Se înmulțesc problemele cu zborurile companiei Wizz Air. Unde pot depune reclamații pasagerii români
În plin sezon al vacanțelor se înmulțesc problemele cu zborurile. Doar din București, în ultima săptămână, 400 de avioane au avut întârzieri și câteva zeci au fost anulate, potrivit Aeroportului Otopeni.
Ministerul Economiei a cerut sprijin la nivel european în privința unei companii aeriene care are multe astfel de probleme, iar pasagerii cu zboruri anulate sau întârziate pot depune reclamații la centrul european al consumatorilor din România.
Pasagerii unui zbor din Bologna spre București au avut de așteptat mai mult de 20 de ore. Compania a anunțat întârzieri repetate, iar oamenii au primit doar vouchere de patru euro.
Pasageră: „10 ore în aeroport, 5 ore de somn, cărat bagaje, du-te încolo, așteptă, stres că nu știi ce se întâmplă. Sunt multe familii cu copii, oameni în vârstă”.
În aceeași zi, un zbor din Londra, tot al companiei Wizz Air, a fost reprogramat în repetate rânduri, iar unul dintre pasageri ne-a transmis că nu au primit nici cazare, așa cum ar trebui.
Wizz Air transmite că, în astfel de perioade de vârf, la fel ca alte companii aeriene, se confruntă cu diverse perturbări operaționale, care au dus la întârzieri și anulări nedorite. Pasagerii sunt sfătuiți să verifice site-ul și aplicația.
Numărul de reclamații pentru compania Wizz Air este tot mai mare, inclusiv la consulatele din alte țări, susține ministrul Economiei. Aflat la o reuniune în Spania, oficialul a cerut sprijinul privind problemele Wizz Air comisarului european cu atribuții privind Protecția Consumatorului, Didier Reynders.
Radu Oprea, ministrul Economiei: „Din câte știu de la Protecția Consumatorului din România, au constat că nu există un reprezentant în România și, în aceste condiții, noi nu putem aplica amenzi. Comisarul ne-a promis că ne sprijină în această chestiune”.
Comisarul european le-a transmis pasagerilor români să ceară sprijin prin Centrul European al Consumatorilor din România. Reclamația poate fi depusă online pe site-ul Centrului European al Consumatorilor de la noi - eccromania.ro. Reclamantul trebuie să fie cetățean român și compania aeriană trebuie să aibă sediul în alt stat european. Trebuie să introducem datele personale și să descriem pe scurt ce s-a întâmplat. Putem atașa și documente. Teoretic, răspunsul ar urma să vină în cel mult zece săptămâni.
De la începutul anului, centrul din România a înregistrat doar 3.000 de reclamații, iar cele mai multe se referă la transportul aerian. Aproximativ 500 sunt la adresa companiei Wizz Air.
Ramona Colea, reprezentanta unei companii pentru obținerea despăgubirilor: „De teamă că nu se va rezolva, foarte mulți pasageri renunță. Sunt companii care din setări, aceasta este procedura standard, să nu răspundă și să ignore”.
Oficial, în cazul anulării sau amânării unui zbor, pasagerii pot primi compensații de până la 600 de euro. În cazul în care procesul pare greoi, pagubiții pot apela și la firme specializate pentru obținerea despăgurbirilor.