici măcar în locurile unde trenurile au deraiat din cauza șinelor vechi. Pe întreaga rețea feroviară sunt peste 1100 de puncte periculoase și aproape 400 de restricții de viteză.
CFR spune că degradarea este atat de mare încât “singura măsură aflată în prezent la dispoziția CFR SA este reducerea vitezelor maxime de circulație prin introducerea de restricții de viteză.”
România sare de pe șine. Un reportaj realizat de Paul Angelescu, duminică, ora 18:00, la ”Romania, te iubesc”!
Sursa: Pro TV
Etichete: tren, CFR, Romania te iubesc, feroviar, transport,
Dată publicare:
05-05-2021 17:19