Scade interesul pentru social media. Companiile caută soluții disperate

social media
Shutterstock

Oamenii au început să stea mai puţin pe Facebook şi pe alte platforme de socializare în ultimii ani, o tendinţă care ar trebui să creeze îngrijorare în rândul unor companii precum Meta.

Conform unui studiu realizat de Financial Times cu participarea a 250.000 de adulţi din 50 de ţări, în medie, oamenii au petrecut anul trecut două ore şi douăzeci de minute pe zi în cadrul platformelor de socializare.

Asta arată un declin semnificativ, de aproape 10 procente, comparativ cu 2022, când timpul petrecut de oameni pe reţelele sociale a fost la apogeu.

Scăderea afectează tinerii

Faţă de 2014, anul trecut oamenii au folosit platformele sociale cu 25% mai puţin pentru a ţine legătura cu prietenii sau pentru exprimare personală.

Şi mai îngrijorător pentru Meta şi celelalte companii de social media este faptul că scăderea timpului alocat reţelelor sociale este mai pronunţată în rândul tinerilor.

Citește și
Oana Țoiu
MAE avertizează: Conţinut pe social media ce atribuie fals ministrului Oana Ţoiu afirmaţii privind Republica Moldova

Există o singură excepţie notabilă de la acest trend, America de Nord, unde, anul trecut, timpul petrecut era cu 15% mai mare decât cel din Europa.

În acest context, experţii arată spre fenomenul pe care-l numesc „enshittification”, care descrie degradarea reţelelor de socializare, care folosesc metode din ce în ce mai disperate pentru a atrage atenţia oamenilor.

Conţinutul generat de AI este o astfel de metodă, menită să menţină artificial atenţia utilizatorilor, cu conţinut superficial, care nu reprezintă nici informaţie, nici comunicare, dar care poate fi folosit, cu uşurinţă, pentru dezinformare şi manipulare.

Articol recomandat de sport.ro
Georgina, logodnica lui CR7, postare de 5 stele pe rețelele social media: ”BOOM! / Preciosa”
Georgina, logodnica lui CR7, postare de 5 stele pe rețelele social media: ”BOOM! / Preciosa”
Citește și...
Iga Swiatek, ţinta unor comentarii cu ură în social media după înfrângerea de la Beijng: „Este o realitate tristă”
Iga Swiatek, ţinta unor comentarii cu ură în social media după înfrângerea de la Beijng: „Este o realitate tristă”

Iga Swiatek a fost ţinta unor comentarii pline de ură în social media, după înfrângerea suferită în faţa Emmei Navarro, la turneul WTA 1000 de la Beijing.

MAE avertizează: Conţinut pe social media ce atribuie fals ministrului Oana Ţoiu afirmaţii privind Republica Moldova
MAE avertizează: Conţinut pe social media ce atribuie fals ministrului Oana Ţoiu afirmaţii privind Republica Moldova

MAE denunţă un fals apărut pe social media, atribuit Euronews, cu declaraţii inventate ale ministrului de Externe. Incidentul a fost raportat instituţiei UE responsabile cu gestionarea acestor cazuri.

Marketingul de succes pe social media. Cum să-ți crești afacerea organic, pe Instagram și pe TikTok, fără conținut plătit
Marketingul de succes pe social media. Cum să-ți crești afacerea organic, pe Instagram și pe TikTok, fără conținut plătit

Marketingul online cu accent pe social media este și despre cum se creează o comunitate în jurul brandului, cum se poate crește organic, cum se poate face conținut cu potențial viral.

Recomandări
Crăciunul din New York. Contrastul dintre magia de pe Instagram și realitatea aglomerată și intensă din oraș
Crăciunul din New York. Contrastul dintre magia de pe Instagram și realitatea aglomerată și intensă din oraș

Crăciunul din New York pare desprins dintr-un film atunci când îl vedem pe Instagram: lumini strălucitoare, decor de film, zâmbete și reclame spectaculoase. Dar realitatea e mult mai intensă.

”Circul anual al lui Putin”. Minciuni, dispreț și amenințări furioase de război – ”cadoul” de Crăciun al Rusiei pentru Europa
”Circul anual al lui Putin”. Minciuni, dispreț și amenințări furioase de război – ”cadoul” de Crăciun al Rusiei pentru Europa

„Circul anual al lui Putin a dus pe noi culmi distorsionarea adevărului”. Așa rezumă comentatorii occidentali tradiționala conferință de presă susținută de președintele rus.  

Noua tradiție ”Elf on the shelf” din America devine modă și la români. Ce reprezintă și cât de sănătoasă este pentru copii
Noua tradiție ”Elf on the shelf” din America devine modă și la români. Ce reprezintă și cât de sănătoasă este pentru copii

Moda lansată de vestici, ”Elf on the shelf” - pe românește, ”spiridușul de pe raft” - ia amploare și la noi în țară. Tradiția vine de peste Ocean, unde părinții mută o jucărie-spiriduș prin casă, pe timpul nopții.