Marketingul de succes pe social media. Cum să-ți crești afacerea organic, pe Instagram și pe TikTok, fără conținut plătit

×
Codul embed a fost copiat

Marketingul online cu accent pe social media este și despre cum se creează o comunitate în jurul brandului, cum se poate crește organic, cum se poate face conținut cu potențial viral.

Marketingul pe social media este și despre cum se poate promova un produs cu succes, chiar și fără bugete consistente.

Diana Coman, profesoară de social-media la Universitatea București, a explicat în emisiunea ePlan cum a adaptat materia pe înțelesul studenților de la stat și de la universitățile private unde predă.

Diana Coman, profesoară de social-media: „Le-am adus creatori de conținut, le-am adus oameni care monetizează din online, tocmai pentru a sta de vorbă și a înțelege, de fapt, cum poți să ai și tu succes și la universitățile private. Ei chiar învață să devină antreprenori. Ei trebuie să iasă cu business-uri pe profit de acolo, din facultate, și atunci trebuie să învețe și cum să-și promoveze aceste business-uri. De 6 ani predau la Universitatea din București și de anul acesta la cele două universități private”.

Andrei Radu, CEO & Founder GPeC: Dacă ne referim la marketing online în general și cu predilecție în special pe zona de social media, mai pot business-urile să crească organic astăzi?

Citește și
gpec
GPeC SUMMIT 14 Octombrie – ziua în care domeniile E-Commerce și Digital Marketing sărbătoresc două decenii împreună cu GPeC

Diana Coman, profesoară de social-media: „Da, mai pot să crească organic. Am avut niște situații cu clienți care au crescut și au explodat chiar de la prima lor postare. Deci am fost așa, foarte, foarte bucuroasă să văd că se poate întâmpla treaba asta. Sunt două platforme care te lasă să crești organic foarte bine în prezent, e vorba despre Instagram și despre Tiktok. Ok, Tiktok-ul este platforma care crește cel mai accelerat în prezent în România. Detronează Facebook-ul” .

Andrei Radu, CEO & Founder GPeC: Nu l-a detronat deja?

Diana Coman, profesoară de social-media: „E posibil să fie detronat, dar ei nu anunță oficial numărul decât la finalul anului. Așa s-ar putea să primim. Eu zic că deja a fost detronat Facebook-ul de de Tiktok, și practic trebuie să ținem cont că jumătate din România este acolo. Deci cu siguranță și publicul nostru se regăsește acolo. Și sunt niște platforme pe care poți să crești organic chiar de la prima ta postare acolo.”

Andrei Radu, CEO & Founder GPeC:Păi, bun, dar poți să crești organic, să zicem ca persoană fizică, de regulă, și ai văzut că foarte mult din conținutul care are potențial de viralitate și o să vorbim un pic mai încolo și despre asta este de regulă conținut de entertainment, este conținut de fan, și așa mai departe. Ce faci ca business, cum poți să direcționezi cumva conținutul ăsta de business care prin definiție, serios, să-l faci, cum să spun, accesibil publicului larg?

Diana Coman, profesoară de social-media: Uite, de exemplu, eu sunt foarte ferm convinsă că tu trebuie să le oferi oamenilor o valoare în momentul în care se uită la content-ul tău, această valoare, da, poate să fie. Oamenii își pot lua acest entertainment în contentul tău, dar la fel de bine, ei pot să fie educați, ei pot să fie inspirați. Uite, de exemplu, și pe contul meu este un cont pur educativ. Eu nu fac trenduri, eu nu fac entertainment acolo și crește organic foarte bine. Deci, într-un an de zile ajunge acum la 30.000 de followers, de exemplu, pe Instagram.”

Andrei Radu, CEO & Founder GPeC: Fără să fi investit....

Diana Coman, profesoară de social-media: „Nu am bani, nu am investit, nu am rulat Ad-uri plătite absolut deloc pe contul ăsta și nici nu intenționez s-o fac, pentru că merge foarte bine așa. Și atunci trebuie să vedem exact care sunt valorile brandului, ce poate el să ofere ca valoare și publicului lui și să ne construim content în direcția asta. Poate crește și poate să se viralizeze, inclusiv content-ul educațional. Am testat asta pe clienți.”

Mai multe detalii, în VIDEO.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția uluitoare a rușilor, după ce Anastasia Potapova a ales cetățenia austriacă: ”Ce a câștigat ea pentru noi?”
Reacția uluitoare a rușilor, după ce Anastasia Potapova a ales cetățenia austriacă: ”Ce a câștigat ea pentru noi?”
Citește și...
Primii speakeri internaționali confirmați la GPeC SUMMIT 14 Octombrie – ediția aniversară de 20 de ani
Primii speakeri internaționali confirmați la GPeC SUMMIT 14 Octombrie – ediția aniversară de 20 de ani

PARTENERIAT. Pe 14 octombrie are loc GPeC SUMMIT - Evenimentul Anului în E-Commerce și Digital Marketing care se va desfășura la TNB și este considerat cel mai important eveniment de profil din Europa Centrală și de Est, ajuns la al 20-lea an de tradiție.  

GPeC SUMMIT 14 Octombrie – ziua în care domeniile E-Commerce și Digital Marketing sărbătoresc două decenii împreună cu GPeC
GPeC SUMMIT 14 Octombrie – ziua în care domeniile E-Commerce și Digital Marketing sărbătoresc două decenii împreună cu GPeC

PARTENERIAT - Pe 14 Octombrie are loc GPeC SUMMIT – cel mai important eveniment de E-Commerce și Digital Marketing din Europa Centrală și de Est, ajuns la ediția aniversară de 20 de ani.

Până unde poate duce criza de imagine generată de Trump. Americanii de la Coca-Cola încep să se prezinte ”Made in Germany”
Până unde poate duce criza de imagine generată de Trump. Americanii de la Coca-Cola încep să se prezinte ”Made in Germany”

Pe măsură ce reputația globală a mărcilor din Statele Unite scade, unele firme americane apelează la strategii de marketing neobișnuite. Coca-Cola, de exemplu, un brand practic sinonim cu America, se promovează acum ca ”Made in Germany”.  

Școala de Vară GPeC: cursuri intensive de E-Commerce și Digital Marketing, team-building și networking la aer curat de munte
Școala de Vară GPeC: cursuri intensive de E-Commerce și Digital Marketing, team-building și networking la aer curat de munte

Școala de Vară GPeC, la a 15-a ediție, oferă între 27-31 august 2025 cursuri intensive de E-Commerce și Marketing Digital, plus networking și team-building la munte, în Moeciu de Sus. Înscrierile sunt deschise online.

Spații amenajate pe litoral pentru „nomazii digitali”. Cum lucrează Anais din șezlong, pe nisip, pentru o agenție de turism
Spații amenajate pe litoral pentru „nomazii digitali”. Cum lucrează Anais din șezlong, pe nisip, pentru o agenție de turism

Pentru cei care pot munci de oriunde, ziua începe și pe șezlong. Mulți angajați din IT ori marketing s-au mutat la mare și participă online la ședințe, cu picioarele în nisip.

Recomandări
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”

Premierul Ilie Bolojan a fost întrebat, vineri, în conferința de presă pe care a susținut-o la Palatul Victoria, dacă salariul minim în România va ”rămâne înghețat” și în anul 2026.   

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Ilie Bolojan, întrebat dacă o demite pe ministrul Mediului, Diana Buzoianu: ”Nu voi da azi un punct de vedere fără echivoc”
Ilie Bolojan, întrebat dacă o demite pe ministrul Mediului, Diana Buzoianu: ”Nu voi da azi un punct de vedere fără echivoc”

Premierul Ilie Bolojan a fost întrebat, vineri, într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria, dacă o demite pe Diana Buzoianu, ministrul Mediului, pentru criza apei potabile din judeţele Prahova şi Dâmboviţa.